"Jackson?Jaden?Jake?Kenapa dengan kamu bertiga ni?"
Encik Ronald mengerutkan dahi.Dia hairan melihat mereka bertiga ada lebam di pipi.
"Mesti kamu bertiga ni tak dengar cakap Ian.Nampak teruk je muka kamu bertiga ni."Sambung Puan Victoria.Hanya Ian saja yang berani menumbuk adiknya sendiri.Justin?Memang taklah.Dia tidak kasar.
"Eve mana?"Soal Puan Victoria.Matanya memandang satu persatu wajah anak lelakinya.
"Dia dah balik.Ian yang suruh."Jawab Julian.
"Okeylah kalau macam tu.Papa dengan Mama pun kena balik German sekarang ni.Ada hal penting.Mungkin Mama dan Papa tak kan balik Malaysia buat masa terdekat.Pasal hal Robert,Papa nak kamu semua bergabung dan bunuh dia.Kalau perlu apa apa bantuan,bagitahu je Papa."Kata Encik Ronald.
Julian,Justin,Jackson,Jaden dan Jake mengangguk.
Puan Victoria bangun.Dia mengucup pipi anak lelakinya.
"Jangan nakal nakal.Jackson,Jaden dan Jake dah besar bukan budak kecil lagi.Nanti tak pasal pasal Abang Ian marah."Puan Victoria sempat lagi memberikan pesanan kepada mereka bertiga sebelum berangkat pergi.
----------
"Tak.Diorang tak boleh makan tengahari.Ini hukuman untuk diorang.Siapa suruh buat perangai.Padan muka."Bebel Julian.Hanya dia,Augustine dan Dylan menikmati makan tengahari.Justin,Emma,Michael dan Mark sudah berangkat ke Turki tadi.Nak mulakan hidup baru katanya.
Dylan tertanya tanya.Adakah tiga orang lelaki itu tadi Abang kepada Evelynn?Bukan apa.Wajah mereka bertiga kelihatan sama saja dengan wajah Evelynn.
Evelynn mengeluh.Hampa dengan jawapan Julian.Sudahlah mereka belum makan lagi.Dia melangkah menuju ke dapur.Besen kecil dan ais di ambil.Kemudian,dia kembali masuk ke dalam biliknya.
Kelihatan Jackson,Jaden dan Jake sedang baring di atas tilamnya.Evelynn meletakkan besen kecil yang berisi ais tadi di atas meja kecil yang terletak di tepi katilnya.
"Abang lapar tak ni?Nanti Adik pujuk Abang Ian.Abang Ian tak bagi Abang makan kat sini."Kata Evelynn.
"That's why I love you very much,baby."Ucap Jaden dengan nada romantis.Jackson dan Jake membuat wajah meluat.Evelynn tersenyum.
Evelynn memberikan kain yang berisi ais kepada mereka bertiga.
"Jadi,Abang buat apa selama ni?Lama Adik tak jumpa."
"Abang masih belajar."Jawab Jackson.
"Abang Jade dengan Jake?"Soal Evelynn lagi.
"Jade pun masih belajar.Jake pun sama."Jawab Jake bagi pihak Jaden.
Evelynn mengangguk faham.Masih belajar.Jadi,dia seorang saja ke yang berkerja di antara mereka bertiga?Dia langsung tidak terfikir untuk sambung belajar sedangkan dia masih berumur 18 tahun.
Abangnya Jackson berumur 23 tahun.Jaden,20.Jake pula 19.
"Adik tak terfikir nak sambung belajar ke?"Soal Jaden.
"Ada jugak.Tapi,tunggu Adik bincang dengan tunang Adik dulu."Balas Evelynn.Membulat terus mata mereka bertiga.
"Fiance'?!"Soal mereka bertiga.Siapa je tak terkejut kalau dengar adik kau dah ada tunang?
"Siapa?"Soal Jake.
"Lelaki yang ada kat bawah tadi.Handsome kan?"Soal Evelynn.Apa salahnya puji tunang sendiri.
Mereka bertiga mati kata.Tidak tahu ingin membalas apa.Tetapi baguslah adik mereka sudah menerima hakikat bahawa David sudah tiada.
"Tahniah Adik!Kenapa tak bagitahu sebelum ni?"Soal Jackson.Evelynn meng'rolls'kan matanya.
"Adik call tak jawab.Adik call bukan dua tiga kali.Malah,beratus ratus.Abang ni sama je dengan Abang Jade dengan Abang Jake."Bebel Evelynn.
Mereka bertiga tertawa kecil.Sedar akan kesilapan mereka.
"Alaa.....sorrylah.Abang tukar nombor."Kata Jaden.
"Hmm...apa apa jelah.Abang rehat dulu.Adik nak turun bawah kejap."
Evelynn menutup pintu bilik.Kemudian,dia turun ke tingkat bawah menggunakan tangga.
Kelihatan Dylan sedang menonton televisyen.Julian tiada di situ.Mungkin dalam bilik ataupun sudah keluar.
"Eve...diorang tu siapa?"Tanya Dylan sebaik saja gadis itu duduk di sebelahnya.
"Abang saya."
Dylan mengangguk faham.
"Saya tak sangka pulak awak ada ramai Abang.Jadi,awak seorang je lah perempuan dalam adik beradik?"
Evelynn mengangguk.
"Kalau awak ada lima orang Abang,ini bermaksud umur awak belum sampai 20 kan?"Tanya Dylan.Evelynn menggeleng.
"Okey.....umur saya 21.Awak?"
"18."
Hampir terkeluar anak matanya.18?Seorang gadis yang berumur 18 dah jadi Mafia?Heh,nampaknya dia tua setahun dari Evelynn.
"Apa?Are you kidding me?"Soal Dylan tidak percaya.
"Betul.Saya tak tipu.Kalau tak percaya tanya Abang saya."Balas Evelynn.Dylan meraup wajahnya.Patutlah semasa dia mengajak Evelynn berkahwin dulu Evelynn tidak mahu.Betapa bodohnya dia dulu.
"Kenapa awak tak cakap awal awal?Kalau saya tahu,saya takkan ajak awak kahwin dulu."Kata Dylan.Dia melepaskan keluhan.
"Apa salahnya kalau kahwin bawah umur?Saya tak kisah."
Dylan tersenyum.
"Memandangkan kita masih muda,apa kata kita sambung belajar?Nak?"Cadang Evelynn.Dia berharap agar Dylan bersetuju.
Dylan berfikir sejenak.Kemudian dia menjawab.
"Dekat mana?"
"Tak tahu lagi.Abang Jade yang ajak.Nanti Eve tanya kat mana."Balas Evelynn.Dylan menyulamkan tangannya bersama sama dengan tangan Evelynn.
"Oh ya...Abang Ian cakap dia keluar tadi.Malam baru balik."Kata Dylan.
Evelynn mengukir senyum gembira.Heh,dia ingatkan Julian berada di dalam bilik.Ada peluanglah Jackson,Jaden dan Jake makan.
--------
"Nasib baiklah dia keluar.Kalau tak,kebulurlah kitorang Eve."Kata Jake.
"Hm...apa apa jelah.Lepas ni,Abang balik mana?Turki ataupun German?"Soal Evelynn sambil menuangkan air ke dalam gelas.
"Los Angeles."Jawab mereka bertiga serentak.Evelynn mengangguk.
"Abang nak tahu tak.Haritu,Adik dengan Abang Justin jumpa Clara."Kata Evelynn.Berkerut dahi mereka bertiga.
"Clara?Who's that?"Soal Jackson.Evelynn menepuk dahi.Salah dia juga kerana tidak memberi tahu mereka yang Clara itu adalah bekas teman wanita Julian.
YOU ARE READING
MAFIA'S HEART
Romansa"Life is not a bed of roses" "I want to protect you from your father." Dia gadis yang kuat.Tetapi,lemah di dalam.Dia berpegang pada satu janji.Janji yang dia akan membalas dendam bagi menuntut keadilan Keluarga Ferandez. Kisah cinta mereka berdua,ti...