Seandainya kamu merasakan
Jadi aku sebentar saja
Tak kan sanggup hatimu terima
Sakit ini begitu parah👓👓👓
Maya menghubungi Tg Rasydan berkali kali namun langsung tidak berjawab. Ketika dia sudah menyimpan telefon ke dalam beg, Tg Rasydan kembali menelefonnya.
"Hello, Maya. Ada apa?" Suara Tg Rasydan kedengaran risau.
"Saya nak jumpa awak."
Tg Rasydan tergelak kecil. "Tu la aku nak jumpa, kau tak nak. Sekarang, dah rindu? Aku ingat ada apa apa tadi kau call banyak kali."
"Tg Rasydan...saya nak jumpa awak!" Maya menekan.
"Ya, Maya. Nanti aku ambil kau kat rumah petang ni."
"Sekarang?"
"Sekarang? Em...aku busy ni. Apa yang urgent sangat ni?"
Maya terdiam.
"Maya, kau okey ke?"
"Hah? Em...awak tengah buat apa?"
"Aku ada group discussion ni."
"Oh, saya minta maaf. Awak sambung lah kerja awak. Nanti saya call balik." Maya terus mematikan talian.
Tg Rasydan terkebil kebil apabila suara Maya sudah menghilang. Dia terus menelefon Shahrul.
"Shah, kau kat mana?" Tg Rasydan terus bertanya apabila suara Shahrul kedengaran.
"Kat kereta. Tengku dah nak balik ke?"
"Belum, aku ada kerja sikit lagi ni. Shah, macam ni. Kau pergi jumpa Maya. Aku rasa dia dah ada kat rumah. Nanti aku send nombor Maya pada kau. Kau call tanya dia kat mana."
"Ya tapi kenapa?"
"Aku rasa Maya ada masalah. Kau jumpa dia, pastikan dia tak apa apa."
"Okey." Talian dimatikan. Setelah Tg Rasydan menghantar nombor telefon Maya padanya, dia terus menghubungi gadis itu.
Maya masih berada di kampus, jadi dia terus berjumpa dengannya.
"Maya..." Shahrul menegur apabila melihat kelibat gadis itu duduk di sebuah bangku berhadapan dengan tasik buatan tidak jauh dari bangunan kampus.
Maya menoleh. Wajahnya sugul. "Shah."
Shahrul mengambil tempat di sebelah gadis itu. "Kenapa ni? Ada masalah ke?"
"Em, Tg Rasydan sibuk ya?"
"Ya, sekarang ni dia sibuk sikit. Awak tahukan, dia dah tahun akhir. Jadi, banyak projek yang kena siapkan."
Maya berkerut kening. "Tg Rasydan dah tahun akhir?"
Shahrul tergelak. "Awak tak tahu?"
Maya menggeleng.
"Banyak yang awak tak tahu pasal Tg Rasydan sedangkan dia tahu banyak perkara pasal awak." Perlahan Shahrul berkata.
Maya terdiam.
"Lepas final exam ni, Tg Rasydan dah tak ada kat kampus ni lagi. Awak okey kan?"
Maya masih mendiamkan diri.
YOU ARE READING
I Choose You | ✔
Romance~Cintaku lebih besar dari cintanya, mestinya kau sedar itu, bukan dia, tapi aku~ Tengku Rasydan / Maya Arisha ❄ Who are you? ❄ Her fright, her face, buat aku ingat Nia. Macam mana aku nak elak dari dia? Dia ingatkan aku pada Nia. ❄ Awak sedar tak ap...