2.09

1.5K 151 33
                                    

Vergeet niet te stemmen!

Is het boek saai geworden? Van 90 stemmen gedaald naar 60?

Vanaf nu ben ik meer actief want de zomer is begonnen, Gaan jullie op vakantie?

Perspectief Faissal.

Na het horen van Marwa's verleden heb ik haar gelijk vergeven, Ze heeft zoveel meegemaakt maar toch probeerd ze Laila de beste toekomst ooit te geven.

En nu is het tijd om haar mijn toekomst te vertellen.

'Mijn moeder had ooit ruzie met een oerangoetan genaamd Kenza, Ze waren vijanden en wollah als je met hun in 1kamer was kwam je er niet levend uit volgens mijn vader.Kenza ontvoerde mij op een dag naar spanje toen ik pas 2 jaar oud was en ik wist natuurlijk van niks.Ze voedde mij slecht op, Haar eigen kinderen kregen alles wat ze wouden en ik niks, Ik werd gepest omdat ik 'skeer' was volgens de hele school.Maar het maakte me vrij weinig uit, En nu? Nu ben ik in mijn eentje en geniet ik van het leven' zeg ik.Geschrokken kijkt ze weg,

'Het spijt me dat ik je altijd skeer noemde' zegt Marwa, Ze is zo schattig! Wejow nee ik moet niet zo denken over haar..

'Het is al goed' lach ik,
'Je kan doen wat je wil vandaag, Ik ga ontbijten bij mijn moeders huis' zeg ik.Ze knikt en gaat terug naar haar kamer terwijl ik naar mijn moeders huis rijd.

Aangekomen bij het huis van mijn moeder bel ik aan, De hele familie is aanwezig vandaag.Zara doet de deur open, Zara is mijn nicht en is de dochter van mijn oom Souhaib.
'Salam' groet ze me glimlachend,
'Alaikum Salaam' zeg ik terwijl ik haar een hand geef, Ik doe mijn schoenen uit en mijn jas.Ik hang ze op en loop naar binnen waar ik iedereen nog even groet.

We nemen met zijn allen plaats aan de enorme eettafel, Alle kinderen zitten aan een kleiner tafeltje waar ze kunnen spelen en eten tegelijk.Ik merk dat er een ander meisje aan tafel zit naast haar ouders denk ik.Wie zal zij zijn?

Na het eten gaan we gezamelijk bidden en kletsen we daarna even bij.Mijn moeder neemt
Me mee naar haar kamer omdat ze mij wil spreken.

'Faissal, Wanneer ga je trouwen eigenlijk?' Vraagt ze nieuwsgierig.Ik zucht en kijk weg,
'Mama liefde bestaat niet' zeg ik.Ze kijkt me raar aan.
'Als liefde niet bestaat, Hoe hebben je vader en ik het dan met elkaar overleefd?' Vraagt ze.Daar heeft ze wel gelijk in..

'Het bestaat voor mij niet' zeg ik.Ze schud haar hoofd,
'Ik wil echt dat je gaat trouwen Faissal..Ik heb een leuk meisje voor jou gevonden' zegt ze glimlachend.Mijn gedachtes gaan gelijk naar Marwa, ze zit al een paar dagen in mijn hoofd.

'Wie dan?' Vraag ik.
'Roumaissa' zegt mijn moeder.
'Is dat dat meisje die ik net zag?' zucht ik.Ze knikt en lacht,
'Ga kennis met haar maken' ze duwt me de kamer uit en ik loop met tegenzin naar Romaissa.

Ze zit in de tuin rustig afgezonderd van de rest, Ik ga naast haar zitten en ze kijkt op.
'Heey' zeg ik,Ze glimlacht.
'Uhm Hee' zegt ze verlegen, Ze is niet lelijk maar Marwa is veel leuker..

'Ik ben Faissal, Jij bent Romaissa denk ik?' Zeg ik.Ze knikt,
'Mijn ouders willen dat ik met jou trouw' zeggen we tegelijk, Ik kijk op en lach.We zeiden het tegelijk.

'We kunnen het proberen als je dat wil?' Vraagt ze.Ik weet niet wat ik moet zeggen dus begin over iets anders.
'Vertel iets over jezelf' vraag ik aan haar.Ze knikt,

'Ik ben Romaissa en ben 20 jaar oud, Ik heb mijn vwo diploma gehaald en werk in het bedrijf van mijn ouders, Hobby's heb ik niet echt, Hou eigenlijk alleen van eten en slapen' zegt ze.Ik knik,

'Ik ben Faissal en ben 24 jaar oud, Ik heb mijn eigen bedrijf en hou van voetbal' zeg ik.Ze knikt en we praten over van alles, Ze geeft haar nummer aan mij.

We lopen naar binnen en zien haar ouders en de mijne samen aan tafel zitten.
'Faissal, We zouden graag willen dat je met Romaissa gaat trouwen' zeggen haar ouders.Ik knik maar wat,
'Zou jij dat ook willen?' Vraagt haar vader, Ik blijf even stil, Marwa dan? Er is niks tussen Marwa en mij..Misschien moet ik Romaissa een kans geven?

'Ja dat wil ik' zeg ik, Ze knikken blij en ze praten wat, Heb ik nu haar hand gevraagd?
Ja dat heb je.

Zuchtend groet ik iedereen nog en rijd weg naar huis.Trouwen met Romaissa dus..Dat word weer wat nieuws, Zal Romaissa serieus met mij zijn?

De Hoer Die Veranderde 1&2 / Geld Maakt Blind Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu