Chapter 22 - Sehari Bersama Arash

913 23 9
                                    

ACHTUNG

"Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya"

•••♦◄♥►♦•••

• • Pergh.. makin pantas & laju je aku publish chapter  terbaru, ekk? Harap korang tak terkeliru atau tension  plak.. hee. Padat & ringkas je, tak sepanjang mana. Moga terhibur hendaknya! 

( ͡~ ͜ʖ ͡°)

•••♦◄♥►♦•••

Memandangkan malam dah larut, aku suruh dia tidur. Jangan nak menggatal atau nak bergurau lagi.

"Tak payah peluk-peluk cam ni. Nanti jadi benda lain plak," marahku, namun mesra.

Kami melepaskan pelukan masing-masing.

"Bang, nanti kalau saya nak datang tido kat sini lagi, boleh tak?"

"Ape? Arash ingat rumah abang ni motel ke?"

Lantang suara aku. Tentu dia tergamam.

"Ops, sorry, bang. Jangan marah saya."

"Eh, abang gurau je. Arash boleh datang bila-bila masa pun. Tapi, kena mintak izin mak, okey? Abang tak nak nanti timbul masalah plak."

"Thanks, Abang Hiz."

"Dah, dah. Tido, jangan nak tanya itu ini. Esok masih banyak masa, Arash boleh borak lama-lama ngan abang."

•••♦◄♥►♦•••

Keesokan paginya, aku bangun jam enam tiga puluh dua. Macam biasa, menggeliat dan meregangkan tangan dan kaki.

Aku toleh ke sebelah. Nampak tubuh seseorang. Terkejut jugak aku. Mujur tak melompat melatah.

Tapi minda aku cepat berfikir. Kan malam tadi Arash tidur kat sini? Baru rasa lega bila ingat itu bukan hantu atau makhluk halus yang datang menumpang.

Sejak bermastautin* kat daerah sepi ini, pandangan aku pada hal-hal berkaitan alam ghaib atau paranormal semakin meningkat. Mungkin kerana pengaruh persekitaran, kot?

Arash masih lagi lena dengan kain pelikatnya tersingkap mendedahkan punai mandomnya. Terkulai layu dan kecut je. Ada le dalam lima sentimeter kot? 

Dari kesan parut yang nampak agak fresh, aku yakin dia baru je tiga atau empat tahun bersunat.

Cepat-cepat aku tarik kainnya untuk menutup aurat yang terdedah tu.

Rupa-rupanya dia dah sedar pun. Aku terkedu dan terkesima. Takut pulak dia anggap yang aku ni sesaja menyelak kain yang dipakainya tu.

"Nape tido lasak sangat? Sampai tersingkap dan terdedah aurat. Kesian kat anak burung Arash tu, kesejukan sebab bulu pun belum lebat tumbuh."

Arash tersengih, kemalu-maluan.

"Abang nak pegi keje ke? Bukan ke hari ni Ahad?" 

"Memang pun hari ni Ahad, cuti. Tapi abang ade sikit urusan kat opis yang abang kena bereskan segera." 

• e𝓂pati •Where stories live. Discover now