Kvällen fortsatte med film. Doften av popcorn fyllde hela huset. Vi hade burit ut godis, chips, choklad och massa annat gott till vardagsrummet. Jag och Nat hade övertalat killarna att se en romantisk komedi, även om jag vet att, Sebastian iallafall, hatar sånna filmer. Dom hade försökt övertala oss att se nån katastroffilm men vi gav oss inte.
Jag hade hört av mig till Carro och frågat om dom ville komma över och se på film med oss, men Jordan var fortfarande sjuk och Carro kände sig lite krasslig.
Jag tog ut popcornen ur mikron och hällde upp dom i en skål. Jag bar ut den till vardagsrummet där alla tre satt och väntade. Filmen var redo att startas så jag satte mig mellan Nat och Aaron innan vi startade filmen.
Jag och Nat satt nästan på varandra och grät samtidigt som vi skrattade åt filmen. Popcornen var slut innan filmen hade spelat i fem minuter. Sebastian satt och såg väldigt uttråkad ut, även om jag hade hört honom skratta till några gånger.
"Nä nu är det min och Aarons tur att välja film." Sa Sebastian när eftertexterna rullade.
"Då fixar jag och Sasha lite mer snacks." Med det sagt drog Nat upp mig ur soffan och gick in till köket.Aarons perspektiv
Jag satt i soffan och åt de sista popcornen i skålen samtidigt som jag hade blicken på Sasha, iallafall tills att hon försvann ut till köket. Sebastian letade på Netflix efter något att kolla på innan han la ifrån sig datorn och vände sig till mig.
"Så.." började han och harklade sig.
"Jag brukar aldrig göra detta men nu måste jag." Fortsatte han och jag satt som en frågetecken i andra änden av soffan.
"Sasha är som min syster. Hon betyder så mycket för både mig och Nat. Så Aaron, du ska bara veta att om du så mycket som rör ett hårstrå på hennes huvud så får du med mig att göra." Han var lite svår att ta seriöst men jag visste att han talade sanning.
"Du kan vara lugn, jag älskar henne." Sa jag.
"Du kan såra någon även om du älskar personen." Sa han och jag vred obekvämt på mig i soffan.
"Okej bra, då var det sagt. Nu släpper vi den stela stämningen." Sa Sebastian och slog ihop händerna innan han satte sig till rätta i soffan. Jag skrattade till lite åt hans snabba ändring av sitt beteende. Han skrattade också samtidigt som han klickade lite på datorn och filmen kom upp på tvn.Sasha och Nathalie kom in i vardagsrummet med varsin skål med popcorn i famnen. Sasha log mot mig och satte sig ner bredvid mig och satte skålen på bordet.
"Vad har ni snackat om?" Viskade hon till mig.
"Att jag skulle passa mig för annars får jag Sebastian efter mig." Viskade jag tillbaka för filmen var redan igång.
"Ja du borde passa dig. Sebastian må vara klen men om han väl vill så kan han." Sa hon och vände sig till Sebastian.
"Klen? Pfft, jag är inte klen." Sa han satte armarna i kors över bröstet.
"Jag kan ta honom, lätt match." Sa jag stöddigt.
"Du borde sova med ett öga öppet från och med nu." Sa Sebastian så jag skrattade till.
"Töntar." Sa Sasha och jag hörde hur hon fnös till och jag kunde se framför mig hur hon himlade med ögonen. Jag slöt mina armar runt henne och drog henne mot mig så hon lutade sin kropp mot min. Hon gosade in sitt huvud mot min bröstkorg och slingrade in sina ben i mina.Det hade gått lite mer än en timme av filmen och popcornen var slut för längesen. Sasha låg kvar med benen intrasslade i mina och sitt huvud på min bröstkorg. Små tunga andetag kom från Sasha och jag behövde inte gissa för att veta att hon sov. Jag drog handen genom hennes hår flera gånger under filmens gång.
När eftertexterna rullade så hade Sebastian också somnat och jag hade fortfarande en sovande tjej på mig. Hon hade lagt sina armar om min midja i sömnen och trasslat in sina ben mer i mina. Jag låg fast i soffan och min ena arm höll på att somna.
"Hon tycker verkligen om dig." Hörde jag Nathalie säga så jag vände mitt huvud mot henne och såg att hon log mot mig.
"Dock så tvivlar hon på sig själv." Sa hon och hennes leende sjönk.
"Jag vet, jag har sagt till henne att hon inte behöver göra det. Men hon gör det ändå." Sa jag tyst för att inte väcka henne.
"Det är lättare sagt än gjort, men jag har också sagt det till henne. Hon förtjänar allt bra som händer henne, efter.. ja.. du vet." Sa hon och kollade rakt på mig. Jag nickade och kände mig illamående av vad Sasha hade berättat tidigare ikväll.
"Hon tvivlar på dig också, även om hon inte visar det." Fortsatte hon så jag svalde hårt.
"Hon älskar dig, men hon tvivlar på att hon kan lita på dig." Sa hon.
"Jag förstår varför, men hälften av alla dom ryktena är falska." Sa jag och stelnade till när Sasha rörde lite på sig. Jag vill inte att hon ska vakna nu. Hon fortsatte att andas tungt så jag kollade upp på Nathalie igen, som satt med blicken på mig.
"Det sa jag till henne också. Men det är viktigt att du verkligen gör ditt bästa att visa henne att du bryr dig om henne." Sa hon så jag nickade.
"Du är en bra kille Aaron, det ser jag på dig." Hon log varmt mot mig och jag log tillbaka.
YOU ARE READING
V Ä R D E L Ö S
Teen FictionSasha är en helt vanlig 18-årig tjej från Minnesota. Hon går sista året i High school och lever ett helt vanligt liv med sin mamma och pappa, sin pojkvän och sina vänner. Allting är bra, iallafall tills hela hennes liv vänds upp och ner. Det kommer...