Chapter 11 - Berkenalan Dengan Geng Faiz (Mini Update)

1.1K 24 11
                                    

ACHTUNG

"Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya"

•••♦◄♥►♦•••

Faiz perkenalkan aku pada kekawannya, Hakim, Arash dan Anip. Bebudak bertiga tu terus bersalaman dengan aku penuh sopan santun adat Melayu.

Pandai pulak dia orang nak ambil hati aku. Hmm.. ini tentu ada apa-apa yang tak kena yang dia orang dah buat sepeninggalan aku. Entah-entah dia orang dok surf  benda-benda cabul dan tak senonoh? 

Tapi aku tak kisah, biar le nak surf  apa pun. Dah naluri remaja lelaki, takkan nak dihalang kot? Aku pun pernah merasai apa yang dia orang rasakan kini.

"Jom arr masuk, tak elok berdiri kat muka pintu ni. Nanti kita makan ape yang abang beli ni. Banyak, cukup untuk kita berlima," pelawaku, mesra.

"Pergh.. memang kami dok tunggu abang je ni. Lapar sebab makan nasik lemak je pagi tadi," balas Faiz.

Kekawannya diam membisu. Mungkin masih segan kat aku.

"Korang layan TV dulu, ekk? Atau nak main game  ke? Abang ke dapur kejap. Nanti bila siap, abang panggil, okey?"

Lemah lembut aku menerangkan, bak seorang suri rumah yang ideal.

Hakim, Arash dan Anip tersenyum simpul. 

Aku cuma  masak nasi je sebab lauk dah kubeli tadi. Bila siap, aku panggil Faiz dan kekawannya yang tengah asyik dok main game  tu.

Punya le berselera makan ramai-ramai. Faiz yang paling gembira dan ceria, mungkin sebab aku layan kekawannya dengan baik kot?

Sesambil makan, kami borak-borak ringan. Hingar bingar jadinya, umpama di kedai mamak.

"Anip dah sunat ke?" 

Sesaja aku nak menyakat budak yang paling kecil dan paling innocent  antara dia orang berempat.

Sebelum ini, Faiz pernah menceritakan tentang si Anip yang takut nak bersunat walaupun dah nak naik form one.

Anip ni kulit tak le secerah Faiz, biasa-biasa je. Aku paling berkenan kat senyumannya yang bagai mengulum sesuatu dalam mulut.

Dia paling pemalu antara mereka. Cute nya boleh tahan jugak. Geram pulak aku tengok dia. 

Anip macam terkejut beruk je bila dengar pertanyaan aku yang dah tentu tak sangka-sangkanya.

Dengan wajah merah dek malu dia menjawab ringkas.

"Dah."

"Sakit tak?" tanyaku lagi semakin galak nak menyakat. 

Dia merenung Faiz di sebelahnya lalu menjawab kemalu-maluan.

"Tak arr, sakit sikit je."

"Kalau Anip sunat awal-awal tak le rasa segan sangat, kan?" tambahku.

Merah padam muka si Anip.

"Faiz, kau arr yang bawak citer ni, kan?" dia bertanya kepada Faiz, marah nadanya.

Faiz ketawa. Aku dan Hakim tersenyum sama. 

• e𝓂pati •Where stories live. Discover now