"Sayang,Awak okey tak ni?Muka awak nampak pucat."
Sabrina tersenyum manis.
"Biasalah orang mengandung.Cepat penat."Balas Sabrina.Justin tersenyum.Dia mengusap usap perut isterinya itu.Kandungan Sabrina kini mencecah 5 bulan.Tinggal 4 bulan saja lagi.
Sabrina tersenyum.Dia berharap agar Justin kuat bila dia tidak ada lagi dalam dunia ini nanti.
"Kita tinggal dekat sini sampai awak bersalin.Lepas tu kita balik Malaysia lepas semua ni selesai."Kata Justin.Sabrina hanya sekadar mengangguk.
"Eve sayang,janganlah macam ni.Awak tak sayang saya lagi ke?"Soal Dylan dengan nada memujuk.Dia mengeratkan lagi pelukannya dengan Evelynn yang sedang baring itu.
Apa yang penting sangat dengan syarikat itu pun dia tak tahu.Setahu dia,Evelynn mempunyai banyak syarikat di seluruh negara.
"Apa yang penting sangat dengan Syarikat Mama tu?Ada apa apa yang saya tak tahu?"Soal Dylan lagi apabila Evelynn tidak membalas percakapannya.
"Awak tak perlu tahu.Saya tak marah awak.Sekarang ni awak tidurlah.Dah lewat ni."
Dylan mengangguk perlahan.
"Aku just nak protect dia daripada Robert."
"Tapi Eve,kalau dia tahu yang sebenarnya bukan Robert yang bunuh Puan Darline,apa kita nak buat?"Soal Alex.
"Kau bukan protect dia,Eve.Kau cuma tak nak dia tahu perkara sebenar."Sambung Christ.
"Robert cuma nakkan Syarikat tu dan Dylan.Tak boleh ke kau lepaskan aje Dylan tu?Kalau dia dapat tahu perkara sebenar,dia pasti akan benci kau Eve."Kata Alex.
Evelynn mengeluh perlahan.
"Aku kena gunakan Dylan untuk balas dendam.Selagi Dylan ada dalam genggaman aku,Robert tak boleh buat apa apa.Kalau tak,Dylan akan mati."Kata Evelynn.
"Bukan kau cintakan dia ke?"Soal Alex hairan.
"Tch.Aku?Cintakan dia?Memang tak lah.Semua ni cuma lakonan aku untuk dapatkan kepercayaan dia.Dan,hasut dia supaya dia benci ayah dia sendiri."
"A-Apa maksud Papa yang sebenarnya bukan Papa yang bunuh Mama?"Soal Dylan tergagap gagap.
Robert menghulurkan fail yang berisi kertas kertas di dalamnya kepada Dylan.
"Ini adalah keputusan DNA yang dilakukan keatas Mama kau.Take a look."Kata Robert.
"Aku tak bunuh Mama kau.Keputusan DNA ni menunjukkan yang Mama kau mati disebabkan oleh Evelynn."
Tercengang Dylan dibuatnya.A-Adakah Evelynn menipunya selama ini?Dia tidak sangka Evelynn sanggup berbuat begini.
Terang terangan nama Evelynn berada di kertas ujian DNA itu.
YOU ARE READING
MAFIA'S HEART
Romansa"Life is not a bed of roses" "I want to protect you from your father." Dia gadis yang kuat.Tetapi,lemah di dalam.Dia berpegang pada satu janji.Janji yang dia akan membalas dendam bagi menuntut keadilan Keluarga Ferandez. Kisah cinta mereka berdua,ti...