48

2.3K 68 0
                                    

"Sayang!Takmau lah macam ni.Eve mintak maaf.Eve janji tak buat lagi."Rayu Evelynn.Sungguh!Dia tidak tahan dengan perangai Dylan yang masih merajuk dengannya.

Dylan langsung tidak memandang wajahnya.Kedua dua belah tangannya diletakkan ke dalam poket.

Evelynn meletakkan kepalanya pada bahu Dylan.Sudahlah dia terpaksa menahan perasaanya daripada menggila disebabkan berada di majlis perkahwinan abangnya.

Sekarang ini,Dylan pula membuat perangai.Hubungan dia,James,Christ dan Alex hanyalah kawan baik.Tidak lebih daripada itu.

"Dylan tak marah Eve.Dylan tahu Eve layan diorang macam adik beradik sendiri.Yang Dylan marah,kenapa tak bagitahu Dylan pasal ni?"Soal Dylan sambil menunjukkan sebotol pil penenang di hadapan Evelynn.

Evelynn tersentak.Macam mana Dylan mengambil ubat itu daripada beg tangannya?

"S-Saya tak berniat nak sorokkan benda ini daripada awak."

"Tak apa.Awak ada sebab awak sendiri.James dah bagitahu saya tentang segala galanya.Jangan sorok apa apa dengan saya lagi,okey?"Tanya Dylan.

"Okey.Saya janji."

Dylan tersenyum.Dia menggosok kepala Evelynn.

----------

"Dia ada trauma?Apa maksud kau?"Soal Dylan.Evelynn tidak pernah memberitahunya tentang perkara ini.

"Ya.Dia trauma dengan majlis perkahwinan.Semenjak David tinggalkan dia,banyak kesan negatif yang datang kat diri dia.Contohnya,trauma.Dia tak boleh datang mana mana majlis perkahwinan dia.Kalau dia datang pun,dia kena sentiasa bawak ubat dia."Terang James panjang.

"Aku harap kau boleh tolong Eve tanggani trauma dia."James menepuk nepuk bahu Dylan.Dylan hanya tersenyum nipis.

-----------

Daryl menoleh ke kiri dan ke kanan.Dia menghela nafas lega.Nasib baik tiada pengawal yang berjaga di kawasan itu.

Terus dia keluar dari gudang.Dia bersorok disebalik pokok pokok yang terdapat pada tepi gudang.

Kemudian,langkah kakinya menuju ke jalan raya.Mulutnya tidak berhenti mengucap kata syukur.

Kepalanya pening.Dia penat.Dia penat diseksa oleh ayah kandungnya sendiri,Robert.Dia pengsan di tepi jalan.

---------

"Christ,tu bukan anak Puan Darline ke?"Soal Alex.Dia menepuk kuat bahu Christ.Christ berdecit tanda tidak suka.Dia menepis kasar tangan Alex.Lalu,matanya mengerling ke arah yang dimaksudkan oleh Alex.

"Wei!Kau tunggu apa lagi?!Cepat panggil budak budak yang lain.Suruh diorang datang kat sini!"Christ menghempuk belakang badan Alex menggunakan tangannya.

Alex menyeringai kesakitan.Kurang diajar budak ni!Terus dia mengeluarkan telefon bimbitnya.

Christ dan Alex menuju ke seberang jalan.Christ memeriksa nadi sementara Alex menelefon anak buah Evelynn yang lain.

Tidak lama kemudian,sekumpulan kereta hitam mewah beriringan berhenti di tepi mereka.

Terus mereka mengangkat 'dia' masuk ke dalam kereta.

------------

MAFIA'S HEARTWhere stories live. Discover now