Chapter 31 - Eh, Siapa Pulak Yang Ketuk Pintu Di Senja-Senja Kelam Ni?

820 26 36
                                    

ACHTUNG

"Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya"

•••♦◄♥►♦•••

• • Cam biasa. Pendek, padat & mengujakan. Di penghujungnya akan buat korang saspens hingga terlompat dari kerusi.. hee. Layan je dengan hati yang riang gumbira, kay? 😋

•••♦◄♥►♦•••

"Abang. Free  tak lepas opis nanti? Saya nak jumpak kejap, boleh tak?" tanya Khairul melalui handphone.

Dia call  ketika aku sedang bersiap nak balik. Dah jam empat lima puluh tujuh pun.

"Hmm, okey gak tu. Tapi Erul tak tuisyen ke petang ni?"

"Ade. Memang saya kat pusat tuisyen sekarang ni. Kita jumpa jam enam setengah, boleh tak? Banyak yang nak saya cakapkan kat abang nanti."  

"Kat mana kita nak jumpak tu?"

"Abang tunggu je dalam kereta kat tepi padang sekolah, okey?" 

Sementara menunggu Khairul, aku singgah tengok Faiz dan Hakim practice. Aku nampak Hakim melambai dari tengah padang. Faiz pulak? Hmm, dia buat selamba je bila terpandang aku kat situ.

"Abang, Kim tak balik rumah lepas practice  ni. Nak terus ke rumah abang je, mandi dan bersiap kat sana, boleh ke?"

Tercungap-cungap Hakim bertanya setelah dia berlari mendapatkan aku di tepi padang tu.

"Boleh je. Abang tak kisah pun. Kalau nak tido rumah abang pun okey. Cuma Kim kena bagitau kat mak je," balas ku.

"Mak dah bagi kebenaran. Tapi idea nak tido kat rumah abang tu bagus gak, ekk? Nanti Kim call  dan tanya mak Kim, okey?" manja dan ceria je suaranya.

"Nah, ini kunci rumah abang. Lepas je practice, Kim pegi dulu sebab abang ade hal sikit. Nanti dalam pukul tujuh lebih abang balik."

Aku suakan anak kunci rumah.

"Okey," sahutnya lalu kembali semula menyertai teammate nya, menghabiskan saki-baki latihan mereka untuk petang itu.

Sedang aku asyik tengok adik-adikku berlatih sambil makan kuaci, tetiba ada seseorang menepuk bahuku dari belakang. Terkejut aku, mujur tak melatah.

Aku berpaling dan nampak Damien tersengih. Dia bert-shirt  dan berseluar trek. Berpeluh sakan aku tengok batang tubuhnya. Entah dari mana dia datang?

Namun, rasa lega dan tenteram hatiku melihat wajah ceria budak mixed  yang tough  ni.

"Dah lama ke abang kat sini?" dia bertanya penuh sopan lalu bersalam denganku.

"Baru je. Dami plak, buat ape kat sini? Tak masuk kelas ke? Tuang* ke?" 

"Eh, mana ade? Time  ni PJ, kami main bola kat sana tu. Cikgu plak tak tengok sebab dia ade hal lain, so  saya cabut arr. Nampak abang kat sini tadi, terus saya datang."

"Oh, cam tu. Sorry, ekk sebab abang buat tuduhan melulu.. he he."

"Tak ape, itu tandanya abang ambik berat kat saya."

• e𝓂pati •Where stories live. Discover now