ACHTUNG
"Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya"
•••♦◄♥►♦•••
• • Disebabkan chapter ni terbabas panjang berjela, so aku jadikan dua chapter (35 & 36). Harap korang terhibur, ekk? Tapi, next chapter akan lambat sikit kot? Mungkin tahun depan baru dapat aku publish. Harap korang bersabar.. hee haa 🥴️🤗
•••♦◄♥►♦•••
Akhirnya kami terlena tanpa melakukan sebarang aksi terlarang.
Aku bangun jam enam lima puluh, langsung melihat Arash yang terbogel di sebelahku. Ada dengkuran kecil yang tak kurang merdunya dengan dengkuran Faiz.
Aku tarik kain pelikatnya yang tersingkap tu. Ganasnya dia tidur, sampai terselak kain. Atau, dia sengaja nak menduga dan menggoda aku ke?
Hmm, itu le resmi* perangai bebudak, masih mentah dan suka ikut kata hati sendiri. Tak ingat akan keselamatan dan kehormatan diri. Main redah je untuk cari sedikit keseronokan.
Mujur baik aku ni seorang jejaka yang masih ada kewarasan. Kalau orang lain, dah tentu rabak dan terkoyak habis budak polos ni.
Aku ke bilik air, mandi, solat dan bersiap ala kadar. Then, terus keluar.
Dalam kereta, aku bernyanyi riang lagu Mat Sentol, 'Jande Ade Bende' yang sedang dimainkan di radio keretaku.
Aku percaya seratus peratus untuk tinggalkan Arash sambung tidurnya. Aku tak nak kejutkan dia, biar dia lena puas-puas. Takkan pulak dia berniat jahat, kan?
Lagipun, tak banyak barang berharga kat rumahku ni. Kalau dia tergerak hati nak mencuri pun, aku tak akan teragak-agak untuk halalkan semuanya. Kesian aku kat budak yang bernasib malang ni.
•••♦◄♥►♦•••
Lepas opis, kira-kira jam satu tiga puluh dua, aku bergegas ke rumah Damien sebab dah janji nak makan tengah hari di sana.
Tak sabar nak rasa masakan neneknya tu. Dan, yang paling penting, aku tak sabar nak jumpak dia. Walaupun Faiz merajuk, tapi kehadiran Hakim, Arash dan kini Damien dapat menceriakan aku.
Aku memandu menyusuri jalan berdekatan sekolah menuju ke arah rumah Damien. Namun, baru je nak masuk ke simpang kecil ke kampungnya, ada dua orang remaja menaiki sebuah motosikal menahan aku. Lajunya, macam pelesit.
Aku perasa yang dia orang ni dah mengekori aku sejak dari jalan berhampiran sekolah tadi. Ya, memang aku yakin sesangat.
Maka, terpaksa le aku membrekkan kereta di tepi jalan. Motosikal itu pulak berhenti di sebelah keretaku. Penunggangnya membuka helmet dan satu wajah yang amat aku kenal muncul bersama dengan pemboncengnya. Juga, wajah yang amat familiar sesangat.
YOU ARE READING
• e𝓂pati •
Roman pour AdolescentsDari blog ke Wattpad. Kisah suka duka seorang anak muda di perantauan yang berkelana mengubat hati yang rawan. Namun apa yang ditemuinya di daerah asing itu lebih menambahkan lagi masalah & gundah-gulana. Kemunculan seorang budak lasak lagi selamba...