76(an apologise)

1.9K 84 1
                                    

"Dia masih hidup."

"Ya,saya tahu.Saya yang suruh Rafael bawak dia ke hospital lepas saya tembak dia.Dia tak bersalah.Saya tak patut bunuh dia."

Dylan tersenyum.Lega apabila mendengar jawapan itu daripada Evelynn.

"Jadi,awak tak berdendam dengan dia?"

Evelynn menggeleng.Kenapa pula dia nak berdendam dengan Belle?Sejujurnya,dia sukakan personaliti gadis itu.Jujur dan baik hati.

"Kalau tak ada,saya nak awak jumpa dia.Dia nak sangat jumpa awak."

Evelynn mengerutkan dahi.Dia tidak setuju dengan Dylan.Dia tidak mahu berjumpa dengan Belle.Gadis itu tidak ada apa apa kaitan lagi dengannya.

"Please.Ini sebagai tanda terima kasih saya untuk dia sebab dah selamatkan saya."Pujuk Dylan.Dia memegang wajah Evelynn.Evelynn terdiam sebentar tanda berfikir.

"Bila?"

Dylan tersenyum kegembiraan.Dia mengucup pipi Evelynn.

------

Jam sudah menunjukkan pukul 7:11 minit pagi.Belle meletakkan bawang dan belacan yang di kisarnya tadi ke dalam kuali.

Dia menggaulnya perlahan.Kemudian,satu besen kecil nasi diletakkan ke dalam kuali.Digaulnya lagi sehingga rata.Secubit garam dan penambah perisa digaulkan bersama dengan nasi tadi.

Api dapur di tutup.Dia menoleh ke belakang.Alangkah terkejutnya dia saat melihat Christ berada di hadapannya.

"Macam nilah girlfriend yang aku nak.Pandai masak."Katanya perlahan.Belle menjeling.Dia menolak badan Christ agar tidak berada dekat dengannya.

"Ee...who wants to be your girlfriend?Hish...tak nak I."Balas Belle sambil itu dia membuat mula jelek.Dia meletakkan nasi tadi di atas pinggan kosong.Kemudian dihulurkan kepada Christ.

"Pergi makan kat atas meja sana.Semua benda I dah sediakan.I ada temu duga pukul 8 nanti."Kata Belle.Nanti tak sempat pula dia nak mandi.Semua pakaian ada di hotel.

"Baju ada kat dalam almari dalam bilik kau."

"Kenapa tak bagitahu I awal
boleh I piarah laci meja yang dimaksudkan oleh Christ.

"Tak apa.I masih ada duit."

Christ berhenti menyuapkan makanan ke dalam mulutnya.Dia membuka laci meja yang berada di ruang tamu.Dia mengambil empat kad kredit miliknya lalu diletakkan di atas tangan Belle.

"Kalau tak cukup,bagitahu aku.Lagipun,kalau kau pergi temu duga tu,kau takkan diterima."

"Macam mana you tahu?"Soal Belle pelik.

"Selagi papan kekunci ada,selagi tu aku boleh godam."Balasnya selamba.Belle mengeluh.Dia melangkah masuk ke dalam bilik.

Lebih baik dia mandi dulu.Rasa tak selesa sebab dari semalam dia menggunakan baju ini.

-----

MAFIA'S HEARTWhere stories live. Discover now