ACHTUNG
"Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya"
•••♦◄♥►♦•••
• • Sorry sebab lambat update. Aku bercuti makan angin di kepulauan yang indah mendamaikan jiwa. Tambah plak mood mengarang makin muram. Ape pun, layan je chapter yang pendek, padat & mengujakan ni.. hee
( ͡~ ͜ʖ ͡°).... 🧡
•••♦◄♥►♦•••
Aku mengusap rambut dan dahi Hakim. Dia merenung aku, terasa menusuk ke kalbu.
Bagaimana harus aku berterus terang pada budak yang sedang galak ini? Jiwanya masih rapuh. Aku takut dia tak termampu menerima kenyataan yang bakal kulafazkan.
Aku pernah berada dalam situasinya saat ini. Dan, aku tahu betapa perit dan sakitnya kesan dari hubungan cinta yang tak kesampaian. Kesannya membawa aku terdampar di daerah asing ini.
Dapatkah Hakim menerimanya dan menjadi setabah aku menerima kegagalan cinta? Aku mengaku, kegagalan cinta pertama aku kira-kira empat tahun yang lalu amat memberikan kesan dalam hidup ini.
Terasa punah segala apa yang kurancangkan. Masa depan yang menggembirakan yang aku harapkan, namun kekecewaan yang memilukan yang kuterima (pergh.. enam 'yang' dalam satu baris).
"Kim sedang alami proses mengenal diri. Cinta dan perasaan sayang pada seseorang tu lumrah sepanjang proses ni. Cinta yang terbit dalam diri Kim menandakan yang Kim sorang remaja yang normal dan berada di landasan yang betul.
"Cuma, pada siapa cinta Kim berikan tu yang tak normal dan harus Kim fikirkan balik. Sekarang, bila Kim curahkan perasaan kat abang, baru arr abang sedar yang Kim benar-benar cintakan abang seluruh jiwa raga Kim.
"Abang terharu dan berterima kasih kat Kim. Tapi, pada masa yang sama, sebagai sorang yang dah dewasa dan dah tempuh suka duka hidup ini, abang nak nasihatkan Kim berfikir le masak-masak. Jangan ikut sangat perasaan dan naluri remaja Kim tu."
Dia terdiam. Mungkin sedang menimbangkan kewajaran statement aku.
"Cam mana cara Kim nak atasi perasaan sayang Kim kat abang? Kim dah tak tau nak buat ape. Susah Kim nak jelaskan kat abang. Tengok wajah abang je, buat hati Kim tenang dan ceria. Bila dengar suara abang plak, bertambah arr lapang hati dan fikiran Kim. Teruknye kuasa cinta ni, kan?" keluh Hakim.
Aku tau, kalau silap perhitungan, mau rosak fikiran budak ni. Aku pun sayang kat dia, tapi aku tak nak tunjukkan, takut nanti akan bertambah lagi masalah.
Dia akan menjadi obses dengan cinta songsangnya ini bila mengetahui yang dia tak bertepuk sebelah tangan. Pada masa itu, dah terlambat nak mencorakkan jiwanya untuk kembali ke alam normal.
Aku akui yang aku sekarang ni dah banyak berubah hala cintaku ke arah yang songsang ni namun aku masih lagi dapat control jiwa dan perasaan aku itu.
Mungkin pengalaman putus cinta dulu buat aku kuat menempuhi dugaan di tempat baru ini. Walaupun di sini dugaannya makin besar dan berat dek ramainya remaja-remaja lelaki yang cute dan menawan di sekelilingku.
YOU ARE READING
• e𝓂pati •
Ficção AdolescenteDari blog ke Wattpad. Kisah suka duka seorang anak muda di perantauan yang berkelana mengubat hati yang rawan. Namun apa yang ditemuinya di daerah asing itu lebih menambahkan lagi masalah & gundah-gulana. Kemunculan seorang budak lasak lagi selamba...