27 (Stay)

2.9K 90 1
                                    

"Who are you?Where's my Dad and Mom?"Soal Augustine kepada Evelynn.Terasa perit untuk dia menjawab soalan daripada Augustine.

"They told me to take care of you for a while.But,don't worry.They will back."

Jawab Evelynn.Dia terpaksa menipu.Augustine tidak perlu tahu pasal benda ini pada waktu terdekat ini.

"But,Mom and Dad never told me that."Balas Augustine.

Evelynn mati kata.Dia tidak tahu apa yang perlu di balas.

"You have to stay with us.Just for a while.Or,you want to stay at this hospital?Such a paranoid.We will never hurt you."Soal Mark.Dia menjeling Augustine.Mengada ngada sungguh!

"Hey,don't say that to Augustine.That's a bad attitude,Mark."Kata Lovelyn dengan nada yang tegas.Mark menunduk.Kesal dengan perbuatannya.

"Okay.I will stay with you."Kata Augustine.

"Dylan,boleh tak kau stay kat rumah aku untuk beberapa hari?Kalau kau tak nak tak apa."Soal Evelynn sambil menggigit bawah bibirnya.Dylan tersenyum.

"Tak menyusahkan aku pun.Kau pergilah balik dulu.Nanti aku datang."Balas Dylan sambil mengusap pipi Evelynn.Evelynn mengangguk perlahan.

Saat kelibat Evelynn dan Augustine menghilang,Dylan menghela nafas.Sungguh!Dia rasa tidak kuat apabila melihat gadis itu menangis.Dia berharap jika Evelynn mencintainya seperti gadis itu mencintai David.

"This is your room,Augustine.Take a rest."Kata Evelynn sambil membuka pintu bilik untuk Augustine.

Setelah itu,Evelynn berjalan meninggalkan Augustine.Dia melangkah menuju ke biliknya.Dia mengambil bathrobe miliknya.

Masuk saja di dalam bilik air itu,air matanya bercucuran keluar dari tubir matanya.Dia sememangnya tidak mahu begini.Dia mahu kuat.Bathrobe miliknya yang basah kuyup itu dibiarkan.

Dylan mengetuk pintu bilik Evelynn.Tiada sahutan.Sekali lagi dia mengetuk.Namun,hampa.Evelynn tidak membuka pintu bilik.Dylan mengambil keputusan untuk masuk ke dalam bilik gadis itu.

Kedengaran bunyi pancuran air dari luar bilik mandi.Dylan mengetuk pintu bilik mandi itu.Namun,tiada sahutan.Dylan menolak pintu dan dia terkejut.Pintu itu tak berkunci dari dalam.

Dylan teragak agak untuk masuk.Namun,dia melangkah juga masuk ke dalam.Dia diserang perasaan risau sejak dia berada di depan pintu bilik Evelynn.

Hampir gugur jantungnya saat melihat Evelynn duduk di bawah pancuran air sambil menangis.Dylan menghela nafas.Pancuran air itu ditutupnya pili.

"Kau buat apa ni?Boleh tak jangan buat aku risau?"Bebel Dylan.Dia membantu Evelynn untuk bangun.Dia teragak agak untuk membuka bathrobe milik Evelynn yang basah lencun itu.

"Kau salinlah baju dulu.Kalau dah siap nanti,pergi bawah.Aku ada masak."Kata Dylan sambil mengucup perlahan dahi milik Evelynn.

Evelynn melangkah menuju ke katilnya.Dia tidak terasa ingin makan.Kepalanya pening.Dia berbaring.Dan tanpa dia sedari,dia tertidur.




MAFIA'S HEARTWhere stories live. Discover now