12 • Göz Göze Şarkı

19.1K 1K 1.5K
                                    

CİHAN

Dersteydik ve dersimiz Biyolojiydi. En iğrendiğim ders.

Evet 1 hafta tatilimiz bitmişti. Hatta okula gitmeye 1 gün kala ailelerin zoruyla okula gitmeyip kaçırdığımız konulara çalıştık mecburen.

"Evet gençler tahtaya yazdıklarımı not alıyorsunuz. Sınavda defterden soru soracağım." Dediğinde Hasan arkasını döndü.

"Kesin kitaptan soracak. Demedi demeyin." Deyip geri önünü döndüğünde dibinde buldu hocayı.

"Ne konuşuyorsun arkadakilerle ?!"

"Hocam, arkadaşları not almaya teşvik ediyordum." Dediğinde gülmemek için zor tuttum kendimi.

"Aferin sana evlat !" Deyip Hasan'dan uzaklaştı. Sina da sessiz kahkaha attı. Evet hoca Hasan'ın söylediğine inandı çünkü kendisi saf bir hoca.

"Valla bu hoca çok saf. Sınavda kopya çekmeye karar verdim." Deyip güldü Hasan.

"Dersten kopya çekerek geçtin zaten be oğlum !" Dedim ben de gülerek.

"Ömer gibi inek değiliz ne yapayım ?" Dediğinde Ömer Hasan'ın koluna vurdu.

"Benim gibi inek değil, benim gibi zeki değilsin." Deyip hıhladı.

Evet Ömer artık çok sessiz değildi ama eskisi gibi neşesi de yoktu. Benimle ve Mısra ile arasını düzeltti. İyiydik şu an için.

"Sen misin zeki ? Sen çalışkansın, benim gibi çalışmadan 35 alamıyorsun." Dedi Hasan da sanki 35 çok iyi bir notmuş gibi.

"Ben çalışmayarak 70 alıyorum bu neyin kafasını yaşıyor ?" Dedi baan Ömer. Ben de başımla onayladım.

"Biraz geri zekalı." Dedim ben de sanki Ömer, Hasan'ı tanımıyormuş gibi.

"ORADA SOHBET GÜZEL BAKIYORUM DA !" Diye bağırdı hoca bize.

"Hayır hocam arkadaşlar tahtayı göremiyormuş da biz söylüyoruz ne yazdığını. Hakkımızı yemeyin hociiaaamm !" Dedi Sina.

"Aferin size aferin. Eminim ki sınavdan çok yüksek alacaksını." Tabi hoca daha bu sene dersimize girdiği için tanınıyordu bizleri. Uzaktan da çalışkan bir tipimiz olduğu için hoca bizi çalışkan sanıyordu.

***

Öğle arası dördümüzde kantindeydik. Yani ben, Sina, Hasan ve Ömer.

"Kankacanlar ben şu yeni hocayı çok sevdim." Dedi Hasan.

"Aynen ya ! Tabi hoca yeni, tanımıyor da bizi." Deyip güldü Sina.

"Eminim sizin gibi fırsatçılar da bu durumu fırsata çevirip bol bol kopya çekerler." Dedi Ömer.

"Ayıp ettin." Dedi Hasan övünerek.

"O zaman benim de artık size kopya vermeme gerek kalmaz." Dedi Ömer.

"Yok abi sen yine de ver arada lazım oluyor." Hepimiz Hasan'ın dediğine güldük.

"Eee akşam ne yapıyoruz ?" Diye sordu Sina.

"Ben ders çalışacağım." Ömer'in demesiyle hepimiz ona 'bizden diğılsın' bakışı attık.

"İnekleri gruba almıyoruz." Dedi Hasan Ömer'e arkasını dönerek.

"Oğlum valla çalışmam lazım."

Ev Arkadaşımız Bir KızHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin