Nicks p.o.v.
Gapend word ik wakker en begin in mijn ogen te wrijven.
Tussen mijn vingers door kijk ik naar de klok en zie dat het tijd is om op te staan.
Ik trek een simpel shirt over mijn hoofd en loop dan de overloop op.
"Goede morgen, krullenbol." begroet ik Max terwijl ik met mijn hand door zijn nog niet gekamde haar ga.
Die krullen heeft hij van mijn vader.
Ik daar in tegen het het slapste haar dat je je maar kan voorstellen.
Ik ga tegenover Max zitten aan tafel en begin aan mijn ontbijt.
"Goede morgen jongens." hoor ik achter me.
Snel kijk ik achterom en zie mijn vader in de deuropening staan.
"Pap!" roep ik uit en ren naar hem toe.
Ik omhels hem en Max komt er ook bij.
Al 2 weken heb ik hem nauwelijks gezien en nu is hij eindelijk thuis.
Vaak begint hij al om 7 uur met werken tot 12 uur 's avonds.
"Mijn drie favoriete heren." zegt mijn moeder als ze ook de kamer in komt lopen waar wij staan.
Max en ik laten mijn vader los en gaan weer aan tafel zitten.
Ook mijn vader en moeder komen erbij zitten en we ontbijten met zijn allen.
Wat heb ik dit gemist.Samen met Max loop ik het schoolgebouw in.
We hadden toevallig allebei vandaag de eerste twee lessen uitval en konden daardoor samen naar school fietsen.
Als we binnen zijn zeggen we elkaar gedag en lopen we allebei de andere kant op.
Als het goed is heeft iedereen nu pauze en zitten mijn vrienden in de aula.
Plotseling pakt een hand mijn arm en trekt me een hoek in.
Ik knijp mijn ogen hard dicht en wacht tot er een harde klap in mijn gezicht komt maar die komt niet.
Langzaam open ik mijn ogen.
"Nick, ik heb een probleem." zegt Mathias bang."Wat is het?" vraag ik.
"Gisteren ging ik samen met Lily naar mijn huis en ze kuste me."
"Is dat dan zo erg?" vraag ik en kijk hem vragend aan.
"Luister nou." gaat hij verder. "Ik trok terug en zei dat ik niks voor haar voelde. Toen zei ze boos "Ben je homo of zo. Gadver, dan had Finn toch gelijk." Daarna liep ze boos weg."
Ik kijk hem verbaasd aan en vragend tegelijk.
"Vanochtend kwamen Finn, Lily en Thomas naar me toe en schelde me uit voor allerlei dingen."
"Denk je dat Finn.." vraag ik maar stop dan met praten als Mathias knikt.
"Waarschijnlijk weet binnen een week de hele school het."
Ik denk even na over iets wat ik kan zeggen.
"Het komt wel goed." zeg ik en geef Mathias een knuffel.
Veel meer kan ik zo snel niet verzinnen om hem gerust te stellen.
Daarna lopen we met zijn tweeën naar de aula om onze vrienden te zoeken en vervolgens met zijn allen naar de les te lopen.Met zijn allen lopen we het lokaal binnen.
Behalve Lily dan.
Als we zitten komen ook Lily en Finn binnen, hand in hand.
Ze lopen naar Lily's plek naast Molly en dan geeft Finn haar een kus.
Het voelt alsof mijn hart in duizenden stukjes breekt.
"Heb jij het verslag uitgeprint?" vraag Freya waardoor ik mijn hoofd naar haar toe draai.
"Ja." zeg ik en graai in mijn tas om het te pakken.
"Ik lever het na school wel in." zegt ze en pakt het verslag vast die ik aan haar geef.
"Dank je." zeg ik en dan klinkt de lage, zware stem van de docent door de klas.Daar gaan we dan, naar de ergste les van de week: gym.
Ik ben heel slecht in gym en dat is verschrikkelijk want tijdens gym lijkt het of dat het belangrijkste is om goed in te zijn van elk vak dat er bestaat.
Ik fiets naast Mae naar de sportvelden.
Als een slinger fietsen we twee aan twee.
Dan komen we aan en zetten onze fietsen bij de anderen.
We lopen naar de kleedkamers en scheiden dan van de meisjes.
Tegenover Mathias ga ik op een bankje zitten en maak langzaam mijn tas open waar mijn spullen inzitten.
Ik haat omkleden in het openbaar.
Niemand hoeft mijn lelijke lichaam te zien.
Ik kijk om me heen of mensen me aanstaren.
Langzaam trek ik mijn shirt over mijn hoofd waarna ik zo snel als ik kan mijn gym shirt aantrek.
Als ik op kijk zie ik Mathias naar me kijken.
Pas als hij doorheeft dat ik hem door hem kijkt hij met rode wangen weg.Samen met Mathias loop ik naar het veld waar we gym hebben.
Een paar jongens zijn aan het voetballen.
Ik zie aan Mathias dat hij mee wil doen maar hij zegt niks.
Waarschijnlijk omdat ik niet kan voetballen en hij me hier niet achter wil laten.
"Ga maar, je hoeft niet bij mij te blijven hoor." zeg ik en kijk hem aan.
"Ja?" vraagt hij voor de zekerheid.
Ik knik waardoor hij naar de jongens loopt.
Geconcentreerd kijk ik toe hoe de jongens de voetbal heen en weer trappen.
"Nick!" roept een stem achter me die op mijn rug springt.
"Ook hallo." zeg ik en kijk over mijn schouder naar Mae die op mijn rug is gesprongen.
Ze springt weer van me af en houdt dan haar telefoon voor mijn gezicht.Jeff: Kan ik je vrijdag middag ophalen om iets leuks te doen?
Staat er op haar scherm.
Ik kijk naar haar op en ze straalt helemaal.
"Wat leuk!" roep ik. "Wie is Jeff?"
"Hij zit hier ook op school, in zijn examen jaar van vwo." zegt ze dolgelukkig.
Ik geef haar nog een knuffel en dan is het fluitje van de gym leraar te horen.
Iedereen loopt richting de lijn en gaat erop zitten.
"Vandaag gaan we voetballen." zegt de docent en gelijk is het kleine beetje blijdschap weg.
"uhm.. Jake en.. Finn. Jullie mogen hier gaan staan en jullie teams kiezen."
Ik haat het als we zo teams kiezen want ik word altijd als één van de laatste gekozen.
Jake en Finn gaan allebei aan een andere kant van de leraar staan en kijken dan naar de klas.
De leraar doet kop of munt waardoor Jake mag beginnen met kiezen.
"Mathias." zegt hij.
"Jack." zegt Finn er snel achteraan.
"Alex." gaat Jake snel verder.
"Tim."
Ik zie Mathias iets in de oor van Jake fluisteren.
Jake knikt goedkeurend en kijkt dan naar mij.
"Nick." zegt hij.
Verbaasd sta ik op en loop naar het team van Jake.
"Lily." gaat Finn verder.Eindelijk zijn de teams gemaakt en gaan we met zijn allen in het veld staan.
Het is acht tegen acht met 1 wissel.
De voetballers onder ons zijn geconcentreerd terwijl mensen zoals ik er maar een beetje bij staan.
Ik kan er niks aan doen dat ik nog nooit echt heb gevoetbald.
Plotseling speelt Jake de bal naar mij en probeer ik hem zo goed mogelijk aan te nemen.
Door mijn niet zo snelle reactie vermogen draai ik me onhandig om en botst Billie tegen me aan.
Met een harde klap beland ik op de grond.
Ik wil niet onbeleefd zijn maar Billie is erg zwaar en zeker niet de dunste onder ons dus die kwam hard aan.
Pijnzend grijp ik naar mijn neus terwijl er een kreun mijn mond verlaat.
"Oh shit." hoor ik iemand zeggen en voor ik het weet staat de hele klas om me heen.
"Gaat het wel?" vraagt Finn bezorgd.
Ik kijk hem boos aan.
"Rot op." zeg ik en sta op.
Snel loop ik van de klas weg richting de kleedkamer.
Achter me hoor ik iemand achter me aan lopen en legt dan zijn hand op mijn schouder.
Meteen stop ik met lopen en draai me naar hem om.
"Je bloed." zegt Mathias geschrokken.
"Het was een harde klap." zeg ik en loop verder naar de kleedkamer.
Mathias houdt de deur van de kleedkamer open en ik loop erdoor naar binnen, meteen door naar de wasbakken.
Ik pak een papieren doekje en hou hem tegen mijn bloedende neus.
Mathias staat er stil naast.
"Kan je nog meedoen?" vraagt hij.
"Ja, tuurlijk." zeg ik en haal het papiertje weg om een nieuwe te pakken.
De nieuwe hou ik tegen mijn neus en zie dat het bloeden is gestopt.
Ik gooi hem in de vuilnisbak en draai me dan om.
"Laten we terug gaan." zeg ik en trek Matt met me mee.
"Gaat het?" vraagt Mae als we terug zijn op het veld.
"Ja hoor, prima."
En dan gaat iedereen weer verder waarmee hij mee bezig is.
JE LEEST
It's just a Game ✔
Teen Fiction❝ But everything. Everything was just a game?! ❞ Wanneer er een nieuwe jongen in de klas komt, wordt Nicks leven helemaal omgegooid. Vriendschappen die breken, liefdes die er ontstaan en zeker ook liefdes die uit elkaar gaan... { Begonnen: 27/10/18...