Några veckor senare
Jag stod vid mitt skåp när jag hörde ett gäng komma mot mig. Jag visste direkt vem det var. Leendes tog jag ut min historiebok och stängde sedan skåpet för att sedan vända mig åt hållet jag hade hört personerna. Som jag trodde så såg jag Jordan, Carro och Liam komma gående i korridoren.
Ja ni kan ju gissa. Efter min och Liams dejt började vi träffas mer och mer. Först träffades vi lite i hemlighet, så mina föräldrar inte skulle få reda på något men när Liam hade övertalat mig att få träffa dom så gick jag motvilligt med på det. Mamma och pappa blev dock överlyckliga, mest mamma, över att jag träffat någon. De kände det nog som en lättnad att jag träffat någon ny sen James var otrogen. Pappa och Liam kom väldigt bra överens och mamma tyckte verkligen han var 'svärsonsmaterial'. Jag hade gjort en mental facepalm och var överlycklig att Liam inte hörde det mamma hade sagt.
Jag gillar verkligen Liam. Han får mig att skratta och jag kan lita på honom. Problemet var att jag inte kände samma pirrade känsla som jag gjorde när han var i närheten, och det störde mig. Det störde mig att jag aldrig får känslan jag känner att försvinna när jag tänker på honom. Så fort jag ser honom i korridoren kommer den pirrande känslan fram, iallafall fram tills han sticker ner tungan i Caseys hals. När det händer får det mig att vilja gå fram och spy på honom. Kalla mig sjuk i huvudet, för jag vet att jag har en pojkvän som gillar mig lika mycket som jag gillar honom men jag kan inte stoppa känslan i min kropp.
"Vad tänker du på?" Sa personen bredvid mig som var Liam. Jag skakade på huvudet och kom tillbaka till verkligheten.
"Ingen speciellt." Jag log mot honom och fick ett leende tillbaka som svar.
"Vad sägs om en filmkväll hemma hos oss ikväll? Bara vi fyra?" Frågade Carro samtidigt som hon öppnade sitt skåp och tog ut böckerna inför nästa lektion. Jordan nickade som svar.
"Jag är på. Sasha?" Sa Liam.
"Lätt. Jag paxar hörnan i soffan!" Ropade jag entusiastiskt.
"Glöm det. Den hörnan är min." Sa Jordan med en bestämd ton på rösten.
"Vi får väl se vem som tar den först." Sa jag utmanande.
"Game on." Sa Jordan lika utmanande.
"Ni är så töntiga." Suckade Carro och Liam nickade instämmande.
"Nä kom nu, vi blir sena till lektionen." Sa Liam och drog med oss allihopa till klassrummet.***
"Sasha jag varnar dig. Flytta dig från min hörna." Jordan hade försökt få mig att flytta mig i minst tio minuter men jag hade inte rört mig ur fläcken.
"Jag kommer hälla vatten på dig när du sover om du inte flyttar dig." Sa hon hotande. Jag skrattade bara åt henne.
"Jaja om du inte tänker flytta dig så får jag väl göra det bästa av situationen." Med det sagt så satte hon sig på mig och lutade överkroppen bakåt så jag inte kunde andas.
"Jordan flytta på dig!! Jag får ingen luft!" Sa jag desperat och försökte putta av henne.
"Glöm det. Jag sa att hörnan var min." Hon hade säkert ett stolt jävla flin på läpparna bara för att hon tror hon har vunnit. Jag tog sats en sista gång och gjorde allt i min makt att putta av henne. Jag måste lyckats för jag hörde en duns på golvet, vilket gjorde att jag öppnade ögonen. Som sagt så satt hon på golvet med armarna i kors och ett surt ansiktsuttryck. Jag skrattade åt henne tills jag fick en kudde i ansiktet. Nu var det Jordans tur att skratta.
"Men ge er." Hörde jag en röst säga. Jag vände huvudet mot dörröppningen där Liam och Carro stod med popcorn, chips och läsk i famnen.
"Det var Jordan som började." Sa jag med en barnslig röst samtidigt som jag la mig till rätta under den fluffiga filten jag hade över mig. Jordan gav mig en sista hotande blick innan hon satte sig på andra sidan soffan och tjurade."Jaha vad ska vi se för film då?" Frågade Carro som nu satt i soffan med chipsen i famnen.
"Inte nåt romantiskt skit. Komedi eller skräck." Sa Liam som nu satte sig mellan mig och Carro. Jag tog skålen med popcorn ur hans famn och la den i mitt knä samtidigt som jag tryckte in en hand popcorn i munnen.
"Jag röstar för skräck." Sa Jordan och jag skakade på huvudet i panik för jag inte fick ut ett ord på grund av alla popcorn jag hade i munnen.
"Jag håller med Sasha, aldrig att jag kollar skräck." Sa Carro.
"Mesar." Hörde jag Jordan mumla medan hon bläddrade bland filmerna på Netflix. Jag räckte fingret åt henne vilket resulterade i att hon kastade chips på mig. Jag var ju tvungen att hämnas så jag tog en näve popcorn och skulle precis kasta det på henne när Liam tog tag i min handled.
"Är ni fem eller?"
"Kanske vi är." Mumlade jag och Jordan i mun på varandra vilket fick oss att bryta ut skratt. Jordan skrattade så mycket att hon nästan trillade av soffan vilket fick mig att skratta ännu mer.
"Vad är det som är så kul? Jag förstår verkligen ingenting." Sa Carro helt förvirrad. Ingen av oss kunde svara för vi skrattade fortfarande lika mycket.
"Dom är konstiga." Hörde jag Liam viska ganska högt till Carro. Jag slutade skratta och försökte se seriös ut samtidigt som jag slog Liam på armen.
"Aj?" Sa han och tog sig om armen som om att den skulle trilla av.
"Det kan inte ha gjort ont." Sa jag och la armarna över bröstet.
"Skojade bara." Sa han och lämnade en lätt puss på mina läppar. Jag log mot honom och la mig i hans famn. Efter typ 20 minuter av diskussion om vilken film vi skulle se kom vi äntligen överens om en.När filmen var slut sa jag att jag behövde gå på toa. Jag drog med mig tjejerna och lämnade Liam ensam på soffan. När vi hade kommit in på toan satte jag mig på toalettlocket och suckade.
"Vad händer Sasha?" Frågade Jordan oroligt.
"Jag vet inte." Svarade jag väldigt tyst. Jag la huvudet i händerna och suckade ännu en gång.
"Något är det. Berätta." Sa Carro och la en stöttande hand på min axel.
"Handlar det om Liam?" Jag hummade som svar och ångrade genast att jag hade gett mig in på detta.
"Om du inte vill berätta så ska vi inte tvinga dig men du vet att vi finns här för att lyssna om du vill prata om det." Jag tittade upp från mina händer och samlade mod till att berätta.
"Jag känner mig som en hemsk människa."
"Men det är du inte Sasha. Oavsett vad som händer så är du raka motsatsen till en hemsk människa." Jag såg hur Jordan nickade instämmande åt Carros svar. Jag tog ett djupt andetag innan jag började prata igen.
"Jag har inte varit rättvis mot Liam." Suckade jag.
"Hur menar du?" Jag kände hur mina händer började skaka så jag tog ännu ett djupt andetag för att hålla mig själv från att gråta.
"Jag har fortfarande känslor för Aaron." Sa jag väldigt tyst. Men med tanke på Jordan och Carros tystnad så hörde dom vad jag sa och funderade säkert på vad de skulle säga.
"Jag vill så gärna ha känslor för Liam men det går inte. Jag gillar verkligen honom men jag tror inte jag kan bli kär i honom och det stör mig. Det stör mig att jag aldrig kan få ut Aaron ur mina tankar oavsett vad jag gör." Sa jag och kände hur en tår hade smitit fram och rann nu fritt på min kind.
"Jag vet att jag måste prata med Liam men jag kan inte. Jag vill inte krossa hans hjärta." Nu rann tårarna okontrollerbart och jag kände hur Jordan och Carro drog in mig i en kram.
"Vi är här och stöttar dig oavsett vad du väljer. Men som du själv säger så är det elakt mot Liam att ljuga för honom så jag tycker att du ska berätta för honom hur du känner." Sa Carro men jag skakade på huvudet.
"Oavsett vad som händer så kan jag inte. Jag måste hålla mig borta från Aaron." Dom kollade konstigt på mig.
"Varför?" Sa dom i mun på varandra.
"För att Casey fortfarande existerar på denna jävla planeten." Suckade jag.
"Du är rädd att hon ska berätta?" Jag nickade.
"Okej men Sasha ärligt nu. Du kan inte dra med Liam i något du inte ens själv vill så oavsett måste du prata med honom. Det är varken schysst mot honom eller dig själv." Sa Jordan och la armarna i kors över bröstet.
"Jag vet, jag gör det imorgon. Jag lovar."
DU LIEST GERADE
V Ä R D E L Ö S
JugendliteraturSasha är en helt vanlig 18-årig tjej från Minnesota. Hon går sista året i High school och lever ett helt vanligt liv med sin mamma och pappa, sin pojkvän och sina vänner. Allting är bra, iallafall tills hela hennes liv vänds upp och ner. Det kommer...