Bölüm 13" Anlaşma"
Batın DİNÇER;
Sonunda alışveriş işi bitmişti. Hiç bitmeyecek sanmıştım.
Alışverişi dün bitirmiştik ve bu akşam da yobazın ailesi gelecekti. Normalde olsa takmazdım ama babam kesin bir dille akşam burda olacağımı söylediği için salonda oturmuş tv izliyorduk Uzay'la. Çizgi film. Çok saçma ya . Ben küçükken daha güzeldi şimdi saçma saçma şeyler daha ismini bile okuyamadığım çizgi filmler var. Uzay sağolsun çizgi filmle aramızda çok iyi.
Yobaz ve ablam yemek için etrafta koşuşturuyordu. Annem ve babam işe gitmişlerdi. Evdeki hizmetçileri yollamışlardı ve kendileri çalışıyordu.
Kucağımdaki tabaktan bir avuç daha mısır aldım. Çok sıkıcı bu ya. Ayağa kalkarak mutfağa ilerledim. Biraz yobazla uğraşırsam belki sıkıntım geçer.
Mutfağa girdiğimde yobaz domates doğruyordu onu biraz izlediğimde ,yani bir hatası varmı becerebiliyor mu diye izledim yanlış anlamayın. Bir tane ağzına attığında
"Aha!yedi domatesi yedi. Çalışmaktan çok yiyor. Sen bu gidişle beni batırırsın biraz az ye! ağzın değil elin çalışsın. Hem çok yiyorsun çok kilolusun" ben bunları söylerken yobaz ağzı açık bana bakıyordu. Susup ona baktığımda ağzındaki domatesi yuttu ve cevap verdi.
"Ya bir tane yedim çok canım çekmişti. Hem merak etme seni batırmam benim param var."
Ordaki sadalyelerden birine oturdum
"Ee ne yemek yapıyorsun? Gerçi Sen becerebilir misin ki?" bana sinirli bir bakış atınca becerebildiğini anladım. Ocaktaki yemeğini karıştırmaya gidince bende yanına gittim. Dolaba yaslandım bir yandanda yaptığı yemeğe bakıyordum. Çorba gibi duruyor.
"Sen gitsene"
"Niye?dikkatin mi dağılıyor? "
"Yok ayak dolaşığı oluyorsun "
"Ben miyim ayak dolaşığı? Duruyorum şurda sesimi de çıkartmıyorum. Hem böyle bir yakışıklı yanında duruyor sesini çıkartma bence" gözlerini devirdi.
Domateslerin yanına tekrar gidince bende gittim.
"Ablan nerde? "Salona hafifçe göz gezdirdiğimde ablam Uzay'la ilgileniyordu.
"Uzay'ın yanında "
"Domates doğramayı biliyor musun?" Bunu dedikten sonra tekrar çorbayı karıştırmaya gitti.
"Yani mutfağa yemek yemek için girsemde o kadarını da yapabilirim "
"İyi dograsana, çorbayı karıştırmam gerekiyor"
"Ben mi ?"
"Evet Batın sen, yetişemiyorum yardım etsen ne olur?"
"İyi doğrayayım bari "
Domatesleri doğramaya çalıştım. tabikide doğramasını bilmiyordum. Ne kadar zor olabilir ki?yobaz yanıma geldiğinde
"Ne yapıyorsun Batın parçalamışsın domatesi "
"Ee napıyım oldu işte? " yobaz elimden bıçağı ve yeni bir domates aldı.
"Sana bir kere gösteriyorum gerisini sen doğra" domatesi doğramaya başlayınca gözlerimi yüzünde gezdirdim.
Yüzü pürüzsüz değildi ama çok güzel duruyordu. Küçük bir burnu var. Dudakları normal kalınlıkta. Göz kapaklarını indirdiği için kirpikleri daha uzun duruyordu. Gözleri bir anda beni bulunca domatese geri baktım.
Göz rengi kahverengi. Gözlerinde anlamlandıramadığım bir duygu var ve bakışları çok güzel.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İMTİHANIM~TAMAMLANDI~
SpiritüelHer insanın hayatı farklıdır; dertleri, hüzünleri, imtihanları... Benim imtihanım farklı değil aslında, daha önce çok kez girilmiş bu sınava. Kimisi geçmiş kimisi kalmış... Peki ya ben ne yapacağım? Dayanabilecek miyim, bana tamamen zıt olan birine...