Mathias' p.o.v.
Met zijn allen zijn we een film aan het kijken.
Min Liam en Gabi die op de wc zijn.
Ik zit op de grond met mijn rug tegen de bank aan en Nick zit naast me.
De film vind ik niet zo interessant maar het eten daarentegen.
Ik voel de hand van Nick langzaam verschuiven en al snel ligt hij bovenop die van mij.
Voorzichtig verstrengeld hij onze vingers in elkaar en onmiddellijk stroomt er een warm gevoel mijn wangen in.
Langzaam draai ik mijn hoofd naar hem om maar hij blijft naar de televisie kijken.
Tintelingen gaan door heel mijn lichaam en mijn hormonen beginnen ook rare dingen te doen, maar toch wil ik mijn hand niet wegtrekken.
Opeens gaat de deur open en gelijk gaan alle hoofden ernaartoe.
Nick trekt ondertussen snel zijn hand weg.
Liam heeft de hand van Gabi in de zijne en ik zie dat ze gehuild heeft.
Zonder iets te zeggen gaan ze erbij zitten en kijken we de film verder.Eindelijk is die saaie film afgelopen.
De helft is in slaap gevallen en het is een wonder dat ik daar niet één van ben.
Nick ligt met zijn hoofd op mijn schouder.
Ik kijk naar zijn leuke, bruine haren die voor zijn gezicht vallen.
Mijn ogen gaan door naar zijn roze, zachte lippen die een klein beetje van elkaar afstaan zodat hij door zijn mond kan ademen.
Ik zou er alles voor over hebben om mijn lippen daarop te drukken.
"Ik moet naar huis." zegt Lindsey plotseling een beetje gestrest.
"Waarom?" vraag ik.
"Ik heb mijn moeder belooft voor 3 uur thuis te zijn." ze pakt haar jas en schoenen van de grond waar een berg met andere jassen en schoenen liggen en zegt de mensen die nog wakker zijn gedag.
"Maar het is pas half 1." zeg ik.
"Ja maar de laatste bus gaat om 1 uur en het is nog ver fietsen." en dan loopt ze de deur uit.
Ik kijk naar Jake die op zijn telefoon wat dingen doet en dan naar Mae en Olivia die giechelend op de telefoon van Olivia kijken.
Daarna kijk ik weer naar Nick.
Ik druk een zachte kus op zijn haar en leg dan mijn hoofd op die van hem zodat ik ook kan slapen.Langzaam open ik mijn ogen als ik wakker word van een flits.
Ook Nick komt omhoog.
"Maakte je nou een foto?" vraag ik slaperig aan Alex.
"Jullie lagen zo schattig." zegt hij onschuldig.
Ik glimlach kort naar hem en kijk dan om me heen.
Zo te zien zijn we toch allemaal blijven logeren bij Mae wat eigenlijk niet de bedoeling was.
Ik hoor dan ineens de voordeur opengaan en iets daarna weer dicht.
"Oh, hallo jongens." begroet de moeder van Mae ons.
We begroeten haar allemaal terug.
"Goede morgen mam." zegt Mae.
"Ruim je dit zo op?" vraagt Alice, Mae's moeder. "Ik ga zo met James naar tante Iris en we zijn pas laat terug."
Mae kijkt snel even op de klok en ik volg haar voorbeeld.
2 uur, we hebben lang geslapen.
"Is goed." zegt Mae daarna en Alice en James verdwijnen naar boven.
"Moeten we helpen?" vraagt Nick.
"Nee hoor, het is niet zo veel werk. Jullie kunnen gewoon naar huis gaan."
"Ik blijf wel." zegt Olivia waarna we al onze spullen pakken en naar huis vertrekken.Zuchtend loop ik moe het huis in.
Als ik de woonkamer binnenloop stop ik meteen.
"Wat doet hij hier?" vraag ik afkeurend.
"Je vader kwam zijn spullen ophalen, en komt daarna nóoit meer terug." verteld mijn moeder met een geïrriteerde blik gericht op mijn vader.
Toen ik mijn moeder vertelde dat ik op jongens val zei ze dat ik het ook aan mijn vader moest vertellen.
Dus wachtte ik een paar dagen tot we samen alleen thuis waren.
Ik vroeg of hij even kon luisteren en toen vertelde ik het hem, maar hij vatte het compleet anders op dan ik dacht en gehoopt had.
Hij begon me uit te schelden en hij sloeg me zelfs.
Die avond heb ik het meteen verteld aan mijn moeder en daardoor gingen ze scheiden.
Boos loopt hij langs me.
"Vieze flikker." fluistert hij zacht.
Het liefst sla ik hem helemaal kapot maar ik laat hem rustig het huis uitlopen.Ik blijf naar de voordeur staren waar mijn vader net uit is gelopen.
Pas als mijn moeder haar hand op mijn schouder legt kom ik uit mijn trans.
"Trek je er maar niks van aan." zegt ze lief. "Hij is gewoon een klootzak en weet niks van liefde."
Ik draai me om en val huilend in mijn moeders armen.
Mijn moeder slaat haar armen om me heen en probeert me gerust te stellen.
"Het is gewoon zo moeilijk, waarom kan ik niet gewoon normaal zijn." snik ik.
"Je hebt niet normaal, maar bijzonder. Je bent niks anders dan de mensen die hetero zijn."
Ik verbreek de omhelzing en de tranen blijven maar komen.
Mijn moeder veegt ze zo goed mogelijk van mijn gezicht.
"Ik zal thee voor je zetten en wat lekkers pakken, dan kan je even tot rust komen." zegt ze.
Ze geeft me een kus op mijn hoofd en dan loopt ze naar de keuken.
Ik ga op de bank zitten en wacht tot mijn moeder terug komt.Niet veel later komt mijn moeder de kamer in lopen met twee dampende koppen thee.
Ze gaat naast me zitten en geeft er één aan mij.
Doordat hij veel te heet is zet ik hem snel op tafel.
"Dank je." zeg ik en glimlach zwak.
Mijn moeder slaat een arm om me heen.
"Is het alleen om je vader?" vraagt ze voorzichtig.
Ik schud mijn hoofd.
"Iemand uit mijn klas weet het en ik ben zo bang dat hij het aan iedereen verteld."
"Dat zou vast wel meevallen." zegt ze en trekt me wat dichter tegen zich aan.
"Ik hoop het."
JE LEEST
It's just a Game ✔
Teen Fiction❝ But everything. Everything was just a game?! ❞ Wanneer er een nieuwe jongen in de klas komt, wordt Nicks leven helemaal omgegooid. Vriendschappen die breken, liefdes die er ontstaan en zeker ook liefdes die uit elkaar gaan... { Begonnen: 27/10/18...