Chapter 14 - Rajuknya Faiz

1K 23 10
                                    

ACHTUNG

"Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya"

•••♦◄♥►♦•••

• • Mood  tengah okey, so  dapat arr aku publish  segera chapter  14 ni. Layan je, tapi sebarang dialog, ayat atau babak yang tak senonoh tu sila skip  kalau ia tak sesuai ngan selera anda.. hee.

•••♦◄♥►♦•••

Sebelum pergi kerja pagi, aku renung wajah Faiz yang sedang nyenyak tidur. Sungguh innocent  dan suci wajahnya. Aku tak mau mencemarkan wajah ini dengan contengan noda.

Faiz tak bersalah. Dunia dan manusia sekelilingnya yang menjerumuskan dia hingga ke tahap ini. Aku berazam dan berjanji, mulai detik dan saat ini, aku tak mengabaikannya dalam segala segi.

Biarlah perhubungan kami berkekalan bagai adik dan abang selama-lamanya. Mungkin itu dapat merubah dia dari tercebur dalam perkara yang memudaratkan dirinya.

Aku membelai rambut Faiz lalu kukucup dahi juga pipinya.

•••♦◄♥►♦•••

Jam tiga setengah petang aku telefon Hakim dari opis bertanya kalau-kalau dia nak ikut aku dan Faiz pergi hospital nanti.

Hakim mintak maaf tak dapat ikut sebab ada hal lain.

"Okey arr, kalau Kim tak dapat ikut tak ape." kataku.

"Abang. Malam karang, saya datang rumah abang dalam pukul lapan setengah, ekk?" balas Hakim.

"Hmm, tapi abang dan Faiz tak tau lak pukul berapa akan balik dari hospital. Cam ni, Kim pegi jumpa Faiz sekarang dan mintak kunci rumah kat dia. Kalau kami balik lewat, Kim masuk je dalam rumah dan tunggu kami," pesanku.

"Okey, beres," jawab Hakim.

•••♦◄♥►♦•••

Jam lima tepat, aku terus bergegas ke padang bola mengambil Faiz. Coach Dido bagi pelepasan untuk Faiz tamatkan practice  lebih awal sebab dia tahu kami nak ke hospital.

Nampak je aku datang, Faiz terus mencapai beg sekolah dan boot nya lalu berjalan dengan longlai menghampiriku.

"Faiz pakai cam ni je lah, tak payah nak salin-salin lagi, okey?" usulku.

Dia hanya mengangguk. 

Dengan t-shirt  dan soccer short  putihnya yang basah dek peluh, Faiz masuk ke keretaku.

Terus aku memandu ke bandar. Bau peluh dari badan Faiz semerbak, mengalahkan pewangi dalam kereta yang sebelum ini menyegarkan nostril*ku.

"Letih tak hari ni?" tanyaku, cuba bermesra.

"Boleh tahan arr. Cam biasa," jawab Faiz, acuh tak acuh.

"Dah tak sedih lagi?" soalku.

Lama dia mengambil masa untuk menjawab.

"Sedih cam mana pun, Faiz kena gak tempuhi dan teruskan hidup. Dah nasib Faiz." 

• e𝓂pati •Where stories live. Discover now