"Aku takkan percayakan kau bodoh!Sampai bila bila pun!Kau memang tak guna!"Jerit Emma.
Justin berdiri.
"Suka hati awaklah nak cakap apa,sayang.Saya tak bunuh Papa awak."
Kata Justin sambil melangkah keluar dari bilik bawah tanah itu.
"Arggh!Lelaki tak guna!Lepaskan akulah sial!"Jerit Emma sekuat hati.Tangannya juga ditarik sekuat hati.Mana tahu tali pada tangannya terlerai.Namun,hampa.Tali itu tidak terlerai.
------
"Babe,are you fine?You look pale."Kata Dylan sambil menyentuh dahi Evelynn.Tak panas pun tapi muka Evelynn memang nampak pucat.Seharian gadis itu berbaring di atas katil.
"I am fine.Tak payah risaulah,D.Saya pening.Mungkin sebab tak cukup tidur."Balas Evelynn.
"What did you say?Your body is weak.I can't allow my woman to be unhealthy.Tunggu kejap.Saya ambik makanan untuk awak."Kata Dylan lagi lalu melangkah keluar dari bilik.
Beberapa minit kemudian,Dylan kembali masuk ke dalam bilik dengan membawa nasi dan secawan air untuk Evelynn.
"Here,your mom made porridge for you.Maaf sebab buat awak tunggu.Saya tengah tunggu Mama buat tadi."
"It's okay."Balas Evelynn.Air masak diteguk sebelum dia menyuapkan sesudu bubur ke dalam mulutnya.
"Lain kali jangan tidur lewat.Buat kerja ikut masa.Jangan nak habiskan kerja awak sampai ke pagi.Ingat tau?"Pesan Dylan.Evelynn tersenyum.Asyik membebel saya.
"Ya,sayang.I am promise."
"Good."
-------
Justin membuka ikatan pada tangan Emma.Kasihan pula melihat isterinya kesakitan.Tangan Emma yang merah akibat diikat itu diusap perlahan.Emma lantas menarik tangannya.
"Biar saya sapukan ubat."
"Tak payah.Kau tak perlu nak buat baik dengan aku."Balas Emma dingin.
"Kalau saya ceraikan awak,awak nak buat apa lepas tu?"Tanya Justin tiba tiba.Matanya memandang tepat kearah mata Emma.
"None of your business."
Justin mengeluh.Tangannya mengeluarkan pistol dari belakang.Beretta 92 itu diletakkan pada tangan Emma.
Emma memandang Justin dengan pandangan yang sukar ditafsirkan.
"Shoot me,girl."
Emma tersentak.Dia memandang kearah Justin dengan perasaan yang sukar ditafsirkan.
Beretta 92 dihalakan pada Justin.Tangannya terketar ketar.Peluh menitik di dahi.
"I-I can't"
Beretta 92 itu jatuh ke atas lantai.
"Kenapa Emma?Shoot me!Tak ada gunanya saya hidup kalau awak nak bercerai dengan saya!Cukuplah dulu awak tinggalkan saya!Jangan tinggalkan saya lagi!"
Air mata Emma jatuh menitis.Nafasnya tersekat.Dunia seakan akan berputar di sekeliling.Akhirnya,dia pengsan.
------
*sorry sbb update lambat.biasalah awal tahun.byk bnda yg kena uruskan.I am still a student okey.always busy.btw,hope y enjoy it.Komen sikit if y enjoy this chap😉
YOU ARE READING
MAFIA'S HEART
Romance"Life is not a bed of roses" "I want to protect you from your father." Dia gadis yang kuat.Tetapi,lemah di dalam.Dia berpegang pada satu janji.Janji yang dia akan membalas dendam bagi menuntut keadilan Keluarga Ferandez. Kisah cinta mereka berdua,ti...