ACHTUNG
Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya
•••♦◄♥►♦•••
• • Dalam masa 13 hari, aku dah update 6 chapter Bebudak Bukit, Kucing Lorong & Empati. Lepas ni nak berehat kejap sesambil cari idea.. hee 😉
•••♦◄♥►♦•••
"Bila lagi kita akan berpeluang buat cam tadi?" bisik Arash lembut di telingaku.
"Entah arr, Arash. Mungkin itu kali pertama dan terakhir kot?"
"Eh, takkan abang dah nak pegi kot?"
"Hmm, tengok keadaan, lepas abang uruskan beberapa perkara kat opis dan kat kampung ni."
"Saya akan rindu kat abang. Saya harap abang boleh balik semula ke sini satu hari nanti."
Sayu je nada suara budak Arash ni.
Langsung dia peluk aku dengan teramat erat.
"Abang mintak maaf kalau abang ade buat sesuatu yang Arash tak suka. Cam yang baru kita buat tadi. Abang tak sepatutnya biar Arash buat benda tak bermoral tu."
Aku mengusap rambut serabainya.
"Tak. Abang tak ade buat salah ape pun kat saya. Saya sendiri yang rela nak buat cam tu. Please, jangan salahkan diri abang, okey? Tak ade siapa paksa dan suruh saya pun."
Hmm, jujur dan naifnya budak ni. Tapi dia tak tau yang aksinya memuaskan aku tadi amat salah dan tak seharusnya dilakukan ke atas aku, seorang lelaki dewasa.
"Bila abang nak pegi?"
"Kalau tak ade ape halangan, lusa pagi, dalam pukul sembilan. Abang akan tinggalkan banyak barang yang tak dapat abang bawak ngan kereta, so Arash kena datang selalu tengokkan, yea?"
"Okey, saya akan ikut pesanan abang. Itu satu amanah yang saya kena tunaikan. Abang tak payah bayar upah pun tak ape."
"Tapi Arash kena janji takkan bagitau sesiapa pun, terutama sekali kat Faiz dan Hakim, ye?"
"Saya janji, tapi boleh tak saya nak datang rumah abang time abang nak pegi nanti? Saya nak ucap selamat tinggal."
Sebak nada suara Arash.
Matanya mula digenangi air, menunggu masa meleleh ke pipinya je.
"Okey. Arash boleh datang, cuma ingat pesan abang tadi. Arash datang sorang je, tau?"
Aku memberikan kebenaran. Mungkin jugak nanti aku boleh berpesan apa-apa pada dia buat kali terakhir ke?
"Satu lagi abang nak pesan. Bila abang pegi nanti, kalau ade ape-ape perkara yang penting, Arash guna e-mail je untuk berhubung ngan abang, faham? Abang tak nak layan call dari sesiapa pun. Nanti abang tinggalkan alamat e-mail abang kat kalendar yang tergantung di dinding tu."
Aku menuding ke arah dinding dekat pintu bilik.
Dia mengangguk dan sedia menurut segala pesanan aku.
Arash semakin memelukku, bagai tak nak melepaskan aku pergi.
YOU ARE READING
• e𝓂pati •
Teen FictionDari blog ke Wattpad. Kisah suka duka seorang anak muda di perantauan yang berkelana mengubat hati yang rawan. Namun apa yang ditemuinya di daerah asing itu lebih menambahkan lagi masalah & gundah-gulana. Kemunculan seorang budak lasak lagi selamba...