Piroska döbbenten állt és nézte a Farkast. Nem gondolta, hogy találkozni fog eggyel, és most mégis itt van. Mit tegyen? Meneküljön?
-Oh hello! Én kérek elnézést- köszönt a Farkas mély hangon. Meglátta a kosarat a földön. Lehajolt és felvette.
- Tessék, ezt elejtetted- nyújtotta a kosarat Piroska felé. Széles mosoly ült az arcán.
Piroska nem tudta eldönteni, hogy ez egy kedves mosoly vagy egy gonosz vigyor akar-e lenni. Az utóbbi tűnt számára valószínűbbnek.-Köszönöm...-mondta Piroska és elvette a feléje nyújtott kosarat.
-Mit keres egy magadfajta kislány egyedül az erdőben? Veszélyes itt - mondta a Farkas, még mindig vigyorogva.
-Nem vagyok kislány! -csattant fel Piroska sértődötten. Nem szerette, ha gyerekként kezelik. Ez a Farkas pedig különösen lekezelő volt vele szemben.- És tudok magamra vigyázni! Most pedig ha megbocsátasz.. -indult tovább Piroska.
-Nem tartom jó ötletnek, hogy arra menj...-tanácsolta a Farkas.
Piroska nem is törödött vele, haladt tovább egyenesen.
Hirtelen belelépett egy hurokba. A hurok rácsavarodott a jobb lábára és felrántotta. Egy erős fa ágán lógva végezte. Fejjel lefelé látta, ahogy a Farkas közelebb jön hozzá.-Én szóltam -mondta, most jobban vigyorogva mint az előbb - Jobb lenne ha hazamennél. Látszik, hogy nem vagy jártas errefelé. A következő csapdába is ugyanígy bele fogsz sétálni -tette hozzá.
-Márpedig én nem megyek haza! -jelentette ki határozottan Piroska.
-Milyen makacs itt valaki -mondta nevetve a Farkas -Tudod mit? Leszek a kísérőd.
-A kísérőm? -kérdezett vissza Piroska- Mégis miért akarnál engem kísérgetni?
-Hmm, miért is.. -mondta szórakozottan -Mert szórakoztatónak ígérkezik.
Piroska gyanakodva nézett rá, még mindig fejjel lefelé lógva.-Ugyan már, ne nézz így! Nem akarok semmi rosszat -folytatta a Farkas - Neked csak előnyöd származhat belőle. Én jobban ismerem ezt az erdőt, mint bárki más. Elkísérlek oda, ahová mondod és neked pedig nem kell így végezned.
-Először szedj le innen légyszives -mondta Piroska. Kezdett már fejébe szállni a vér.
-Ahogy kívánod -mondta a Farkas és előhúzott a csizmájából egy bicskát.
-Miért hordasz magadnál kést? -kérdezte Piroska kissé aggódva. Nem tűnt túl szimpatikusnak az, hogy kés van nála.
-Pontosan azért, hogy a magadfajta ügyetlen embereket kiszabadítsam az ilyen szorult helyzetekből -válaszolta.
Piroska válaszra nyitotta a száját, de a Farkas előbb szólalt meg.-Jól van, akkor ismertetem a tervet. Én ideállok alád, és miután elvágtam a kötelet elkaplak- mondta.
-Micsoda? Várj egy ki...- nem volt ideje tiltakozni.
A Farkas odaállt alá. Eldobta a kést, ami elvágta a kötelet. Piroska elkezdett zuhanni. Behunyta a szemét és a legrosszabbra számított, ami végül nem következett be. Kinyitotta a szemét. A Farkas elkapta, Piroska pedig a karjaiban volt. A Farkas ránézett és mosolygott. Most először érezte a mosolyát barátságosnak.-Nem is volt olyan vészes, igaz? -kérdezte.
Piroska visszamosolygott rá -Igen, köszönöm.
-Igazán nincs mit -válaszolta -Nos, akkor mit szólsz? Elkísérjelek?
-Rendben -mondta Piroska. Tudta, hogy az anyja mit szólna most ehhez. De Piroskának jó előérzete volt.
-Na és? Hova is kéne, hogy elvigyelek? -kérdezte a Farkas.
-A nagymamámat jöttem meglátogatni. De azt nem mondhatom el, hogy hol lakik- válaszolta.
Piroska nem volt ostoba. Nem fogja megmondani a Farkasnak, hol lakik a nagymamája. Azt sem fogja neki természetesen engedni, hogy a nagyi házáig kísérje. Egy darabig elkísérheti, de ennyi. Lehet jó érzése volt a Farkassal kapcsolatban, de nem bízott benne.-Elég nehéz lesz úgy elvezetni téged, hogy azt sem tudom, merre kell mennünk -akadékoskodott.
-Neked nem kell azt tudnod. Én tudom merre kell mennünk. Te csak azért jössz velem, hogy ne lépjek bele több ilyen csapdába -makacskodott Piroska.
-Felőlem.. -mondta a Farkas közömbösen.
-Tényleg, be sem mutatkoztam illendően -jutott eszébe hirtelen -Mephisto vagyok, örvendek a szerencsének.-Piroska vagyok, úgyszintén.
-Piroska? Érdekes név -mondta Mephisto -Nos Piroska, indulhatunk?
YOU ARE READING
Piroska és a Farkas
RomanceAz eredeti történetettől eltérően Piroska és a Farkas, Mephisto egymásba szeret. A "gonosz Farkas" teória azonban kihívások elé állítja kapcsolatukat. Vajon sikerül leküzdeniük az akadályokat és az előítéleteket?