20

2.5K 187 27
                                    

Ff snel kort deeltje maar mensen,Wou effe vraagje stellen,Wat vinden jullie van het boek? Eerlijke mening aub! Wil echt graag weten😊

Perspectief Soraya.

Het is nu een week verder! Het gaat al wat beter,Souhaib komt zijn kamer uit en mijn moeder ook Hmdl! Mijn vader heb ik al lang niet gesproken,Maar ik wil hem nu ook gewoon niet zien.Tussen Amine en mij gaat het ook goed! Hij is zo aardig en schattig.We hebben geen relatie maar ik ben echt verlieft op hem!
Het beste is denk ik..Ik ben begonnen met bidden.Ja eerst deed ik het niet.Nu is het het liefste wat ik doe.En ik wil mijn moeder verassen met een reis naar Mekka! Ik heb gister de reis al geboekt voor Mijn moeder,Souhaib en Nisrine en mezelf natuurlijk!
Vrolijk begin ik te koken,Mijn moeder komt de keuken binnen.
'Soraya? Wat maak je benti! Het ruikt zo lekker hier!' Zegt ze lachend.Wat hou ik toch van haar lach.Er is niks mooiers dan je moeder te zien lachen.
'Gewoon..avondeten! Ga maar tv ofzo kijken mama!'zeg ik terwijl ik haar een kus op haar voorhoofd geef.Ze knikt en loopt naar de woonkamer.Nisrine komt naar beneden.Die gaat over een maand trouwen met Ilias! Ik heb besloten niks te zeggen over dat hij mijn ex is.

We zitten samen aan tafel kletsend en lachend.Ik loop even weg en zeg dat ik zogenaamd naar het toilet moet.Ik pak de tickets uit mijn tas en loop terug.Ik ga zitten en geef mijn moeder de envelop.
'Wat is dit schat?' Zegt ze nieuwsgierig.
'Maak maar open' zeg ik grinikkend.Ze opent de envelop en leest alles.Haar ogen vullen zich op met tranen en ze trekt me in een knuffel.Ik begin ook tranen te krijgen.Souhaib en Nisrine plezen het ook.We staan op en nemen een knuffel met zen allen.Dit zijn van die momenten waar je later met een lach aan terug denkt.

(Skip gedeelte dat ze vliegen dat is saaii we beginnen op de plek waar ze aangekomen zijn in mekka)

Lachend maak ik een foto van mij en Nisrine,Ik sla hem op en geef haar een knuffel.
'Nisrine het spijt me hoe ik tegen je deed was niet zo goed van me' zeg ik tegen haar.Ze lacht en trekt me in een sterke knuffel.Mijn moeder kijkt ons trots aan.Ik lach.
'Soraya ik wil je spreken' zegt ze.Ik knik en loop met haar mee naar de slaapkamer.

'Ik wil dat je gat trouwen,Het liefst met Amine' zegt ze.
'Hoezo met Amine' probeer ik zo normaal mogelijk te zeggen.
'Hij is een goede jongen' zegt ze geruststellend.Ik knik.
'Ik doe alles voor je Mama' zeg ik terwijl ik haar een kus op haar voorhoofd geef.
'Je weet dat ik van je hou toch?'
Ik knik.Ze sluit oppeens haar ogen.
'Mama?' Zeg ik trillend.

'SOUHAIB HAAL EEN AMBULANCE WE MOETEN NAAR EEN ZIEKENHUIS' roep ik huilend.Ik hoor Souhaib al wegrennen om hulp te zoeken.Huilend lig ik naast mijn moeder.
......

De Hoer Die Veranderde 1&2 / Geld Maakt Blind Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu