[ even vooraf... BIJNA 1K READS?! HOW?! I LOVE Y'ALL SO MUCH <3 ]
Mathias' p.o.v.
Ik schrik wakker van mijn wekker en sla hem kreunend uit.
Langzaam ga ik rechtop ik bed zitten en kijk naar Jake die op de grond ligt te slapen.
Het is al een maand sinds ik Nick heb gekust bij hem thuis.
Alles is weer normaal geworden.
Behalve met Nick dan.Ik pak één van de kussens van mijn bed en gooi hem zo hard mogelijk op Jake zijn hoofd.
"Wakker worden doornroosje." roep ik.
Jake draait zich om en opent langzaam zijn ogen.
"Waarom?"
"We moeten naar school."
"Hmmm." is zijn antwoord.
Zelf sta ik op en kleed me aan.
Vervolgens loop ik naar Jake's bed en trek zijn dekens van hem af waardoor hij meteen wakker is.
"Hé!" roept hij.
"Opstaan!" roep ik terug en eindelijk staat hij op.
"Kan ik wat kleding van jou lenen, ik heb niks bij me." vraagt Jake.
"Tuurlijk." zeg ik en gooi wat naar hem toe.
"Thanks." zegt hij en trekt het aan.
We lopen de badkamer in.
"Kan ik ook een tandenborstel lenen?" vraagt hij en kijkt me smekend aan.
"Heb je überhaupt íets meegenomen?" vraag ik en geef hem een nieuwe tandenborstel.
Jake schud zijn hoofd.
"Ik weet niet eens meer hoe ik hier ben gekomen." zegt hij lachend en ik lach mee.We komen beneden en lopen door naar buiten.
Jake blijft stil staan en kijkt naar mijn fiets.
"Kom maar achterop." zeg ik zonder dat hij iets heeft gezegd.
Ik stap op mijn fiets en Jake gaat achterop zitten.
In het begin ben ik nog uit evenwicht maar al snel rij ik recht.
We fietsen naar school en komen in de fietsenstalling Alex tegen.
"Kan je niet meer fietsen?" vraagt Alex als hij ons ziet.
"Ik sliep bij Matt en heb mijn fiets niet mee genomen." zegt hij en haalt zijn schouders op.
Met zijn drieën lopen we de school binnen.
Jake gaat richting zijn kluis en Alex en ik lopen samen de andere kant op naar onze kluisjes.
Bij mijn kluis kom ik ook Liam en Gabi tegen die twee meter verderop hun kluisjes hebben.
Zij zitten in de pauze altijd bij mij, Alex en Jake.
"Hey." begroet ik ze.
"Goede morgen." zeggen ze terug.
Ik pak mijn boeken voor de volgende 2 lesuren uit mijn kluisje en doe ze in mijn tas.
Ondertussen praat ik wat tot Jake er is en dan lopen we met zijn allen naar de eerste les.Alex en ik gaan helemaal achteraan bij het raam zitten.
Jake en Liam zitten voor ons en Gabi zit met haar vriendin Lily naast ons.
Deze les hebben we studieuur.
Ik snap nooit waarom ze dat de eerste les van de week doen want dan heb je nog helemaal geen huiswerk opgekregen en kan je eigenlijk helemaal niks doen.
Ik doe mijn oortjes in mijn telefoon en zet wat muziek aan.
Één oortje doe ik in mijn eigen oor en de andere geef ik aan Alex.
En dat is hoe wij de les doorkomen.Eindelijk is het pauze na een studie uur en twee lessen economie.
We lopen met zijn zessen over de gang.
Ik kijk naar Liam en Gabi die naast elkaar lopen.
"Wanneer gaan die het eens toegeven?" vraagt Lily die naast mij loopt.
"Wat zei je?" vraag ik omdat ik niet door had dat ze iets zei.
"Toegeven dat ze elkaar leuk vinden. Het is duidelijk dat dat zo is." zegt ze en kijkt me aan.
Ik kijk even naar de twee voor ons en dan weer terug naar Lily.
Ik knik.
"Ik heb het al een aantal keer tegen hem gezegd maar hij blijft het ontkennen."
"Gabi ook."
We gaan zitten op onze vaste plek in de aula.
"Morgen is trouwens mijn verjaardags feest, ik heb nog geen tijd gehad om het te vragen maar wil je ook komen?" vraagt Lily en kijkt me hoopvol aan.
"Natuurlijk." zeg ik en glimlach naar haar.«»
Terwijl ik mijn voetbaltas over mijn schouder gooi loop ik door de hekken van de voetbalclub.
In een snel tempo loop ik naar de kleedkamers want ik ben al bijna te laat.
Ik open de deur en zie iedereen al omkleden.
"Hey." zeggen wat jongens uit mijn team en ik zeg het terug.
Mijn tas gooi ik op de bank en zelf ga ik ernaast zitten.
Ik trek mijn shirt over mijn hoofd, open mijn tas en pak mijn voetbalshirt uit mijn tas.
"We hebben vandaag een inhaal wedstrijd toch?" vraagt Luc aan niemand specifiek.
Sommige knikken 'ja' en sommige zeggen het.
"Matt heb jij de aanvoerdersband nog?" vraagt Ethan dan.
Ik knik en pak hem uit mijn tas.
Ik gooi hem naar hem toe en ga dan verder met omkleden.Na zo'n tien minuten is iedereen klaar en lopen we met het hele team het veld op.
Ik kijk verbaast naar de zijlijn waar Gabi en Lily uitbundig staan te zwaaien en Liam staat er ook naast.
Er verschijnt een glimlach op mijn gezicht maar die verdwijnt weer snel als ik iets verderop kijk.
Nick staat er ook, maar dan niet voor mij.
Maar voor Finn, tegen wie we moeten spelen.
Ik besluit er niet aan te denken en te denken aan mijn eigen vrienden.Nadat we warm hebben gelopen gaan we op onze posities staan.
Ik sta rechts voorin en Jake staat naast mij.
De scheidsrechter fluit en het spel start.
Gefocust kijk ik naar de bal en krijg hem zo nu en dan ook eens.
Opeens hoor ik in de verte iemand Finns naam roepen en heb al snel door dat dat Nick is.
Ik let even niet op en merk dan opeens dat de bal langs me rolt.
"Yo Mathias, let eens op!" roept mijn coach streng.
Ik haal diep adem en dek iemand van het andere team.
Een andere speler van het andere team gooit de bal in die ik aanneem en waarmee ik door ren naar het doel.
Snel speel ik de bal naar Jake die een mooie voorzet geeft en dan schiet ik hem mooi in de kruising.
Heel mijn team begint blij te juichen en ik ook.
Ik schenk even een blik aan Finn die boos naar mij kijkt maar ik besteed er verder geen tijd aan.mijn inspiratie is echt in één klap verdwenen, daarom komt dit hoofdstuk weer een paar dagen eerder online en komt er vrijdag weer een hoofdstuk.
ik hoop dat die beter wordt.
sorryxx ang
JE LEEST
It's just a Game ✔
Teen Fiction❝ But everything. Everything was just a game?! ❞ Wanneer er een nieuwe jongen in de klas komt, wordt Nicks leven helemaal omgegooid. Vriendschappen die breken, liefdes die er ontstaan en zeker ook liefdes die uit elkaar gaan... { Begonnen: 27/10/18...