CİHAN
Kafamdaki ıslaklıkla aniden yatakta doğruldum.
"Sonunda uyandın. Bir an öldün sandım."
"Kızım sen ne yapıyorsun ?!" Dedim Mısra'ya. Hala gözlerimi açamamıştım.
"Valla iyiyim. Sen ne yapıyorsun ?" Dediğinde gözlerimi silip açtım.
Karşımda Mısra ve elindeki boş sürahiyi gördüm.
"Sen beni mi ıslattın ?"
"Yooo." Deyip sırıttı.
"Kaçmanı şiddetle tavsiye ederim." Dediğimde koşarak odadan çıktı. Ben de dolaba yönelip formalarımı aramaya başladım.
Biliyordum ki formalarım yerdeydi.
***
Krebimden kocaman bir ısırık aldım.
"Kuzumlar bugün okul çıkışı ders çalışacağız." Dedi Mısra.
"Hıı çok beklersin. Daha 1 saniye geçmeden bıkıp konsola sarılırım." Dedi Hasan da.
E haklıydı tabi.
"Kütüphanede çalışacağız." Dedi Mısra.
Sina krebinden kocaman bir ısırık alıp "Kütüphane ne demek ?" diye sorduğunda Mısra eliyle alnına vurdu.
"Ben sizi nasıl çalıştıracağım ?" Dedi umutsuzlukla dolu gözleriyle.
"Valla şöyle ki bacım, bizi çalıştırmayacaksın." Dedi Hasan da.
"Valla siz umutsuz vakasınız." Dedi Mısra onaylamayan yüz ifadesiyle. "Ben ne yapacağım sizinle ?!"
"Şimcik şöyle ki..."
"Şimcik mi ?" Diyerek Hasan'ın sözünü kesti Mısra. "Şu an bayılabilirim. Sizden hayır gelmez."
"Terbiyesiz ! Asıl senden hayır gelmez. Hayırsız sıska !" Dedi Sina yapmacık bir sinirle.
"Madem siz tembellik yapıyorsunuz, biz de sadece Ömer'le çalışırız. O çalışmaya fazlasıyla istekli gözüküyor." Dediğinde içimde bir şey oldu.
Onu kıskanmaya hakkım yoktu.
"Ben de istekliyim." Kesinlikle her hecesi istemsiz çıkmıştı ağzımdan.
"Hayır şaka yaptım ! Okul çıkışı hepiniz geliyorsunuz kütüphaneye ! Kes bitti !" Dedi Mısra sertçe.
"Kütüphane evimiz, Mısra annemiz." Dedi Hasan da ellerini teslim oluyormuşcasına kaldırıp.
Bir an sessizce durduk. Sonra dayanamayıp hepimiz kahkaha attık.
***
Dersimiz coğrafyaydı ve bu hoca çok ama çok cingözdü. En ufak bir fısıltı duyduğunda, müdür odasına gönderiyordu. Psikopat mıdır nedir ?
Ben bilerek öyle yaptığını düşünüyorum. Çocuğu müdüre gönderecek ve kendisinin de gitmesi için bir bahanesi olacak. Yani bence coğrafya hocamız müdüre aşık.
Kadın kırkında, hala evlenmemiş. Ben de müdüre asıldığını düşünüyorum. Sessizce hocaya bakıyorduk. Bakıyorduk diyorum çünkü ne dediğini asla anlamıyordum.
Almanca mı konuşuyor, fransıca mı yoksa ingilizce mi ? Bence arapça. Kadında bir arap tipi var.
Sırama gelen notla kafamı çevirdim. İlayda koymuştu sıranın üstüne. Ben 'bu ne ?' bakışları atarken o okumamı işaret ediyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ev Arkadaşımız Bir Kız
Genç Kurgu1 kız ve 4 erkek aynı evde yaşamak zorunda kalırlarsa neler olur ? Küçüklükten beri kanka olan Hasan, Cihan, Ömer ve Sina. Ailesi terk ettiği için evsiz kalan Mısra. Eğleceli, komik ve romantik olan bu hikayeyi okumaya ne dersiniz ? **** Evet, Mısra...