ACHTUNG
"Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya"
•••♦◄♥►♦•••
• • Atas permintaan beberapa orang readers, aku publish sambungan 'Empati' ni dengan kadar segera, tapi pendek je. Moga dapat redakan ketegangan korang tu, ekk? Kalau nak chapter yang panjang & penuh, tunggu je lepas 'Kucing Lorong' chapter 61 nanti. Harap korang terus sabar & setia layan citer ni.. 😌🤗
•••♦◄♥►♦•••
Terlopong Faiz melihat aku yang dengan selamba mencapai pinggan lalu duduk di meja makan menghadapnya.
Aku cedok nasi, tapi tak banyak le sebab baru je lepas pekena mi tomyam tadi.
Mmm, sedapnya asam pedas ikan pari dan sayur kangkung goreng belacan Kak Bairah ni. Ditambah pulak makan dengan budak lelaki yang paling hensem dan cute dalam alam semesta. Menambahkan selera aku walau sebenarnya aku dah kenyang.
Faiz masih lagi kekagetan melihat aku yang tengah menjamu selera tu. Sure dia ingat yang dia sedang bermimpi ngeri.. he he.
Kelakar le pulak aku tengok raut wajahnya, keliru dan terkejut. Cute nya Faiz yang shirtless dan hanya pakai soccer short merah terangnya tu. Amat kontras dengan kulitnya yang putih melepak.
Dah lama aku tak melihat dia dalam keadaan sedemikian, sebegini jelas dan dekat. Selalunya aku tengok dia dari jauh je sejak dia merajuk.
"Petang tadi abang ade kat padang tengok game Faiz. Walaupun Faiz tak main, abang tetap tunggu sampai tamat perlawanan. Minggu lepas pun abang ade gak tengok kat SMK Bukit Bercabang Dua tu. Faiz jangan ingat abang tak ambil tau hal Faiz plak walaupun kita dah lama tak jumpak."
Aku memulakan perbualan.
"Abang tau, Faiz masih lagi marah kat abang tapi sebagai memenuhi janji abang dulu, abang terpaksa gak datang ke sini untuk bagi nasihat dan ingatan kat Faiz.
"Abang nampak sekarang ni Faiz dah banyak berubah. Walau marah kat abang tapi jangan arr Faiz nak rosakkan masa depan sendiri. Yang rugi, Faiz gak, kan?
"Abang nak Faiz tumpukan pada pelajaran. Satu lagi, jangan sampai Coach Dido tu keluarkan Faiz dari team dia. Practice bersungguh-sungguh sebab bukan senang nak join team bola sekolah.
YOU ARE READING
• e𝓂pati •
Novela JuvenilDari blog ke Wattpad. Kisah suka duka seorang anak muda di perantauan yang berkelana mengubat hati yang rawan. Namun apa yang ditemuinya di daerah asing itu lebih menambahkan lagi masalah & gundah-gulana. Kemunculan seorang budak lasak lagi selamba...