Mae's p.o.v
Langzaam word ik wakker van het zachte geluid van mijn wekker.
Vrolijk druk ik hem uit en ga rechtop in mijn bed zitten.
Ik gaap een keer en wrijf met mijn handen in mijn ogen.
Vandaag ga ik op date met Jeff.
Oké.. ik heb een afspraakje met Jeff, als vrienden.
Ik heb Jeff leren kennen toen mijn broertje James een oefenwedstrijd moest spelen tegen zijn broertje.
We wisselde nummers uit en bellen elkaar heel vaak.
We zien elkaar eigenlijk nooit en daarom heb ik er ook zo veel zin in.
Blij sta ik op uit bed en loop naar beneden.
"Hoi mam." zeg ik tegen mijn moeder die in de keuken het ontbijt aan het klaarmaken is.
"Goede morgen lieverd." zegt ze tegen me en glimlacht vriendelijk naar me. "Waarom ben jij zo vroeg wakker?"
"Oh, gewoon." zeg ik en ga aan de eettafel zitten.
Ik klets nog wat met mijn moeder tot het ontbijt klaar is.
Mijn moeder vind het heel belangrijk om een uitgebreid ontbijt te hebben met het gezin.
"Schenk jij even de glazen in, dan maak ik James wakker en haal ik Mark."
Ik knik en loop naar de koelkast om de sinaasappelsap te pakken.
Net als ik klaar ben met het inschenken van de glazen komen mijn ouders en broertje de kamer in.
We gaan met zijn allen aan de tafel zitten en beginnen met eten."Ik heb vanmiddag een afspraakje." zeg ik en probeer niet te blozen.
"Wat leuk, met wie?" vraagt mijn vader geïnteresseerd.
"Jeff Root."
"Oh die jongen met wie je altijd appt." vraagt mijn moeder.
"Lees je mijn berichten?" vraag ik geschrokken.
"Misschien heb ik stiekem één keer over je schouder meegelezen."
"Mam!" roep ik.
"Ik moest toch weten waarom je zo idioot naar je scherm aan het glimlachen was." zegt ze lachend waardoor ik ook begin te lachen.Als ik klaar ben met eten sta ik op van tafel en help mijn moeder met afruimen.
"Ga je maar klaarmaken voor school, ik maak dit wel af." zegt mijn moeder.
Snel spring ik de trap op en pak het setje kleding van mijn bureau af die ik er gisteren alvast had neergelegd.
Meteen begin ik me om te kleden.Als ik klaar ben ga ik voor de spiegel staan en kijk ik naar mezelf.
Mijn licht bruine haren heb ik in een hoge paardenstaart gebonden en ik heb een klein beetje make-up op gedaan.
Alleen wat mascara want verder draag ik nooit iets.
Ik heb een licht blauw, kort broekje aangetrokken met een wit shirtje en een geel vestje eroverheen omdat het in de ochtend een beetje kan waaien.
Met een glimlach op mijn gezicht draai ik me om en zet mijn raam een stukje open.
Diep zucht ik in en kijk naar het mooie groene parkje voor mijn huis.
Ik hou van de zomer.
Ik pak mijn tas in voor school en ren dan de trap af naar beneden.
"James, heb je mijn telefoon gezien." vraag ik als ik de kamer in loop.
Hij schud meteen zijn hoofd.
Als ik de keuken in loop staat mijn moeder daar met mijn telefoon die ze aan me geeft.
"Dank je." zeg ik als ik hem aan pak en ik geef haar een kus op haar wang.
"Succes met Jeff." zegt ze en dan ben ik het huis uit.
Ik spring op mijn witte fiets als ik mijn tas in mijn krat heb gegooid.
Vrolijk fiets ik naar de plek waar Olivia op me staat te wachten.
"Goede morgen." begroet ik haar.
"Ook goede morgen." zegt ze en samen fietsen we richting school.
"Waarom ben jij zo vrolijk?" vraagt ze.
"Ik heb vandaag een afspraakje."
"Waarom weet ik daar niks van? Wie is het?"
"Jeff Root." zeg ik blozend.
"Die knapperd uit de zesde?"
Ik knik.
"Dat heb je goed voor elkaar."Na een kwartier komen we aan op school.
We zetten onze fietsen in de fietsenrekken buiten en lopen dan kletsent over het schoolplein.
Binnen lopen we door naar onze kluisjes en pakken onze boeken voor de volgende drie lesuren.
"Mae, we moeten hier heen." zegt Olivia als ik de gang wil inlopen maar dat blijkbaar niet moet.
"We hebben hier les." legt ze uit en trekt me de klas in.
Ik ga op mijn plek zitten naast Chloe.
We zijn niet echt vriendinnen maar dat maakt niet zo veel uit.
Het is altijd beter dan naast Jack zeg ik altijd tegen mezelf.
De les begint en ik begin met werken.School is eindelijk voorbij en dan is het nu eindelijk tijd voor mijn afspraakje met Jeff.
Ik sta bij mijn kluisje mijn tas in te pakken als er iemand op mijn rug tikt.
"Hallo schoonheid." zegt Jeff als ik me omdraai.
"Hey." zeg ik glimlachend terug.
"Klaar om te gaan?"
"Zeker."
Samen lopen we naar buiten naar de fietsenrekken en brommer parkeerplaats.
Jeff gaat op zijn brommer zitten en slaat met zijn hand achterop.
"Kom zitten." zegt hij en helpt me erop.
Ik sla mijn armen om hem heen en we rijden weg.
Een fris briesje waait langs me heen terwijl we naar het park rijden.
Niet het park voor mijn huis maar een groter park dichterbij de stad.Als we er zijn stappen we af en lopen we het park door.
Ik zie al snel een ijskar staan.
"Wil je een ijsje?" vraagt Jeff lief.
Ik knik.
"Graag." zeg ik en samen lopen we ernaartoe.
Wanneer we in de rij staan vraagt hij wat voor smaak ik wil.
"Aardbijen." zeg ik.
"Ééntje met twee bolletjes aardbei en één met twee bolletjes vanille."
"Dat word dan €4,00." zegt ze ijscoman en Jeff wil hem het geld geven.
"Ik betaal mijn deel." zeg ik vastberaden, maar Jeff geeft het geld al.
"Mooi niet, deze krijg je van mij."
De man geeft ons onze ijsjes en dan gaan we op een bankje zitten.
Het is heel gezellig en al snel zijn onze ijsjes op.
Opeens valt Jeff een beetje stil.
"Ik weet dat je net uit een relatie komt en zo." zegt hij zacht en kijkt naar zijn handen.
Ik heb hem nog nooit zo gezien, niet dat ik hem nou zo vaak zie, maar normaal is hij de grappige, lieve jongen en nu is hij heel verlegen.
"Ik vind je echt heel leuk." zegt hij.
Mijn hart begint sneller te kloppen en mijn wangen voelen heel warm.
"Ik jou ook." zeg ik terug waardoor hij gelijk op kijkt.
Hij krijgt een glimlach op zijn gezicht.
Langzaam pakt hij mijn hoofd vast.
Voorzichtig komt hij dichterbij en sluit dan zijn ogen.
Ik doe hetzelfde en al snel raken zijn lippen die van mij.
JE LEEST
It's just a Game ✔
Teen Fiction❝ But everything. Everything was just a game?! ❞ Wanneer er een nieuwe jongen in de klas komt, wordt Nicks leven helemaal omgegooid. Vriendschappen die breken, liefdes die er ontstaan en zeker ook liefdes die uit elkaar gaan... { Begonnen: 27/10/18...