Chapter 20 - Berborak Di Restoran Asam Gelugor & Tetamu Misteri Tengah Malam

909 25 46
                                    

ACHTUNG

"Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya"

•••♦◄♥►♦•••

SMK Bukit Bercabang Dua ni lebih kurang dua belas kilometer dari Pekan Sungai Batu Condong. Bila kami sampai, game  dah start  pun tapi belum ada score  lagi. Masih dua kosong.. he he.

Aku parking  kereta agak jauh dari padang sebab tak nak Faiz terperasankan kedatangan aku. Juga, tak nak Hakim nampak aku datang dengan Khairul.

Semalam dia ajak aku tapi aku kata malas nak pergi, so  kalau dia nampak aku kat sini, dah tentu le akan timbul masalah walau aku tau si Hakim ni tak sejealous  Faiz. Namun, hati bebudak bertiga ni kena jugak aku jaga. 

Jangan sampai timbul sengketa antara dia orang. Hmm.. betul-betul dah macam bermadu tiga pulak aku ni.

Meriah dan rancak sungguh suasana di tengah padang juga di luarnya. Bermacam gelagat para penonton dan penyokong yang kedengaran. Termasuk le laungan, tempikan dan jeritan para pemain serta para coach  dari kedua belah pihak.

Dah macam pesta atau funfair  je. Ada yang buka gerai jual kacang, kuaci dan kerepek. Ada yang jual ais krim serta air beraneka jenis. Ada jugak gerai jual karipap dan bermacam jenis kuih. Pendek kata, semuanya ada.

"Kat daerah kami ni, kalau ade game  memang meriah. Koperasi sekolah yang anjurkan gerai-gerai ni. Bagi chance  bebudak belajar berniaga," terang Khairul tatkala kami singgah beli kuaci, karipap dan air sirap ikat tepi.


"Hmm

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hmm.. bagus tu. Idea yang baik untuk korang mula cari duit," balasku.

Kami pilih tempat duduk yang jauh sikit dari penonton lain. Tersembunyi di sebalik pokok besar lagi. Ala, mana ada bangku pun, dok melepak atas akar-akar atau banir* pokok je. Padang sekolah kampung le katakan, tak serupa macam stadium kat bandar tu.

Disebabkan aku tak nak Faiz atau Hakim nampak kami. Si Khairul yang tak tau apa-apa pun terpaksa le ikut aku jugak, kesian dia. Dah tentu dia hairan dengan gelagat aku. Nak tengok orang main bola, tapi duduk jauh, tersorok pulak tu.

Apa pun, kat bawah pokok ni rasa aman, ada privasi. Aku ingat nak bincang sikit dengan si Khairul ni. Kalau dekat penonton yang lain, nanti perbualan kami didengar orang pulak.

Tapi mata budak Khairul ni asyik dok tertumpu ke tengah padang je. Minat betul dia dengan bola ni. Aku pun terpaksa le ikut selera dia. Jangan diganggu tumpuannya, nanti tak menjadi pulak apa yang dah aku rancangkan.

• e𝓂pati •Where stories live. Discover now