"Evelynn,kau okey ke?"Soal Dylan sambil melihat kearah Evelynn yang sedang melihat sesuatu di komputer ribanya sambil menangis.Entah mengapa hatinya sakit apabila melihat gadis itu menangis.
Dah banyak kali dia menangis hari ni.
Evelynn tidak menjawab.Dylan mengangguk.Dia tidak tahu apa yang berlaku tetapi,dia faham perasaan gadis itu.Evelynn perlukan masa.Baru saja Dylan ingin melangkah,Evelynn memanggilnya.Dylan menoleh.
"Kau boleh teman aku tidur malam ni?"Soalnya tiba tiba.Matanya membengkak akibat menangis.Dylan teragak agak mengangguk.
Evelynn merapatkan badannya kepada Dylan.Dia baring menghadap Dylan.
"Kau sudi dengar cerita aku?"Soalnya.
Dylan mengangguk.Cerita apa?Dia pun tidak tahu.
"10 tahun dulu,aku dengan David adalah pasangan kekasih.Kitorang memang rapat.David tak pernah curang.Satu hari,dia lamar aku.Aku terima."
Evelynn berhenti berbicara seketika dia mengesat air matanya.
"Pada hari kitorang kahwin,d-dia tak datang.D-Dia melarikan diri ke London dengan kekasih dia."
Air matanya semakin deras mengalir.Dylan tidak sanggup lagi melihatnya sebegitu,lantas dia memeluk Evelynn.Evelynn tidak menolak.
"Syhhhhh....it's okay.I am here. I am never leave you."
Entah mengapa,ayat itu keluar daripada mulutnya dia sendiri terkejut.
Kesian kau,Eve.Kenapalah David buat kau macam tu?
Evelynn melangkah menuju ke dapur.Dia menghidu bau yang amat menyengat seperti bau nasi goreng.
"Kau masak apa?"Soal Evelynn apabila berada di tepi Dylan.Dia memang tidak nafikan bahawa lelaki ini mahir memasak.
"Nasi goreng kampung."Jawab Dylan sambil tersenyum memandang kearah Evelynn.Dylan menutup api.Nasi itu sudah masak.Air mata Evelynn mulai gugur.Dahulu,David selalu masak untuknya.Dan,makanan kegemaran David ialah nasi goreng kampung.Dia menarik nafas.Cuba menenangkan diri.Air mata dikesat.Dia mahu melupakan David.Dia tekad.
Evelynn melabuhkan punggungnya di atas kerusi meja makan.
Ting!
Telefonnya berbunyi menandakan pesanan ringkas masuk.
From: Christ❄
Hey,aku baru dapat tahu yang David diupah oleh Robert.Dia larikan diri masa majlis perkahwinan kau sebab Robert yang suruh kalau tak,dia kena bunuh.
Berkerut kerut dahi Evelynn.Dia langsung tidak tahu bahawa David berkerjasama dengan Robert.
To: Christ❄
Tapi,kenapa?
YOU ARE READING
MAFIA'S HEART
Romance"Life is not a bed of roses" "I want to protect you from your father." Dia gadis yang kuat.Tetapi,lemah di dalam.Dia berpegang pada satu janji.Janji yang dia akan membalas dendam bagi menuntut keadilan Keluarga Ferandez. Kisah cinta mereka berdua,ti...