Chapter 25 - Parap* 'H'

950 27 27
                                    

ACHTUNG

"Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya"

•••♦◄♥►♦•••

• • Sorry, terlewat publish chapter  ni. Maklum le, sibuk & ade banyak plak aral melintang.. hee! ¯\(°_o)/¯

•••♦◄♥►♦•••

Malamnya, aku tertunggu-tunggu Hakim tapi dia tak datang pun. Aku call  pun dia tak jawab. Mungkin dia merajuk sebab siang tadi aku tak tunaikan janji.

Takkan pulak adik sulungku ini pun dah terikut-ikut perangai adik bongsunya si Faiz kot? Susah le kalau Hakim pun merajuk sama. Tapi aku yakin Hakim tak seperti Faiz yang terlebih sensitif tu.

Lepas layan TV, aku pun masuk bilik untuk beradu, sendirian lagi. Sunyi-sunyi dan dingin macam ni, kalau ada budak Arash boleh jugak buat peneman aku.

Tapi spy  aku tu tak muncul melaporkan apa-apa pun hari ni. Kenapa pulak dengan dia? Sibuk ke? Atau dia pun sama merajuk?

Langsung aku teringat yang petang tadi aku tak balik rumah. Terus je melawat Damien kat rumah neneknya tu. 

Mungkin jugak Arash ada datang. Bila tengok aku tak ada kat rumah, terus dia belah. Barangkali.

•••♦◄♥►♦•••

"Abang, nenek saya ajak abang datang rumah Sabtu nanti. Makan tengah hari sekali. Dia nak masak special  untuk abang," kata Damien tatkala aku sedang menjamah karipap daging di kantin sekitar jam sepuluh pagi. 

Dia datang membawa jus epal campur asam boi yang aku pesan. Hmm, pagi ni nak bertukar selera sikit. Tak nak minum kopi atau teh (koteh?)

"Betul ke?" tanyaku, nak kepastian.

Dia mengangguk sambil tersenyum. Nampaknya nenek si Damien ni dah dapat menerima aku sebagai kawan cucunya.

"Okey arr. Abang akan datang tapi lewat sikit sebab abang keje hari tu. Mungkin dalam pukul satu empat puluh lima kot? Dami tunggu je kat rumah, ye?" 

Dia menguntum senyuman lagi. Ceria je raut wajah comelnya tu. Mungkin dia pun suka aku datang bertandang ke rumahnya.

Pagi ini ramai pulak orang kat kantin, so  dia tak boleh lama-lama borak dengan aku. Tapi aku sempat bagitau yang malam tadi, aku termimpikan dia. Mimpi kami berkelah kat kawasan belakang rumah dia sambil mandi telanjang di sungai.

"Pergh.. dahsyatnya mimpi abang, buat saya seram je," ujarnya diiringi tawa kecil.

Sebenarnya aku cuma auta je tentang mimpi tu. Sekadar nak berseloroh dan menilai diri dia. 

"Nanti pukul dua belas abang nak saya tunggu kat bangku bawah pokok cam biasa ke?" Damien bertanya.

"Tak payah kot, sebab Dami tentu sibuk nak bersiap ke sekolah, kan? Lagipun, kita dah berkenalan dan boleh je jumpak anytime  lepas ni, betul tak?"

Dia bersetuju lalu menapak pergi untuk meneruskan kerjanya.

•••♦◄♥►♦•••

• e𝓂pati •Where stories live. Discover now