|JAKO JEJÍ OTEC|

1.6K 135 54
                                    

/3.11. 1991/

,,Bude v pořádku?" zajímalo Annabeth, když seděla na ošetřovně v Bradavicích u lůžka Lii.

,,Měla otřes mozku, paní Prewettová," vysvětlila jí madame Pomfreyová, ,,není to nic, co bych nezvládla."

,,Ale ona už je v bezvědomí dva dny," hlesla polohlasně Beth a chytla ji za ruku. Na ošetřovnu vstoupila další osoba a Beth se na něj pousmála. ,,Hugo, co tady děláš? Nemáš mít hodinu?"

,,Profesor Kratiknot mi řekl, že si zase tady, tak mě uvolnil," vysvětlil zrzavý Prewett. ,,Jak je Lie?"

,,Snad líp," povzdechla si jeho máma a Hugo se posadil na židli.

,,Co v práci? Všichni tě musí milovat, když si po dvou měsících už bereš volno," utrousil Hugo a Beth mávla rukou.

,,Díky bohu za Pošuka, který se za mě v tomhle postavil," pověděla mu. ,,Thalia je teď priorita."

,,Všichni se mě ptají, jak jí je a tak," pousmál se. ,,Lidi jí mají rádi."

,,Aby ne," pohladila jí po vlasech. ,,Je úplně úžasná."

,,To teda jo," uznal Hugo. ,,Kdyby si tohle myslel i profesor Snape."

Blonďatá žena přivřela obočí. ,,Proč? Co ten s ní má za problém?"

,,To nikdo neví," pokrčil rameny. ,,Ale před formulemi jsem měl dvojhodinovku lektvarů a Snape si mě po hodině pozval, abych ségře prý vyřídil, že za její manévr s Trolem si může sama, takže termíny bude mít stejné jako zbytek prváků."

,,Kretén," sykla potichu. ,,Včera, když jsem tu byla, tak jsem potkala tolik učitelů a nikdo s tím neměl problém. Neboj, já s ním promluvím."

°°°

,,Myslíte, že bude v pořádku?" zeptal se Harry ostatních Nebelvírských. ,,Pořád se cítím trochu vinně."

,,Snad ano," doufala Hermiona. ,,Její máma je na hradě."

,,Ta hezká blondýna?" ozval se hned Dean a Ron po něm střelil vražedným pohledem.

,,To je moje teta," poznamenal zrzek a hnědovlasý Seamus vedle něj vyprskl smíchy.

,,Ale je hezká," hájil si svůj názor Dean a Seamus se rozhodl, že změní téma.

,,Co kdybychom si večer zahráli šprýmáky?" navrhl hnědovlásek a většina souhlasila.

,,Jo, to je fajn nápad, Seamusi," podpořil ho Harry a Hermiona zakroutila hlavou.

,,Já dneska ne," zasmutněla Hermiona. ,,Nechci nechávat ty úkoly na později, protože potom zase nebudu stíhat."

,,No já je na později klidně nechám," pousmál se Ron.

,,Musíme potom zase odchytit Huga, jestli jsou už nějaké novinky ohledně Lii," připomněla Polly Wiliamsová a Seamus souhlasně přikývl.

,,Minule jsem to dělal já," přihlásil se hnědovlásek. ,,Takže teď si na řadě ty, Poll, mě ten kluk přijde takovej.. takovej.. no prostě z něj mám trochu respekt."

°°°

,,Máš chvilku?" opřela se Annabeth o panty dveří vedoucí do učebny lektvarů, když sklusala do podzemí. V učebně se už nenacházel jediný student, Severus Snape u katedry stál sám a spěšně si prohlížel svoje eseje, které dnes dostal.

,,Annabeth Prewettová," otituloval ji hned, jak se otočil. ,,Čemu vděčím za tvou návštěvu?"

,,Chtěla jsem se jen ujistit, zda mé dceři prodloužíš termíny do odevzdání těch tvých esejí," založila si ruce na prsou a on si lhostejně odfrkl.

,,Už tvému synovi jsem řekl-"

,,Já vím," ujistila ho. ,,Já si přišla ověřit, že se jedná o nějaký vtip. Protože doufám, že si momentálně nehrajeme za hru jménem pomsta."

,,Nevím, o čem mluvíš," snažil se to zamluvit, ale ona se jen zašklebila.

,,Jestli se mstíš mojí dceři za to, kdo je její otec, tak neznám nic ubožejšího," sjela ho nenávistným pohledem.

,,Black mi je jedno, ale ona se chová přesně jako on-"

,,Lež!" zařvala na něj, že skoro nadskočily všechny kotlíky. ,,To, že se ti Poberti smáli beru, nebylo to správné. Ale tys jim to velmi často vracel. Jenže já teď nemrhám svým časem, abych řešila tvůj spor s Poberty, to je tvůj problém. Teď jde o moji dceru."

,,Je stejná jako on-"

,,Další lež!" skočila mu opět do řeči. ,,Thalia je to nejúžasnější dítě. Chováš se jako idiot. Je mi líto, že si sám a nemáš přátele. Můžeš si za to sám. Ale nevybíjej si to na ní."

,,Ona neví, kdo doopravdy je, že?" zajímalo Severuse.

Ona rozhodila rukama. ,,Nač jí komplikovat život. Její máma je po smrti a otec na doživotí v Azkabanu. Nemusí si zatěžovat hlavu tímhle."

,,Myslím si o ní pořád svoje," sykl černovlasý muž.

,,Tak ať," mykla rameny. ,,Ale jestli si na ní budeš vybíjet svou zlost, zničím tě."

S těmito slovy se otočila na patě a chystala se odejít. Na chvíli se ovšem ještě zastavila a přes rameno upustila. ,,Díky za to prodloužení termínů." Než na to stačil Snape zareagovat, ona už byla pryč.

Její slova ho lehce zarazila. Měla v hodně věcech pravdu, ač on si to stále nedokázal připustit. Nakonec tyto myšlenky zahnal a dále si myslel, že jeho názory jsou ty nejlepší.

°°°

Hugo Prewett právě seděl u své mladší sestry a z celého srdce doufal, že znovu otevře oči. Najednou zaregistroval, jak Lia zamrkala a zpozorněl. ,,Madame Pomfreyová!" zvolal na ošetřovatelku, která hned přiběhla.

,,Lio, jak se cítíš?" otázal se potichu a hnědovláska se nechápavě rozhlédla po místnosti.

,,Kde to jsem?" zeptala se chraplavě.

,,Na ošetřovně, slečno," odpověděla jí doktorka. ,,Utrpěla jste relativně silný otřes mozku, byla jste dva v bezvědomí, ale už jste díky merlinovi mezi námi. Budete ovšem muset ještě nějakou dobu odpočívat."

,,Hugo," pousmála se na svého bratra a chytla ho za jeho ruku.

,,Jsem tu s tebou ségra," ujistil ji zrzek a ona se opatrně posadila.

,,Kdy budu moct vidět své přátele?" zajímalo hnědovlásku.

,,Tušila jsem, že to přijde," povzdechla si žena. ,,Pokud se budete cítit lépe, mohlo by to být už velmi brzy."

,,No, mám trochu pocit, jako bych měla otupělé smysly. Všechno je pořád takové zvláštní," popisovala to Lia. ,,Trochu mě i bolí hlava. Můžu se něčeho napít?"

,,Ale jistě," souhlasila madame Pomfreyová. ,,Tady máte."

V ten moment na ošetřovnu vběhla její mamka, která právě přišla od Snapea. ,,Thalio!" vykřikla a poklusem se rozběhla k hnědovlásce. Klečela na zemi a obejmula ji. ,,Merline, jsem tam strašně moc ráda, že už si vzhůru."

,,Mami," zašeptala Lia a pevně svoji mámu stiskla, ,,strašně moc ráda tě zase vidím."

,,Já tebe taky, zlatíčko," pověděla jí a pustila ji.

,,Jak dlouho jsem vlastně byla mimo?" přivřela oči dívka a Beth jí hned odpověděla. ,,Dva dny."

,,To jsem zmeškala tolik hodin," vyhrkla vyděšeně Lia. ,,A ještě zmeškám."

,,Neboj," uklidnila ji. ,,Už jsem mluvila se všemi tvými profesory. To doženeš, zlato."

***

Sobotní kapitola je tady!❤️

Láska je sestrou smrti II. ✔Kde žijí příběhy. Začni objevovat