73 (Perfect guy)

1.9K 80 3
                                    

"Hey,I-I am sorry.Saya mesti kasar sangat dengan awak.Sebab tu awak pengsan.I am so sorry,sayang."Kata Justin sambil meraih tangan Emma.Emma mengerutkan dahinya.Seketika kemudian,dia tersenyum manis.

"Emma buat masalah?It's okay.She's not here now.Saya isteri awak.Jangan risau."

"E-Emma?You are back!"

Lantas tangan sasa milik Justin memeluk Emma.Emma mengeluh.

Emma memang suka buat hal.Dia tidak tahu kenapa personalitinya tiba tiba bertukar.

------

"Cik,kami baru dapat laporan bahawa Encik Dylan kemalangan."

Jantung Evelynn bagaikan terhenti.Dia memandang lelaki di hadapannya dengan wajah tidak percaya.

"Kami tidak dapat mengesan di mana Encik Dylan berada.Yang kami temui hanyalah kereta dia dan ini."Lelaki tersebut menghulurkan satu kotak yang berisi seutas rantai.

"C-Cari dimana dia sekarang!Kerahkan semua orang kita untuk cari dia!Jejak dimana lokasi terakhir dia dan bagitahu aku!"Arah Evelynn.Lelaki itu menunduk hormat.

"Baik,Cik."

Evelynn terus berjalan menuju ke biliknya.Kunci keretanya diambil.Dia juga kena mencari Dylan.Pelbagai perkara yang terlintas di fikirannya sekarang ini.Adakah Dylan masih hidup?Dylan okey?

Air matanya dilap kasar.Dia tidak mahu kehilangan Dylan seperti dia kehilangan David.

------

Seorang gadis berjalan melepasi koridor.Dia berhenti di hadapan sebuah bilik.Perlahan lahan pintu bilik dikuak.

Tubuh yang terbaring lesu di atas katil itu direnungnya.Sudah masuk dua minggu lelaki di hadapannya ini tidak sedar.

Dia tersenyum sendiri.Wajah lelaki itu sangat kacak.Keningnya tebal dan bibirnya merah.Tanpa dia sedari,wajahnya merona kemerahan.

"Belle,dah berapa kali aku tengok kau tenung dia.Kau suka dia ke?"

Belle menoleh kearah Rafael.Kemudian,dia kembali merenung lelaki yang berada di hadapannya.

"Dah lama I tak jumpa Dylan.Sejak Robert mati baru I dapat kebebasan untuk keluar dari rumah agam tu."

Rafael tersenyum manis.

"I berterima kasih sangat dengan you sebab bawak I ke hospital malam tu.Kalau tak,dah lama I mati.I cuma nak mintak maaf dengan Eve dan keluarga dia.I harap dia dapat maafkan I."Kata Belle lagi.Keluhan berat dilepaskan.Rafael bertindak untuk memeluk Belle.

"Kau dah macam adik aku sendiri,Belle.Kau buatlah apa yang kau nak.Aku memang dah tak nak terlibat dalam dunia mafia ni lagi.Aku just nak fokus dengan keluarga aku."

Belle mengukir senyuman.Harap harap lepas ni Evelynn akan memaafkan dia.

MAFIA'S HEARTWhere stories live. Discover now