70 (The Another Personality)

2.3K 91 5
                                    

Evelynn melemparkan pandangannya ke luar cermin kereta.Bangunan bangunan tinggi di dalam bandar itu menarik perhatiannya.Sungguh cantik.

Tiba tiba kereta yang dipandu oleh Alex hilang kawalan.Bunyi tembakan berdas das dilepaskan dari belakang kereta.Evelynn menoleh kebelakang.

"Shit."Gumamnya perlahan.Orang orang Robert memang tak akan pernah berhenti walaupun ketua mereka sudah mati.

Kereta yang dipandu oleh Alex merempuh tiang lampu di tepi jalan.Evelynn meluru keluar dari kereta.Pistol yang terletak di dalam beg tangannya diambil.Kemudian,beg tangannya dilemparkan ke dalam kereta.

"Augustine,are you ready?"Soal Evelynn sambil tersenyum sinis.Augustine mengangguk.Evelynn berlari menuju kearah musuhnya.Dia berselindung di belakang kereta.Beberapa das tembakan dilepaskan kepada pihak lawan.

Bang!
Bang!
Bang!

Pengguna jalan raya mula melarikan diri.Takut takut mereka menjadi mangsa tembakan.

"Christ!Maklumkan hal ni kat Abang Ian sekarang!Mintak bantuan daripada mereka!"Arah Evelynn.Christ masuk ke dalam kereta.Dia mendail nombor Julian.

Augustine berlari menuju ke arah musuh.Dia menendang aset lelaki yang berada di hadapannya.Lelaki itu mengerang kesakitan.Tidak cukup dengan itu,dia menembak jantung lelaki itu berkali kali.

Dia tersenyum sinis.Seronok juga membunuh.Dia rasa puas.Beginilah orang orang Robert membunuh keluarganya dulu.

Julian,Justin,Jackson,Jaden dan Jake keluar dari kereta.Mereka juga cuba menghentikan pihak lawan daripada cuba menembak.

Evelynn memukul kepala lelaki dihadapannya menggunakan pistol ditangannya.Jauh di sudut lain,seorang lelaki melepaskan tembakan kepada Evelynn.

Bang!

Ia tepat mengena pada sasaran.Evelynn tersentak.Perutnya dipandang.Darah membuak buak keluar dari bahagian perutnya.Matanya kuyu.Perlahan lahan badannya rebah.Dan,dia pengsan.Apa yang dia kali terakhir dengar adalah suara Augustine

"Mom!Wake up!"

-----

Dylan mengeluh.Tangan Evelynn diraihnya.Masuk hari ini,sudah 3 hari Evelynn tidak sedarkan diri.Kata James,Evelynn ditembak menggunakan peluru yang mengandungi racun.

"Hey,baby.Wake up.I miss you so much."Katanya perlahan.Pintu wad dibuka.Dylan menoleh.

"Dylan masih ada kat sini?Kenapa tak balik?Dah makan ke belum?"Soal Puan Victoria.Dia mengusap perlahan kepala Dylan.Dylan menggeleng lemah.

"Mama,D rindu Eve.Kenapa dia tak sedar lagi?"Keluh Dylan.Puan Victoria tersenyum.

"Mungkin D tak biasa dengan semua ni lagi.Dalam dunia mafia,kita tak boleh nak ramal apa yang bakal berlaku.Mama dah biasa dengan semua ni.Jadi,Mama nak D sabar.Dia akan sedar nanti.Sekarang ni,D pergi balik lepastu makan.Okey?"

Dylan mengangguk.Dia keluar dari bilik wad.Keluhan berat dilepaskan.

------

"Saya mintak maaf.Saya takkan abaikan awak lagi."Kata Justin.Dia benar benar kesal dengan perbuatannya.

Emma meraup wajahnya kasar.Wajah Justin dipandang.Dia menghela nafas.Justin memeluk Emma.Kepala isterinya dielus perlahan.

Emma hanya membiarkan.Terasa seperti tenang dibuat begitu.

"Saya akan jadi suami yang sempurna untuk awak.Okey?"

Emma tersenyum.Kepalanya dianggukkan.

"Awak janji?"

"Ya,saya janji sayang."Balas Justin.Emma tersenyum sinis.Tangannya yang memegang pisau itu mencucuk perut Justin menggunakan pisau.

Justin tersentak.Perutnya disentuh.Darah membuak buak keluar dari situ.

"E-Emma?What are you doing?Jangan cakap yang....."Justin tidak menyambung ayat di hujung.Emma pasti tahu apa yang dia ingin katakan.

"Yes,I am Emma.Tapi,bukan Emma yang lemah tu! Hahaha! Still remember me,Justin?Setelah lama aku berusaha untuk menguasai badan dia,dan akhirnya ia membuahkan hasil."Balasnya.Ketawanya tidak ubah seperti orang psiko.

Personaliti Emma yang lagi satu sudah muncul.Gadis yang berada di hadapannya ini bukannya Emma.Tetapi,Emma yang lain.Emma yang lagi satu.

Emma sebenarnya mempunyai dua personaliti yang berbeza.Setelah sekian lama,dia muncul kembali.Tapi, kenapa?

"Aku nak musnahkan hidup kau atas apa yang kau dah lakukan pada Mama aku dulu!Kau bunuh dia!Aku tak dapat nak balas dendam dengan kau sebab Emma yang lemah tu berjaya kuasai badan dia!"Amuk Emma.Kolar baju Justin direntapnya kasar.Kemudian,ditumbuknya pipi lelaki itu.

"Aku tak lemah macam Emma.Aku akan hancurkan keluarga kau,Justin."Katanya sebelum Justin pengsan tidak sedarkan diri.

------

MAFIA'S HEARTWhere stories live. Discover now