ACHTUNG
"Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya "
•••♦◄♥►♦•••
• • Pergh.. pantas je aku update 'Empati' kali ni. Baru je dua hari lepas aku publish 'Bebudak Bukit' chapter 179, kan?
Lagu Hanson kat atas tu tak ade kaitan secara langsung ngan chapter ni. Cuma aku suka dua baris lirik dalam lagu tu. Terbayang Hizuan & Damien mandi kat pantai tu.. hee 😝
♫ ♪ But you couldn't tell it from the way they behave. They run around in underwear and they never shave ♫ ♪
Layan je.. kay?
•••♦◄♥►♦•••
Aku singgah foodcourt kat pekan, beli sate lima puluh cucuk nak kubawa ke rumah Damien. Jam enam tiga puluh lima aku menunggu dia di simpang seperti yang dijanjikan.
Dari jauh aku nampak dia tersenyum manis memandangku. Aku memandu perlahan mengekorinya yang berbasikal.
Sampai je di rumah, Hannah menyambut kami di halaman dan macam biasa bersalam denganku. Nenek Damien pun sama menyambutku dengan ceria.
Lega kurasa melihat dia orang seakan menghargai kedatanganku untuk kesekian kalinya ini. Kami sama-sama menikmati sate yang aku beli tadi.
Hannah paling riang sekali dengan karenahnya yang manja bila berbual denganku. Semakin mesra pulak dia ni. Mungkin Damien dah ceritakan semua tentang aku, dan kini dia menganggap aku sebagai pengganti arwah abangnya tu kot?
Aku tak kisah kalau ada adik perempuan yang nakkan kasih sayang dari seorang abang. Hmm, jangan pulak korang berfikiran negatif. Aku takkan rosakkan budak perempuan ni.
•••♦◄♥►♦•••
Lepas makan, aku dan Damien ke pantai, tempat kegemarannya. Kami duduk berborak pada sebatang pokok tumbang sesambil menikmati keindahan matahari petang yang mula terbenam di kaki langit.
Indah sungguh suasana kala ini. Langit kejinggaan, menerbitkan rasa aman. Kami duduk bersebelahan rapat hinggakan terasa kehangatan tubuhnya yang berpeluh itu. Nyaman je kurasa.
Langsung aku teringat sebuah lagu retro enam puluhan dendangan A.Ramlie yang menceritakan perihal keindahan pantai yang permai.
Pergh.. memang kena dengan suasana saat ini. Aku rasa, macam nak ajak Damien menari twist* je.. he he.
"Cantik kan suasana time ni? Saya selalu gak tunggu sampai matahari terbenam sebelum balik ke rumah."
"Hmm, best sesangat. Kalau boleh, abang pun nak datang selalu kat sini temankan Dami. Rasa tenteram je jiwa tengok keindahan pantai ni."
YOU ARE READING
• e𝓂pati •
Teen FictionDari blog ke Wattpad. Kisah suka duka seorang anak muda di perantauan yang berkelana mengubat hati yang rawan. Namun apa yang ditemuinya di daerah asing itu lebih menambahkan lagi masalah & gundah-gulana. Kemunculan seorang budak lasak lagi selamba...