Mathias' p.o.v.
"Laten we het 10 vragen spel doen." zegt Jake.
"Is goed." zegt Alex en dan kijken ze allebei naar mij.
"Prima." zeg ik dan maar.
"Ik begin." zegt Jake snel en kijkt me doordringend aan. "Wat is jouw relatie met die 'vriendin' Lindsey?"
"Ze is mijn beste vriendin van mijn vorige school, en ze is alleen geïnteresseerd in meisjes dus wees maar niet bang." zeg ik er nog achteraan zodat hij niet door gaat vragen.
"Heb je ooit afgekeken op een toets?" vraag ik aan Alex.
"Één keer, bij natuurkunde." zegt hij zacht, alsof het de ergste zaak in de wereld is.
"Ik heb er nog één." roept Jake voordat Alex zijn vraag kan stellen.
"Mathias, wat zei je net voordat Alex de tuin in kwam?"
Even stopt mijn hart.
Als ik het nu vertel betekend dat dat ik uit de kast ben gekomen voor twee van mijn beste vrienden.
Wat nou als ze het niet vinden kunnen.
Wat nou als ze het walgelijk vinden.
Wat nou als ze mijn vrienden niet meer willen zijn.
Mijn hart slaat ongelofelijk snel en het voelt alsof hij er elk moment uit kan springen.
Één voor één kijk ik naar Alex en Jake.
"Ik zei.." zeg ik en slik.
"Hoe erg kan het zijn?" vraagt Jake.
"Waar gaat dit over?" vraagt Alex.
"Voor jij er was hadden we het over wat er gebeurde in de kleedkamer, ik zei dat als hij homo was ik mijn bed zou opeten. Matt mompelde iets maar ik kon het niet goed verstaan." legt Jake uit en neemt een laatste slok van zijn cola.
Het lege glas zet hij op het bijzettafeltje.
Hij slaat zijn armen over elkaar en kijkt me dan vragend aan.
Ook Alex is nieuwsgierig gevonden.
"Begin maar vast." floep ik er in één keer uit.
"Met wat?" vraagt Alex verward.
"Ik zei 'begin maar vast.'" in mijn ogen ontstaan tranen, waarom weet ik niet.
Misschien omdat ik bang ben?
Opnieuw en opnieuw probeer ik ze weg te slikken.
"Je.." zegt Jake maar komt niet verder.
Zijn ogen worden in eens super groot.
"Je valt op jongens?" roept hij opeens.
De tranen ontsnappen nu uit mijn ogen.
"Hier, nu weten jullie het. Ik val op jongens, ik ben homo." bevestig ik.
"M-maar.." stottert Jake helemaal in de war.
Alex geeft hem een stomp op zijn arm.
Ondertussen zit ik hier zacht te huilen en Alex omhelst me.
"Sorry." zegt Jake. "Ik had het gewoon echt niet verwacht."
Ik had nooit verwacht dat ik het op deze manier zou vertellen.
"Hoe lang weet je het al?" vraagt Alex voorzichtig, bang dat hij iets verkeerds zeg.
Ik verbreek de knuffel en veeg de tranen die ontsnapt zijn uit mijn ogen weg.
"Twee jaar." zeg ik zacht en Jake draait helemaal door.
"Twee jaar? Waarom heb je het nooit verteld? Waarom heb ik het nooit door gehad? Ik ben zo'n slechte vriend." zegt hij.
"V-vinden jullie het niet erg?" vraag ik bang.
"Natuurlijk niet." zeggen ze allebei precies tegelijk.
Ze geven me tegelijk een knuffel en zo blijven we een tijd zitten.
Pas als we de knuffel verbreken begint Jake weer te praten.
"Maar hé, nu ik weet dat je op jongens valt moet ik het weten." zegt hij. "Vind je me aantrekkelijk?"
Alex en ik beginnen hard te lachen en Jake lacht mee.
"Niet op die manier."Die middag hebben we nog lang gepraat, en niet alleen over het fijt dat ik uit de kast ben gekomen.
Maar nu zit ik op de bank naar de televisie te staren die nog uitstaat.
Ik voel me zo opgelucht, en blij dat ik het kwijt ben aan ze.
Ik had eigenlijk geen betere reactie kunnen wensen.
Hoe had ik ooit kunnen verwachten dat ze het erg zouden vinden.
De deurbel klinkt door het huis waardoor ik omhoog klauter.
'Wie kan dat nou zijn?' vraag ik aan mezelf.
Vermoeid sta ik op en loop ik naar de voordeur.
De regen klettert tegen de ramen.
Ik haal de deur van het slot en open hem.
Verbaasd staar ik naar de persoon voor mijn voordeur.
"Surprise!" roept ze enthousiast.
Lindsey staat helemaal doorweekt voor mijn deur.
Mijn ogen beginnen nat te worden.
Laten we het erop houden dat dat de regen van buiten is en geen tranen.
Opeens raak ik uit mijn trans en omhels haar.
Alsof ik haar jaren niet meer heb gezien en dit de laatste keer is dat ik haar kan vasthouden.
Midden in de regen staan we voor de deur in elkaars armen.
Na een eeuwigheid laten we elkaar los en laat ik haar snel binnen.
"W-wat doe jij hier?" vraag ik overrompeld.
"Mijn oma woont hier een paar kilometer vandaan en ik blijf daar logeren."
"Moet je niet naar school?" vraag ik verbaasd.
Ze schud haar hoofd.
"Mijn oma is heel ziek waardoor ze niet langer zal leven dan twee weken, daarom mag ik er zo lang blijven als ik wil als ik mijn huiswerk maar maak."
"Wat erg." zeg ik en geef haar een tweede knuffel, deze keer een stuk korter.
"Kom, dan geef ik je wat droge kleding." zeg ik en trek haar mee naar mijn kamer.
"Wil je hier blijven logeren? Mijn ouders komen morgen pas thuis."
"Dat zou fijn zijn." zegt je blij.
Ik graai in mijn kast naar wat kleding en vind dan uiteindelijk een te kleine joggingbroek en ik geef haar een t-shirt van mij om erbij te doen.
"Dank je." zegt ze en loopt dan naar de badkamer.
Ik kijk even naar de kleren die ik aan heb en besluit niks anders aan te doen want het is niet zo nat.
Als ik bij de badkamer kom klop ik op de deur.
"Kan ik binnen komen?" vraag ik.
"Wacht heel even." antwoord Lindsey waardoor ik mijn telefoon uit mijn broekzak haal en even mijn berichtjes check.Mae: kom je zaterdagavond om 7 uur naar mijn huis?
Ik: Ja, ik zal er zijn
Ik: is het goed als ik een vriendin mee breng?Mae: natuurlijk! hoe meer zielen hoe beter.
"Lindsey, ik heb zaterdag een feestje vind je het leuk om mee te gaan?" vraag ik door de deur heen.
"Ja, gezellig." antwoord ze terug waarna ik de deur van het slot hoor gaan en die daarna open gaat.
"Je kan komen." zegt ze en laat me erin.Ik wil even JoyceVDW heel erg bedanken voor al haar geweldige reacties op mijn hoofdstukken en voor het stemmen op elk hoofdstuk ♡
& go stream 7 rings by ariana grande ;)
xx ang
JE LEEST
It's just a Game ✔
Teen Fiction❝ But everything. Everything was just a game?! ❞ Wanneer er een nieuwe jongen in de klas komt, wordt Nicks leven helemaal omgegooid. Vriendschappen die breken, liefdes die er ontstaan en zeker ook liefdes die uit elkaar gaan... { Begonnen: 27/10/18...