016

770 49 0
                                    

Mathias' p.o.v.

Het is alweer zaterdag en vanavond begint het feest van Lily.
Ik ben nu met Alex en Jake bij mij thuis.
We zijn ons aan het omkleden.
"Jongens, we hebben nog maar tien minuten en dan moeten we echt gaan." zegt Alex.
"Komt wel goed." zegt Jake.
Ik strik mijn veters terwijl Jake zijn shirt nog aan moet trekken en Alex al klaar staat.
Als we helemaal klaar zijn lopen we de trap af.
We staan in de gang, bijna klaar om te gaan.
"Alex wacht." zegt Jake en Alex draait zich om.
Jake gaat met zijn hand een paar keer door Alex zijn haar.
"Hé, ik had het net goed gedaan." zegt hij boos.
"Zo zit het leuker." zegt Jake en glimlacht onschuldig terwijl ik er alleen maar om kan lachen.

We stappen op de fiets en beginnen aan onze fietstocht naar het huis van Lily.
Ik ben nog nooit bij haar thuis geweest dus ben ik er erg benieuwd naar.
Niet veel later komen we er dan ook aan.
Het huis is aan de voorkant al mooi versiert en je hoort al zacht de muziek, maar er is nog bijna niemand.
Alleen Gabi en Liam zijn er omdat zij na school al gelijk mee gingen om te helpen alles klaar te zetten.
We lopen naar binnen en worden gelijk in ontvangst genomen door onze vrienden.
"Hey, nogmaals gefeliciteerd." zeg ik tegen Lily en geef haar een knuffel.
"Wil je je cadeautje nu of straks als de anderen er ook zijn?" vraag ik aan haar.
"Je had echt geen cadeau mee hoeven nemen hoor." zegt ze en ik zie haar wangen lichtjes rood kleuren.
"Tuurlijk wel, je bent toch jarig." zeg ik en geef haar het kleine ingepakte doosje.
Ze pakt het aan en glimlacht lief.
Eerst haalt ze het strikje eraf en dan het papier waardoor er een klein bruin doosje tevoorschijn komt.
Voorzichtig opent ze het doosje en er komt een mooi zilver kettinkje tevoorschijn.
De ketting die ze heel graag wilde toen we met zijn allen in de stad waren een paar weken geleden.
"oh my god, dat had je toch niet hoeven doen." zegt ze en kijkt me dolgelukkig aan.
"Je zei dat je hem graag wilde dus heb ik hem later die dag voor je gekocht." zeg ik en glimlach.
"Heel erg bedankt." zegt ze en geeft me nog een knuffel.
Ze haalt het kettinkje uit het doosje en draait zich om.
"Zou je hem om willen doen?" vraagt ze en houdt het kettinkje omhoog.
Ik pak het en doe hem bij haar om.
Als ze zich terug draait straalt ze helemaal.

Daarna wordt er aangebeld.
Ik loop naar mijn vrienden die bij het drinken staan als Lily open doet en de gasten binnen laat.
Jake geeft me een beker cola die ik meteen voor de helft leeg drink.
Mijn ogen vallen daarna op Mae die binnen komt lopen.
Gevolgd door Olivia, Ace, Evie en.. Nick en Finn.
"Ugh." zeg ik binnensmonds en draai me gelijk van ze weg.

Het is 11 uur en mensen zijn al aardig dronken.
Lily heeft express niet te veel alcohol gedaan maar toch weten mensen zichzelf dronken te voeren.
"Komen jullie ook meedoen met flesje draaien?" vraagt Lily die vrolijk komt aan huppelen.
Ik kijk even om en zie de rest knikken dus stem ik ook in.
We lopen allemaal naar een lounge set in de tuin waar al wat andere mensen zitten.
Ook zie ik Nick, Finn, Mae, Evie en Ace zitten.
Als hij maar niet op Nick komt.
Ace is de eerste die mag draaien.
Hij pakt de fles beet en legt hem zonder hem los te laten neer zodat hij naar Evie wijst en bespringt haar dan.
Ik rol met mijn ogen.
Het was ook niet anders te verwachten.
Daarna is Liam aan de beurt.
Hij draait het flesje en na lang draaien komt hij dan op Gabi uit.
Er ontstaat een grote grijns op mijn gezicht.
Ik zie zijn wangen rood kleuren, ook al is het donker buiten.
Langzaam gaat hij iets naar voren zitten en drukt dan zijn lippen op die van Gabi.
Het ziet er schattig uit.

En dan is Nick aan de beurt.
Oh alsjeblieft, laat hem niet op mij komen.
Nick pakt het flesje vast en geeft er een harde draai aan.

Na een lange tijd staren naar het draaiende flesje begint hij dan eindelijk langzamer te draaien.
Ik volg de punt van het flesje en zie dan dat hij uitkomt op de persoon naast mij.
Mae.
"Nee, uhm, dat gaat ni-" zegt ze een beetje in paniek maar wordt onderbroken door de twee lippen van Nick.
Waarom zou het niet kunnen?
Ze zijn vriendje en vriendinnetje.

«»

Mijn ogen gaan langzaam open en dan val ik opeens van de bank af waar ik op in slaap ben gevallen.
Wrijvend in mijn ogen kijk ik om me heen.
Alex ligt op de keukentafel en Jake ligt eronder.
Die laat ik lekker zo liggen.
Ik sta op en loop naar de keuken.
Ik pak een glas, vul hem met water en drink het in één keer op.
Daarna loop ik naar boven, Lily's kamer in waar Ace en Evie in haar bed liggen en verder ook nog wat mensen op de grond.
Als ik haar kamer weer uitloop en naar de badkamer ga zie ik Lily die alles aan het opruimen is.
"Goede morgen." zeg ik en ze kijkt meteen op.
"Hi." zegt ze en gaat weer druk bezig met opruimen.
"Wat is er allemaal gebeurt?" vraag ik.
"Ik kan me er niet echt meer iets van herinneren." begint ze. "Het enige wat ik nog weet is dat we allemaal aan het dansen waren en het volgende moment werd ik wakker in mijn eigen badkuip." verteld ze en begint dan een beetje te lachen.
"Ik werd wakker op je bank." zeg ik.
"Kom eens, dit moet je echt zien." zegt ze en legt haar doekje op de grond.
Ze staat op en loopt voor me uit de gang op.
Uiteindelijk komen we aan in de kamer van Lily's tweelingbroer Erin waar Liam en Gabi samen in zijn bed liggen.
Gabi in de armen van Liam.
Snel pak ik mijn telefoon en maak er een foto van.
Lily begint te lachen en omdat haar lach zo aanstekelijk is begin ik ook.

It's just a Game ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu