Nicks p.o.v.
Ik schrik wakker met barstende hoofdpijn.
Wie geeft er dan ook een feest op een donderdagavond.
Voorzichtig ga ik rechtop zitten en drink wat water uit het glas dat naast mijn bed staat.
Opeens gaat de deur open en staat Max in de deuropening.
"Gaat het wel?" vraagt hij dan.
Ik knik.
"Zou je beneden een paracetamol voor me willen halen?" vraag ik.
"Is goed." en dan loopt hij de trap af naar beneden.Ik sluit even mijn ogen en schrik dan van een andere stem.
"Goede morgen Nick."
Ik open mijn ogen en zie Chris naar de badkamer lopen.
"Goede morgen." zeg ik terug. "Heb je vannacht hier geslapen?" vraag ik.
Hij komt terug lopen met een tandenborstel in zijn mond en knikt.
"Ik was hier gisteren nog erg laat en toen vroeg je moeder of ik wilde blijven slapen."
Ik knik en hoor dan Max weer naar boven komen.Hij glimlacht even naar Chris.
Ik zie zijn wangen rood kleuren.
Een klein glimlachje komt op mijn gezicht.
"Hier." zegt Max als hij naast mijn bed staat en geeft me de paracetamol.
Ik doe hem in mijn mond en slik hem door met wat water.
"Dank je." zeg ik dan.Ik stap de drempel van de deur over en sluit de deur achter me.
Als ik me omdraai kijk ik verbaasd naar de persoon die op zijn fiets voor de oprit staat.
"Ik mag toch wel meefietsen hè?" vraagt Mathias.
Ik glimlach en knik.
Snel haal ik mijn fiets van het slot en loop ik naar Mathias.
Samen fietsen we weg.
"Hoe laat ben jij gisteren naar huis gegaan? Je ziet er niet uit." zeg ik na een tijdje.
"En bedankt." zegt hij lachend.
"Zo bedoelde ik het niet."
"Weet ik, ik ging rond half drie naar huis."
Met grote ogen kijk ik hem aan terwijl hij lacht.Zal ik hem vragen waarom hij Finn onderuit heeft gehaald op het voetbalveld.
Waarschijnlijk schiet ik daar helemaal niks mee op en ik heb echt geen zin in ruzie.
Dus ik hou mijn mond er maar over."Het gaat wel goed hè, tussen jou en Mae." zegt hij opeens.
Ik knik.
"Ja zeker."
"Jullie zijn schattig samen." zegt hij met een glimlach en ik glimlach terug en merk dat mijn wangen warmer worden.
"Heb jij al iemand op het oog?" vraag ik.
Hij kijkt me even stil aan.
"Nope." zegt hij na een korte stilte.
"Sorry van Evie." zeg ik wat zachter.
"Ik ben niet verlieft op Evie." zegt hij dan een beetje geïrriteerd.
"En ze heeft al met Ace." vervolgd hij.
"Vond je haar niet leuk?" vraag ik dan verbaasd.
Hij schud zijn hoofd.
"Maar over wie had je het dan toen je zei dat je nooit een kans zou maken?"
"Wanneer heb ik dat gezegd?"
"In de club vorige week."
"Gast, ik was dronken ik lulde maar wat."
"Oké." sluit ik het gesprek af."Had je mijn berichtje nog gelezen?" vraag ik om de stilte te verbreken.
Het voelt anders.
Zo ging het nooit.
We hadden altijd wel iets om over te praten zonder er over na te hoeven denken.
"Welk berichtje?" vraagt hij.
"Of je met mij mee kan vanmiddag."
"Nee die heb ik niet gezien." hij blijft voor zich uit kijken.
"Maar ik ga al naar Jake, en daarna heb ik training."
"Oké, andere keer dan." zeg ik teleurgesteld.
Normaal heeft hij altijd tijd voor me maar nu lijkt het of ik hem niks meer boei.We zetten onze fietsen in de fietsenstalling waar ik Mae tegen kom.
Ik geef haar een snel kusje en dan lopen we met zijn drieën naar binnen.
Elke keer als ik Mae zie denk ik aan de kus met Finn.
Het voelde zo goed maar tegelijkertijd ook zo fout.
Ik probeer het te vergeten maar het lukt niet.
Snel loop ik door naar mijn kluisje en wissel mijn boeken.
Ik schrik als er iemand achter het deurtje van mijn kluisje staat maar zucht opgelucht als ik geen blonde maar zwarte haren zie.
"Hey." zeg ik.
"Hey." zegt Finn terug.
Samen lopen we naar het lokaal van biologie.
We gaan zitten en net voordat de bel gaat komt Mathias binnen.
Hij gaat helemaal achterin de klas zitten zoals gewoonlijk.Eerst vond ik het erg vervelend dat Matt en ik uit elkaar werden gehaald omdat hij toen naast Alex ging zitten en ik helemaal alleen maar nu Finn naast me zit vind ik het niet meer erg.
Finn is erg gezellig en we kunnen leuk praten.
JE LEEST
It's just a Game ✔
Teen Fiction❝ But everything. Everything was just a game?! ❞ Wanneer er een nieuwe jongen in de klas komt, wordt Nicks leven helemaal omgegooid. Vriendschappen die breken, liefdes die er ontstaan en zeker ook liefdes die uit elkaar gaan... { Begonnen: 27/10/18...