44

2.7K 84 0
                                    

Hari ini Evelynn mengenakan short shirt dan short pants.Di hadapan bajunya tertulis,'bad girl'.Rambut panjangnya yang mencecah paras punggung itu hanya dilepaskan.

Gadis itu menuju ke meja makan.Jelas kelihatan mee goreng berada di hadapannya.Augustine juga berada di situ.Tangannya ligat bermain di atas iPadnya.

"August,do you want to go out with me and your Dad?"Soal Evelynn.Sesekali Augustine menyuapkan mee ke dalam mulutnya.

"No.Just send my regards to him."Balasnya sambil tersenyum.Evelynn mengangguk faham.

Evelynn menyuapkan mee ke dalam mulutnya.

"Sedap tak mee tu?Abang yang buat."Kata seseorang dari belakangnya.Yang pasti itu adalah Julian.Evelynn kembali meletakkan garfu pada pinggannya.Sangkanya,Puan Victoria yang membuat mee itu.Tetapi,sangkaannya meleset sama sekali.

"If you want to buy anything just text me okey?"Soal Evelynn sambil mengucup dahi Augustine.Terus dia pergi dari situ.Namun,Julian pantas memegang lengannya.

"Let me go."

"Abang mintak maaf."Kata Julian dengan nada rayuan.Evelynn cuba melepaskan pegangan dari Julian.Namun,hampa.Julian tidak melepaskan.

"Julian,I just said once.Please let me go or you will regret later."Katanya dengan nada kasar.Langsung tiada kata hormat 'Abang' dihadapan.Itu menandakannya serius.Perlahan lahan Julian melepaskannya.Dia mengeluh.

Nampaknya dia perlu usaha lebih sedikit untuk meraih kembali hati adiknya itu.

"Kenapa ni Ian?Adik nampak marah.Kau ada buat something kat dia?"Soal Justin sambil menghampiri meja makan.

"It just a small thing."Katanya.Telefon miliknya dikeluarkan dari poket.Nombor seseorang di dail.

"Hello,Alex.Aku nak tanya sikit ni."

"Ha..apa dia?"Soal Alex.

"Eve suka ular kan?"Soal Julian meminta kepastian.

"Ya.Kenapa?"Soal Alex.

"Eve ada tak tempat dia bela ular ?or tempat yang dia selalu pergi untuk tengok ular?"Soal Julian.

"Ada.Dekat kawasan hutan.Kenapa?"Soal Alex pelik.Pasti ada sebab mengapa Julian menanyakan soalan itu kepadanya.

"Bagi aku alamat.Aku nak pergi sana."

"Okey.Aku pun ada kat sini.Nanti aku hantar alamat."

Seketika kemudian,telefonnya berbunyi menandakan pesanan ringkas masuk.Segera dibuka.Bibirnya tersenyum lebar.

Terus dia berlari anak masuk ke dalam bilik.Peralatan melukis dicapai.Setelah itu dia meletakkannya ke dalam kereta.

"Nak pergi mana tu?"Soal Encik Ronald.Hairan melihat anak sulungnya itu tergesa gesa.

"Drawing!"Jawabnya.

Melukis?Berkerut kerut dahi Encik Ronald.Melukis adalah satu satunya hobi Julian.Tak sangka Julian mahu melukis hari ini.

"Kau buat apa datang sini?Sampai bawak barang barang melukis semua ni?"Soal Alex pelik.

"Aku nak melukislah.Seingat aku,Eve pernah tunjuk seekor ular ni dekat aku.Nama dia Verl?"Soal Julian meminta kepastian.Mana tahu salah sebut.

"Ahh....Verl?Ular tu ada kat hujung sana.Ada dekat depan sangkar kaca dia tulis nama Verl."

Julian menghampiri sangkar kaca yang dimaksudkan oleh Alex.Saat dia masuk di dalam rumah itu tadi,dia terkejut melihat pelbagai jenis ular.Dulu,hanya sedikit saja bilangan ular di dalam rumah ini.

Setelah sekian lama,dia kembali ke rumah ular itu.Tidak sangka pula bilangan ular bertambah.

Julian terkejut apabila melihat seekor ular yang dimaksudkan oleh Alex  sedang memandang tajam kearahnya.

Mata Julian tertacap pada informasi yang berada di bawah nama Verl.

Name: Verl.

Jenis ular:Ular Senduk Sembur

Julian mula memulakan lakarannya.Sesekali dia melihat keadaan sekeliling.Manatahu ada ular yang terlepas.

Di dalam rumah itu dia hanya mendengar bunyi.Ssssss.....

Dia meneguk air liurnya kelat.

"Relakslah.Ular ular ni takkan serang kau.By the way,kau lukis ular ni untuk siapa?"Soal Christ.

"Untuk Eve.Dia marah dengan aku.Aku lukis ular ni untuk pujuk dialah."Terang Julian.Mata Christ melirik kearah lukisan Julian.

Memang dia tidak nafikan lukisan itu sangat cantik.

"Berapa banyak jenis ular yang ada kat sini?"Soal Julian.

"Aku rasa 100 lebih.Cuba kau tengok kat buku tebal yang ada kat rak tepi pintu masuk tu.Semua jenis ular,racun ular,nama ular ada dalam tu."Balas Christ.

"Ja, fertig!"

(Dah siap!)

Jerit Julian keriangan di dalam bahasa German.

"Dah siap?Aku tengok jap!"Jerit Alex dari luar rumah.Terus lelaki itu masuk kembali ke dalam rumah.

"Whoa!Cantiknya!"Puji Alex.

Julian tersenyum kepuasan.Berpuas hati dengan hasil kerjanya.Dia berharap agar Evelynn menyukainya.




#hasil lukisan ada kat atas👆

MAFIA'S HEARTWhere stories live. Discover now