Mathias' p.o.v.
Met een harde klap laat ik de deur van de aula achter me dichtvallen.
Samen met Nick loop ik naar de grote tafel in het midden waar ik een stoel naar achteren schuif en erop ga zitten.
Nick volgt en gaat tegenover mij zitten.
Twee uur wiskunde is uitgevallen en daarom moeten we ons maar gaan vermaken in de aula.
"Alex en ik gaan even naar het winkelcentrum om wat eten te halen, gaat er nog iemand mee?" vraagt Jake.
"Wij gaan wel mee." zegt Gabi.
Ze pakt de hand van Liam vast en trekt hem van zijn stoel.
Ze hebben nog steeds niks maar dat kan niet lang meer duren.
"Nog iemand?" vraagt Jake en kijkt voor de laatste keer de tafel rond.
Als iedereen nee schud lopen ze met zijn vieren weg.
"Kom mee." zegt Mae plotseling tegen Olivia.
Olivia kijkt vragend op van haar telefoon.
"Huh, wat?" vraagt ze verbaasd.
"We gaan naar de studiehal om alvast wat huiswerk te maken." antwoord Mae.
Olivia staat op en loopt achter Mae aan de aula uit.Nu zijn alleen: Nick, Lily en ik nog over.
We kijken allemaal op onze telefoons en zeggen vrijwel niks tegen elkaar.
Soms kijk ik op van mijn telefoon naar Nick.
Zijn helder blauwe ogen zijn gefocust op zijn telefoon en er hangt een klein bruin plukje haar voor zijn ogen wat heel schattig is.
Door de zon zijn zijn sproetjes op zijn neus goed zichtbaar wat er leuk uitziet.
Vroeger was hij daar altijd onzeker over maar ik vind hem er juist nog mooier door.
Als hij ze niet had was hij nog steeds super knap.
Opeens begint Nick zacht heen en weer te bewegen met zijn benen waardoor zijn voet elke keer zacht mijn enkel raakt.
Kleine tintelingen voel ik door mijn been gaan en mijn wangen kleuren rood.
Als ik op kijk, kijkt Nick ook op en meteen worden zijn wangen rood.
Snel kijkt hij weer naar zijn scherm.
"Sorry." zegt hij.
Ik wil iets terug zeggen maar Lily trekt haar mond open.
"Heb je mijn berichtje nog gelezen?" vraagt ze hoopvol.
In mijn ooghoeken zie ik Nick ook opkijken.
"Welk berichtje?" vraag ik.
"Ik vroeg of je vanmiddag kan afspreken."
"Ja hoor, je kan na school wel met me mee. Ik heb wel voetbal om 6 uur."
"Is goed, dan ga ik daarvoor wel weg." zegt ze met een glimlach en een rare twinkeling in haar ogen.
Ik draai me weer terug naar Nick en ga weer verder op mijn telefoon."We zijn terug!" roept Jake enthousiast door de aula.
"En we hebben eten!" roept Alex erachter aan.
De vier komen aan lopen en leggen de tas met eten op de tafel.Het is heel gezellig met zijn allen, Mae en Olivia zijn er ook weer bij komen zitten en verder is er niemand in de aula.
"Jongens." zegt Mae waardoor iedereen in één keer stil valt. "Wat vinden jullie ervan om zaterdag naar mijn huis te gaan voor een "feestje"?" vraagt ze en het woord feestje zegt ze met aanhalingstekens in de lucht.
Iedereen kijkt elkaar even aan.
"Goed plan." zeg ik.
"Lijkt me leuk." zegt Nick dan.
Als iedereen heeft ingestemd komen er mensen de aula binnen.
Ik kijk op mijn telefoon en zie dat het tijd is om naar de eerste les te gaan.Als een treintje lopen we het lokaal in voor mentor uur.
Iedereen gaat op zijn of haar plek zitten.
De rest van de klas komt ook al snel binnen en dan begint de les.
"Goede morgen." begint meneer van Dijk. "Vandaag wil ik wat kleine dingetjes bespreken en daarna mogen jullie gaan werken aan andere vakken."
Hij pakt een stift en begint op het bord te schrijven.
Waarom doen docenten dat toch altijd?
Alles wat ze zeggen op het bord schrijven.
"Als eerst gaan we de klassen opstelling veranderen." zegt hij en dan breekt er chaos uit.
"Waarom? Ik zit hier prima." roept Jake er hard bovenuit.
"Geen enkele docent doet dat." roept Tim daarna nog harder."Iedereen stil!" roept meneer van Dijk door de klas. "Vele docenten zeiden dat ze deze klas te druk vinden dus heb ik een nieuwe opstelling gemaakt."
"U?" vraagt Jack.
"Ja ik." zegt meneer van Dijk en kijkt Jack streng aan. "Als ik je naam opnoem ga je zitten met de persoon waarmee ik je opnoem."
Luide zuchten gaan door de klas.
"Alex en Billie, Liam en Linda." begint meneer van Dijk.
Alex staat zuchtend op en loopt naar Billie die vooraan in de klas zit.
Linda loopt naar Liam en jaagt Jake weg die naast hem zit.
"Lily en Molly, Jack en Olivia, Mae en Chloe, Gabi en Hayley, Nick en Freya." gaat hij verder.
Iedereen loopt kris kras door elkaar heen naar een nieuwe plek.
Het valt me nu op dat er bijna niemand meer over is.
"Aiden en Tim, Jake gaat alleen en dan als laatste, Mathias en Finn."
Het voelt alsof er een mes in me wordt gestoken.
Hoe veel pech kan ik hebben, dat ik het schooljaar moet doorbrengen naast Finn.
Ik zie Finn opstaan en naar me toe lopen.
Hij laat zich in de stoel naast me zakken waar Alex zou moeten zitten.
Ik mis hem nu al.
"Oké, dan gaan we het nu hebben over de individuele gesprekken met mij."
Meneer van Dijk loopt naar zijn bureau en opent een document op het bord.
"Dit document kun je vinden in je mail en daar kun je alles over de gesprekken vinden."
Ik zoek mijn naam en zie die al vrij snel staan.
Ik moet als eerste volgende week woensdag.
"Dan kunnen jullie nu aan het werk."Eindelijk is deze helse schooldag voorbij.
Ik heb de rest van de dag met Finn door moeten brengen en het was de ergste schooldag uit mijn leven.
Ook al hebben we niks tegen elkaar gezegd en geen enkele blik uitgewisseld.
Ik had nooit gedacht dat ik Alex zo erg kon missen.
Niet alleen omdat ik nu naast Finn zit maar ook omdat hij me altijd hielp met alles wat ik niet snap, maar nu heb ik bij de helft van alle opdrachten niks ingevuld.
Nu loop ik richting mijn fiets waar als het goed is Lily op me staat te wachten.
"Hey." roep ik als ik haar zie staan.
Ze draait zich gelijk om en er ontstaat een glimlach op haar gezicht.
"Hoi." zegt ze terug.
Ik haal mijn fiets van het slot waarna ik samen met Lily naar mijn huis fiets."Hier is het." zeg ik en stop met trappen.
Lily drukt op de rem en stopt naast me.
We zetten onze fietsen op slot op de oprit en gaan dan achterom naar binnen.
"Wil je wat drinken?" vraag ik als we het huis in lopen.
"Water graag." zegt ze beleefd.
Ze volgt me naar de keuken en kijkt toe hoe ik twee glazen met water vol laat lopen.
Één geef ik aan haar en de andere drink ik zelf op.
Na even gekletst te hebben zijn onze glazen leef en gaan we naar mijn kamer.
Ik ga gelijk op mijn bed zitten en Lily volgt mijn voorbeeld.
"Dus uhh.. wat wil je doen?" vraag ik als we elkaar een tijdje stil hebben aan gestaard.
"Dit?" zegt ze.
Opeens voel ik haar hand op mijn kaak die mijn hoofd naar die van haar brengt.
Ze sluit haar ogen en drukt dan haar lippen gulzig op de mijne.
Met grote ogen kijk ik naar wat ze doen.
Als jongen zou het eigenlijk goed moeten voelen als een meisje je zoent, toch?
Nou, bij mij is dat niet.
Pas als ik 100 procent door heb wat ze doet trek ik snel terug.
Ze opent haar ogen en kijkt me teleurgesteld aan.
"Wat?" vraag ik.
"Waarom trek je terug?" vraagt ze.
"Omdat.. ik je niet leuk vind op die manier."
Haar blik wordt donker als ik die woorden heb uitgesproken.
"Wat? Ben je homo of zo." zegt ze boos en staat op.
Een kleine paniek gaat door heel mijn lichaam.
"Gadver, Finn had toch gelijk." roept ze uit en loopt dan weg, mij verward achter latend op mijn bed.
Wat is er zo net gebeurt?
JE LEEST
It's just a Game ✔
Teen Fiction❝ But everything. Everything was just a game?! ❞ Wanneer er een nieuwe jongen in de klas komt, wordt Nicks leven helemaal omgegooid. Vriendschappen die breken, liefdes die er ontstaan en zeker ook liefdes die uit elkaar gaan... { Begonnen: 27/10/18...