71 (I am not)

2.3K 96 4
                                    

Sudah masuk tiga hari Evelynn sedar.Kepalanya pening memikirkan tentang Robert.Fikirkan pasal Emma lagi.

Keluhan berat dilepaskan.Percaya ataupun tidak.Emma kini mengetuai kumpulan Robert setelah kematian Robert.Salah satu sebabnya juga,Emma yang kini bukan Emma yang dulu.

Personalitinya berubah.Sebabnya?Dia tidak tahu.Mungkin sudah lama Emma mempunyai dua personaliti berbeza.

Satu persatu wajah ahli keluarganya dipandang.Bermula dengan Puan Victoria,Encik Ronald,Julian,Justin,Jaden,Jackson dan Jake.

"I am tired of this.Start with Robert.And now,Emma.Who's gonna be the next?"Soal Jaden.Rambutnya dikusutkan.Bingung.

"Justin akan selesaikan benda ni dengan Emma.Remember.Just me and Emma.Justin tak mahu orang lain masuk campur."Kata Justin.

------

"Sayang,kenapa ni?Muram semacam je dari tadi."Tegur Dylan.Badan Evelynn dipeluknya erat.Pipi Evelynn dikucup.

"Nothing.I am just thinking about Justin and Emma."Balas Evelynn sambil tersenyum nipis.

"Janganlah fikir pasal tu lagi.Abang Justin cakap yang dia tak nak kita masuk campur.Can you just think about us?"

Evelynn memusingkan badannya.Wajah Dylan dipandang.

"About us?"Tanya Evelynn kurang pasti.Dylan mengangguk.

"Yeah.Only you and me.Maybe we can get married and have our own son and daughter?"

Evelynn tertawa kecil.Kahwin?Seriuslah?Dylan melutut.Cincin yang berada di dalam poket seluarnya dikeluarkan.

"So,what's your answer?Will you marry me?"

Air mata Evelynn jatuh menitis.Tak sangka,benda yang dia harapkan berlaku.Pertama kali didalam hidup dia berasa dihargai.

"Yes!"

Dylan tersenyum.Tubuh Evelynn dipeluk erat sebelum dia mengucup bibir gadis itu.

"Ich liebe dich,Evelynn."Dylan menuturkan ayat itu dslam bahasa German.

(Saya cintakan awak,Evelynn)

Evelynn memandang wajah Dylan.Dahinya dikerutkan.

"Mana awak belajar ayat tu?"

"Dah nak dekat dua tahun saya kat German ni,sayang.Mestilah saya pandai."Balas Dylan.Evelynn menggelengkan kepalanya.Ada ada saja.

------

Justin melemparkan dokumen penceraikan di atas meja Emma.

"Jom,kita pergi mahkamah.Saya nak benda ni selesai terus hari ni.Saya taknak tangguh tangguh lagi penceraian kita."Kata Justin.Dingin saja bunyinya.

"Kau fikir aku ni nak sangat ke tangguh benda ni?"Balas Emma.

Justin melangkah masuk ke dalam kereta.Begitu juga dengan Emma.Justin mengeluarkan picagari yang berisi dadah di dalamnya.

"I am sorry,Emma."Kata Justin perlahan.Lantas,picagari itu disuntik pada leher Emma.Gadis itu tersentak.Namun,belum sempat dia ingin bersuara,dia pengsan.

------

"Lepaskan aku,sial!"Jerit Emma sekuat hati.Matanya tajam memandang jearah Justin.Lelaki itu hanya membuat wajah selamba.

"Sorry,sayang.Saya tak nak bercerai dengan awak.Saya terpaksa buat macam ni untuk elak awak larikan diri lagi."Justin membelai wajah Emma.Pipi Emma dicubitnya.

"Don't touch me,bastard!"Kata Emma dengan nada benci.Dia menjauhkan wajahnya dari tangan Justin.

Justin mencebik.Dia mengambil kerusi lalu diletakkan di hadapan Emma.Sudahnya,mereka berdua duduk berhadapan antara satu sama lain.Justin merenung wajah Emma.

Suasana sunyi sepi sebelum Emma bersuara.

"Jangan tengok aku macam tu.Aku tak suka."

Justin tersenyum.Dia membuka butang kemejanya.Agak panas di bilik bawah tanah ini.Sebenarnya,tak adalah panas sangat.Saja je nak goda Emma.

Justin berdehem sedikit sebelum membuka bicara.

"You must think that I am killed your father five years ago."

"Of course,you are!"Balas Emma.

"No.I am not."

MAFIA'S HEARTWhere stories live. Discover now