Megkezde Mephisto és Piroska a nagymamához vezető utat. Mephisto haladt elől, tőle egy-két méterrel hátrébb lépdelt Piroska.
Piroska elkezdte jobban szemügyre venni a Farkast. Alakra igen vékony, nyúlánka volt. Úgy 185-190 cm magasra saccolta. Rövid ujjú, szürke felsőt és hosszú szárú fekete nadrágot viszelt. Ruhái elég kopottasak voltak. Fekete farkát jobbra balra csóválta.
Ez volt az első alkalom, hogy Piroska egy emberi alakot öltött állattal találkozott. Inkább embernek tűnt számára, mintsem állatnak. Olyan, mint egy átlagos ember, azt leszámítva, hogy farka és szőrös fülei vannak.
Mephisto hátra nézett, Piroska pedig elkapta róla a tekintetét.
-Ez az első alkalom, hogy Farkast látsz? -kérdezte Mephisto.
-Igen -válaszolta Piroska.
Újra elhallgattak. A csendet most Piroska törte meg.-Mephisto?
-Igen?- kérdezte.
Piroska egy pillanatig habozott, majd folytatta.-Édesanyám azt mondta nekem, mielőtt elindultam hazulról, hogy kerüljem el a Farkasokat. A többi falusitól is ezt hallottam...miért van ez? Ti Farkasok valami rosszat tettetek? -kérdezte óvatosan.
Nagyon kíváncsi volt rá, miért tartják az emberek gonosznak a Farkasokat. Mert neki Mephisto nem tűnt gonosznak, sőt...-Sok falusi eltűnt egy időben. És mi, Farkasok lettünk ezért felelősségre vonva -válaszolta.
-És ez igaz? Mármint.. -nem tudta, hogyan is fejezze be a mondatot.
Egy pillanatra megijedt: mi van akkor, ha Mephisto tényleg elrabolt embereket?-Ki tudja.. -mondta halkan Mephisto, majd gyorsan hozzátette -Tudod, én nem tartozom semmilyen falkához. Magányos farkas vagyok. Én nem raboltam el meg faltam fel senkit, az már biztos. Az viszont nagyon is valószínű, hogy egy farkasfalka állt a dolog mögött.
Piroska megkönnyebbült. Annak a lehetőségét, hogy Mephisto hazudott az imént, elvetette. Őszintének hangzott.
-Értem -válaszolta Piroska -És miért nem vagy tagja egy falkának? -kíváncsiskodott tovább.
-Egy falka úgy működik, hogy van egy vezér és neki vannak alárendeltjei. Én se nem vezér se nem szolga nem akartam lenni. Ezért döntöttem az egyszemélyes falka mellett -Mephisto most teljesen hátrafoldult. -Így sokkal szabadabb vagyok.
Piroska bólintott. Érthetőnek találta az indokait. Viszont az, hogy ő most magányosan és egyedül éldegél...ezt szomorúnak találta. Persze Mephisto a legkevésbé sem tűnt annak. Legalábbis ez kívülről nem látszott.
-Na most hadd kérdezzek én is valamit -kezdett bele Mephisto -Félsz tőlem?
-Nem -felelte Piroska szinte azonnal. Meglepődött saját magán.
-Értem -nézett a szemébe Mephisto és elmosolyodott.
Ekkor egy nagy durranás törte meg a csendet. Egy puska dörrenése volt az.
A hang nagyon közelről jött.-Ez nem jó -mondta Mephisto -Nézd, Piroska. A Vadászok nem kifejezetten kedvelik a magamfajta Farkasokat. Ezért ha lehet, elkerülném a velük való találkozást. Váltsunk útirányt.
Ezt Piroska nem tartotta jó ötletnek. Nem tudta igazán a nagymamához vezető utat. Csak annyit tudott, hogy az ösvényen kell végig mennie. És ha most letérnek az ösvényről, akkor nem fog tudni odatalálni.
-De ha letérünk az ösvényről akkor nem találok oda a nagymamámhoz -osztotta meg aggodalmait Mephistoval is.
-Ne aggódj, én ismerem az erdőt. Csak mondd meg, hol lakik a nagyid -mondta Mephisto.
-Nem tehetem -lehet, hogy szimpatikusnak találta Mephistot, de akkor sem bízhat meg benne 100%-osan. Aztán eszébe jutott valami.
-Egy nagy tisztáshoz kellene mennünk. Tudod, hogy az merre van? -kérdezte Mephistot.
Eszébe jutott, hogy a nagymama háza előtt egy nagy tisztás terül el. Ha Mephisto elviszi oda, akkor onnan már könnyen eltalál egyedül is a nagyi házához.-Hogyne -válaszolta -Teszünk akkor egy kis kitérőt, de semmi para, odavezetlek.
Mephisto látta Piroska bizalmatlanságát ezért ezt mondta:
-Bízz bennem, épségben eljuttatlak a nagymamádhoz.
Piroska nem volt biztos, de úgy döntött, Mephistoval tart.
Letértek az ösvényről.
YOU ARE READING
Piroska és a Farkas
RomanceAz eredeti történetettől eltérően Piroska és a Farkas, Mephisto egymásba szeret. A "gonosz Farkas" teória azonban kihívások elé állítja kapcsolatukat. Vajon sikerül leküzdeniük az akadályokat és az előítéleteket?