The events of the last 10 days since the watershed 14th general election of May 9, when Malaysians inside and outside the country can once again feel proud, caused someone to comment: "Last week many katak (frogs)! This week many kotak (boxes)!"
Selepas PRU14, nampak ramai sundal dari pelbagai spesies sedang mengangkang di Sabah, Perak, Sarawak dan Johor dan lain-lain tempat; samada untuk menyelamatkan diri atau mendapat tempat yang lebih baik di dalam senario politik semasa. Sundal-sundal ini adalah pelacur politik yang tiada jati diri, tiada prinsip, penipu besar, tiada roh perjuangan untuk rakyat dan mesti DILENYAPKAN dari peta politik Malaysia!
Mereka berjuang untuk kelangsungan diri dan poket sendiri tanpa mempertimbangkan undi, kepercayaan dan amanah yang diberikan kepada mereka oleh rakyat. Mereka MELACUR!, menjualkan diri mereka kepada mana-mana parti yang memerlukan, asalkan poket mereka kekal padat berisi!
Aku menyeru kerajaan PH yang baru supaya MENOLAK budaya pelacur politik ini, meminda Akta Plihanraya atau mewujudkan undang-undang baru supaya pelacur politik yang menjual diri dan undi yang diperolehi akan hilang kelayakan sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri atau Ahli Parlimen!
MENANG? Bentuk kerajaan dan jadilah kerajaan yang baik.
KALAH? So what? Jadilah pembangkang yang baik. Gaji dan elaun tak kurang sesen pun!20-05-2018 / 4 Ramadhan 1439
KAMU SEDANG MEMBACA
DIARI DARI HATI
Kurgu OlmayanCatatan apa saja yang aku rasa, aku lihat, aku dengar sepanjang masa..