-Mit szólnál, ha innentől én mennék veled? -kérdezte Baltazár.
Piroskát nagyon meglepte a kérdés.
Mephisto felé fordult.-Nem akarsz már elkísérni? -kérdezte Piroska. Próbálta leplezni csalódottságát, de a hangja elárulta.
-Nem erről van szó.. -vágta rá rögtön Mephisto. Ő el akarta kísérni Piroskát. Ha nem is mondta idáig egyszer sem, de jól érezte magát a lány mellett.
Mephisto Piroska szemébe nézett. Habozott egy pillanatig.
-Nekem igazából mindegy... -mondta végül.Nem értette magát. Egyáltalán nem ezt akarta mondani, nem így érzett. De zavarba jött..mégsem mondhatja ki azt, hogy minden áron vele akar menni. Nem lenne rá képes.
Piroska a választ hallva igazán elszomorodott. Azt hitte, Mephisto is kezdte megkedvelni őt és hogy szívesen tart vele. De úgy látszik, tévedett..
-Értem. Ha nem szeretnél tovább kísérni, nem gond. Köszönöm az eddigi segítségedet -felelte Piroska.
-Remek! Akkor indulhatunk is. Nem kell aggódnod semmi miatt, én majd elvezetlek és megvédelek minden veszélytől -örvendezett Baltazár.
Mephisto fortyogott a dühtől. Nem engedheti, hogy a Medve elvegye tőle Piroskát.
Ekkor egy idős Medvehölgy lépett oda hozzájuk.
-Te meg hová igyekszel, Baltazár? -kérdezte számonkérő hangon.
Baltazár elmesélte neki, mire készül éppen.-Kizárt! Nem mész sehova. Mint legidősebb fiam kötelességeid vannak, amiket itt kell teljesítened. A kedves vendégeinknek egyedül kell továbbmenniük -jelentette ki határozottan.
-Rendben, köszönünk mindent. Hát akkor, a viszontlátásra! -köszönt el hamar Mephisto, megragadta Piroskát a karjánál fogva és szaporán elhagyták a helyszínt.
Piroska hagyta egy darabig, hogy Mephisto elrángassa, majd kibontakozott a szorításából és ezt mondta:
-Nem kell velem tartanod. Elboldogulok egyedül, menj csak el nyugodtan.
Piroska össze volt zavarodva. Az egyik pillanatban nem akar vele jönni, a másikban meg már igen. Nem értette.-Nem akarok elmenni. Veled megyek. Vita lezárva -felelte Mephisto szárazon.
Elindult előre. Piroska viszont nem mozdult onnan. Mephisto kérdőn hátranézett.-Most meg mi bajod? -kérdezte tőle.
-Nem értelek téged Mephisto. A Medvéknél még azt mondtad, nem akarsz velem jönni. Most pedig mégis. Talán kötelességednek érzed, hogy elkísérj? Mert nem az! Ha nem akarsz, nem kell hogy gyere.
Sőt, igazából én sohasem kértelek arra, hogy gyere velem. Te ajánlottad fel. De ha már meggondoltad magad, engem aztán nem zavar. Me...-Elég! -emelte fel a hangját Mephisto - Hogy te mennyit tudsz beszélni.. Tisztázzuk akkor: egyszer sem mondtam, hogy nem akarok veled tartani. Másodszor meg, amúgy sem engedtelek volna el azzal a nagyranőtt Medvével. Én foglak elkísérni téged és pont!
-Ellenvetés? -kérdezte Mephisto még hozzávetőlegesen.
-Nincs -felelte Piroska.
-Jó. Akkor menjünk.
Piroska most aztán tényleg nem értette Mephistot.
Mindegy, nem is számít. -gondolta Piroska, magában mosolyogva, és elindult Mephisto után -Nem baj. Amíg mellettem van...
YOU ARE READING
Piroska és a Farkas
RomanceAz eredeti történetettől eltérően Piroska és a Farkas, Mephisto egymásba szeret. A "gonosz Farkas" teória azonban kihívások elé állítja kapcsolatukat. Vajon sikerül leküzdeniük az akadályokat és az előítéleteket?