Jag vaknade av mitt alarm som ringde som vanligt 06.30 för att säga till mig att gå upp och göra mig i ordning inför skolan. Jag reste mig upp lite halvt irriterad och gick mot min garderob och letade efter något att ta på mig. Det är första veckan i September så det fick bli ett par blåa högmidjade jeans och en grå långärmad tröja. När kläderna var på så gick jag mot toaletten där jag borstade håret och sminkade mig.
Jag la sista lagret mascara på mina ögonfransar innan jag tog min mobil och gick ner till köket för att ta något att äta. Precis när jag öppnade kylskåpet hörde jag att någon gick in i köket, så jag vände mig om och såg mamma luta sig mot matbordet med en kaffekopp i handen och ett leende på läpparna.
"Godmorgon gumman, sovit gott?" mamma log mot mig och tog en klunk av sitt kaffe.
"Hyfsat, du då?" jag hällde upp kaffe till mig själv och vände mig mot mamma igen.
"Absolut, men jag måste sticka till jobbet nu så du får ta dig till skolan själv." jag nickade och log mot henne innan hon pussade mig på kinden och gick mot hallen. Jag tog fram yoghurten och flingorna och satte mig vid matbordet. Jag scrollade igenom instagram samtidigt som jag åt min frukost.Efter frukosten la jag disken i vasken och gick till toaletten för att borsta tänderna. Jag hämtade min väska på min säng och gick till hallen och satte på mina skor och jackan, väskan slängde jag över axeln och la mobilen i bakfickan. När jag hade låst dörren satte jag i hörlurarna i öronen och begav mig mot skolan.
Fem minuter senare är jag utanför skolan och känner ångesten växa, jag har aldrig gillat detta stället.
Jag går mot mitt skåp och lägger in min väska och jacka när jag hör dörren till skolan öppnas. Jag vänder huvudet mot det hållet dörren är och ser James. Det var precis som om att ångesten sköljdes av mig. Han gick mot mig med ett leende på läpparna, vilket jag besvarade samtidigt som jag stängde mitt skåp. Inom loppet av tre sekunder stod han bredvid mig vilket gjorde att jag slängde armarna runt hans hals och tryckte mina läppar mot hans. Han tryckte min kropp lätt mot skåpet och la sina händer på varsin sida om min kropp.
"Hallå James gå till städskrubben, vi vill inte se!" jag vände blicken åt det hållet rösterna kom ifrån och såg Evan stå några meter ifrån oss med Megan, Brianna och April bredvid sig.
Evan har varit James bästa vän sen de var barn och Megan, Brianna och April är mina så kallade "vänner". De hänger bara med mig för att de vet att min familj har ganska mycket pengar. Jag vet att de inte bryr sig om mig egentligen men jag har inga andra vänner förutom James eftersom Evan inte är ett så stort fan av mig.
I ögonvrån såg jag James räcka långfingret mot Evan samtidigt som han kysste mig en sista gång, vilket fick mig att le mot hans läppar. Han backade från mig men släppte inte min hand. Jag öppnade mitt skåp igen för att ta ut mina böcker men blev avbruten av James.
"Jag måste gå, min lektion börjar nu men vi ses efter skolan." jag hann inte svara innan han kysste mig och gick iväg. Jag älskar James men jag vet att det kommer bli som det alltid blir. Han kommer vilja ligga med mig men jag kommer säga nej och han kommer bli besviken, som vanligt.Nej det är inte det att jag vill vänta med att sex till typ efter att jag har gift mig, det skiter jag i. Det är det att jag var med om det värsta som har hänt mig när jag var 11 år. Jag var på ett släktkalas hos min kusin, som är väldigt många år äldre än mig. Jag hade jättekul med mina andra kusiner fram tills att jag hamnade ensam i ett rum med min äldre kusin. Jag visste inte att det som hände var fel eftersom ingen hade haft "the talk" med mig. Han tog över min kropp och jag lät det hända, för han var väldigt mycket starkare än mig. Jag berättade inte för någon förrän flera månader senare när min mamma märkte att jag inte lämnade hennes sida när nästa släktkalas var. Jag berättade allt för henne och hon bröt kontakten med sin bror eftersom det var hans son som våldtog mig och min morbror försvarade sin son och sa att han inte gjorde något fel.
Den händelsen har gjort att jag vill vänta och inte tvinga mig själv att jag måste ha sex bara för att jag har pojkvän. Jag vill att det ska komma naturligt. James var väldigt stöttande när jag berättade för honom men jag tror att han har tröttnat på att vänta eftersom vi inte har haft sex en enda gång under de två åren vi har varit tillsammans."Hallå det är fest på fredag så vi kan väl förfesta hos dig Sasha?" Megan väntade förväntansfull på mitt svar och jag vet om att jag inte kan säga nej för då kommer dem alla att dissa mig i flera veckor. Ja, det har hänt innan.
"Ja visst det funkar nog."
"Bra men kom nu, lektionen börjar när som helst." Megan, Brianna och April började gå mot klassrummet medan jag stannade kvar vid skåpet, för helt seriöst så orkade jag inte vara i deras omgivning.
Istället för att gå till min lektion så gick jag mot toaletterna. Jag ställde mig vid vasken och sköljde mitt ansikte med vatten. Jag står bara och tittar på mig själv i några sekunder innan en dörr till ett toabås öppnades och ut kom Casey. Hon är skolans populäraste tjej och tror att världen cirkulerar runt henne och att alla ska dyrka henne.Hon ställde sig vid vasken bredvid den jag stod vid och tvättade händerna, sen började hon fixa till sitt hår. Jag stod och kollade lite diskret på henne, trodde jag iallafall.
"Vafan glor du på?" hon vände sig mot mig och granskade mig med en bitchig blick. Jag svarade inte utan vände på klacken och gick mot utgången när jag hörde Casey mumla "jävla freak" men jag bara himlade med ögonen åt hennes kommentar och gick mot klassrummet där min lektion redan hade börjat.__________________________________
Okej det första jag vill säga är att jag har varit väldigt nervös för att posta första kapitlet vääääldigt länge haha. Jag har velat posta denna sen juli menmen, nu tycker jag faktiskt att det är dags så jag hoppas att någon vill har lust att läsa
Det andra jag vill säga är att jag kanske ändrar namnet på boken under tidens gång för är inte hundra procent nöjd
Det tredje jag vill säga är att jag verkligen har försökt skriva min egna story men det är omöjligt att skriva om något som inte redan finns här eller i "vanliga" böcker
Så om någon har pallat läsa såhär långt så hoppas jag att ni tyckte första kapitlet var bra. Nästa kapitel kommer inom kort hehe❣️
YOU ARE READING
V Ä R D E L Ö S
Teen FictionSasha är en helt vanlig 18-årig tjej från Minnesota. Hon går sista året i High school och lever ett helt vanligt liv med sin mamma och pappa, sin pojkvän och sina vänner. Allting är bra, iallafall tills hela hennes liv vänds upp och ner. Det kommer...