Mindannyian csak bámultak a Vadász után. Mephisto törte meg a csendet.
-Micsoda egy szemét alak! Levegőnek nézett minket! -csattant fel. A "minket" szót magára és Miára értette. A felháborodása érthető volt. Nem nézett rájuk, nem szólt hozzájuk. Megalázó volt. Emberszámba se vette őket.
-Hagyjad, Mephisto. Nem éri meg ezen kiakadni. Inkább haladjunk tovább -mondta Mia.
Piroska érezte, hogy Mia is csalódott és sértett.
Az út további része kellemetlen némaságban telt.
~~~~~~~
Lement a nap. Piroska és barátai tüzet gyújtottak, és a tűz köré telepedtek. Mindannyian elfáradtak. Ma hosszú utat tettek meg. Miután megvacsoráztak, Mia tájékoztatást adott a jelenlegi helyzetükről. A térképet leterítette a földre, hogy Mephisto és Piroska is láthassa, merre mutat.
-Most itt vagyunk mi. Mióta elhagytuk a törpék falvát, ekkora utat tettünk meg -magyarázta. Közben térkép különböző pontjaira helyezte a mutatóujját. Kis szünetet hagyott, hogy Mephisto és Piroska tudja követni a mutatóujja mozgását -Mi pedig ugye erre tartunk, a tisztás felé. Ha holnap is ilyen tempóban haladunk, akár estére el is érhetjük az úticélunkat.
A magyarázat végeztével Mia hátradőlt, két kezével a háta mögött támasztotta meg magát.
Mephisto és Piroska még mindig a térképet nézte, majd Mephisto megszólalt.
-Remek.. -mondta, ezzel összehajtotta a térképet és félretette.
Kissé csalódott volt, ugyanis nem akarta, hogy végetérjen az utazása Piroskával. De ekkor emlékeztette magát, hogy Piroskát visszakísérheti majd, így egyből felderült.-A tisztásnál laknak az Őzek -váltott témát Mia -Most jut eszembe...ebben az időszakban rendezik meg a nyárköszöntő fesztivált.
-Fesztivál? -kérdezett vissza Piroska nagy érdeklődéssel -Mégis miféle?
-Egy olyan fesztivál ez, ahová mindenkit szívesen látnak. Vagyis majdnem...ugye a Farkasok és Rókák ez alól kivétel..De!! -és itt fellelkesült -Erre is kitaláltam valamit.
Mia Piroska kosara után nyúlt. A kosár aljából kikotort valami szövetanyagot.
-Gerardtól kértem ezeket -és büszkén felmutatta. Két fekete szövetsapka és egy szürke selyemsál volt a kezében -Gondoltam, ha már egy megszállott üldöz minket, ezek hasznunkra lehetnek. Én és Mephisto felveszük ezeket. Így elrejtjük a fülünket. A farkunkat pedig majd a ruhánk alá tűrjük.
Egy levegővételnyi szünetet tartott. A lelkesedése csak fokozódott, ahogy egyre tovább beszélt.
-Ezeket az ünnepségre is felvehetjük. És akkor azt mondjuk majd, hogy mindhárman vándorok vagyunk. Senki meg nem fogja majd mondani, hogy nem emberek vagyunk, ha elrejtjük az ismertetőjeleinket. Hát nem nagyszerű ötlet?
-Nem, nem az!!! -torkolta le azonnal Mephisto -Ez egy nagyon veszélyes ötlet. Mi van, ha kiderül? Ha valahogy mégis rájönnek?? Akkor már hiába magyarázkodhatunk. Nem lesz kellemes, amit kapunk!
-Ugyan már -legyintett Mia -Nem fognak rájönni. Csak szórakozunk egy kicsit. Nem hagyhatjuk ki a bulit!!
-Mia, milyen ünnepség ez? Mit szoktak csinálni? -szólalt meg most Piroska.
-Egy nagy tölgyfa köré gyűlnek az erdő lakói. Étel és ital vár a vendégekre. Táncolnak, beszélgetnek, nevetnek. Mindenki kap egy szál virágot. Az ünnepség végén mindannyian odasereglenek a folyóhoz a virágokkal a kezükben és a víz felszínére engedik őket, azokat pedig elviszi a víz sodrása. Ezzel búcsúznak jelképesen a tavasztól.
Piroska ámulattal hallgatta Miát.
-Ez nagyon jól hangzik. Milyen szép módja a nyár köszöntésének! -majd Mephisto felé fordult -Mephisto, mindenképpen el kell mennünk!Mephistonak nem kellett mondani. Amint elmondta Mia, milyen is ez a fesztivál, rögvest meggondolta magát. Remek lehetőséget látott benne, hogy Piroskával kicsit kettesben lehessen.
-Hát ha ragaszkodsz hozzá..rendben -mondta színlelt engedékenységgel -De Mia, nekünk nagyon vigyáznunk kell arra, nehogy kiderüljön a mi kis titkunk.
-Vettem, főnök -Mia még gúnyosan szalutált is hozzá.
-Na aludjunk, hosszú nap lesz a holnapi nap -javasolta Mephisto.
Eloltották a tüzet, mindenki kényelembe próbált helyezkedni, már amennyire ez lehetséges volt a kőkemény földön.
-Nem tudok aludni -szólalt meg kis idő után Piroska -Annyira várom már, hogy ott lehessünk a fesztiválon.
Mephisto és Mia elmosolyodott ezen. Ők is nagyon várták már, hogy mit hoz a holnap.
YOU ARE READING
Piroska és a Farkas
RomanceAz eredeti történetettől eltérően Piroska és a Farkas, Mephisto egymásba szeret. A "gonosz Farkas" teória azonban kihívások elé állítja kapcsolatukat. Vajon sikerül leküzdeniük az akadályokat és az előítéleteket?