Tánc a Farkassal

722 53 2
                                    

Remek hangulat uralkodott a tömegen. Mindenki vidám volt, mosolygott és nevetett.

Piroska meglepődve tapasztalta, hogy nincs klikkesedés. Nem különültek el a fajok. Látott beszélgetni Madarat és Medvét, Törpöt és Őzet és így tovább.

Ahogyan belevetették magukat a tömegbe, egy virágokkal teli kosárt tartva megjelent egy Őzlány. Mindegyiküknek nyújtott egy-egy szál virágot, azzal tovább is haladt, virágtalan vendégek után kutatva.
Piroska úgy sejtette, ez lesz az a virág, amit majd az ünnepség végén a folyóba eresztenek.

A nagy tölgyfa mellett három hosszú asztal volt összetolva, tetején mindenfajta finomsággal. Piroska nem bírta megállni, hogy ne menjen oda. Boldogan falatozott a cipókból és a gyümölcsökből. Mephisto és Mia számára, mint ahogy arra számítottak, nem akadt semmi fogukra való.

Piroska mellett vidám gyerekek szaladtak el. Mosolyogva elnézte őket, ahogyan játszanak. A fiúk szaladgáltak vagy fáramásztak, a lányok pedig a kapott virágok szirmait tépték le egyesével, közben a "szeret, nem szeret" szavakat kántálták.

A folyópart felöli oldalon Madarak sorakoztak. Egy öttagú zenekar volt, kezükben hangszerekkel, mint például a hegedű, a furulya, a gitár és a mandarin. Piroska nem is gondolta volna, hogy ezek a hangszerek ilyen jól hangzanak együtt.

A zenekar elé ekkor egy csoport Őzlány futott be. Fehér és piros színben pompázó fodros ruhákat viseltek. A zenekar egy pörgösebb dallamra váltott, a lányok pedig táncra perdültek. A tömeg azonnal felfigyelt erre. Mindenki odasereglett a lányok köré.

Mephisto, Mia és Piroska is követte a tömeg példáját. Ám miért csak későn kapcsoltak, leghátul tudtak megállni.
Piroska lábujjhegyre állt, a nyakát nyújtogatva próbált átlátni az előtte elterülő tömegen. Próbálkozása hiábavaló volt.

Mephisto végig figyelte Piroskát, majd felé fordult és azt mondta:
-Gyere, felemellek.

Piroskának nem maradt ideje tiltakozni sem. Mephisto lehajolt Piroska alá, lábait a nyaka közé vette és lassan felemelte. A lendülettől Mephisto sapkája elcsúszott a helyéről. Piroska, amint sikerült visszanyernie az egyensúlyát, rögvest visszaigazította. Szerencsére ez a botlás senki másnak nem tűnt fel.

Most már Piroska is láthatta a táncosok előadását. Az Őzlányok kecsesen mozogtak, lágyan szökelltek egyik oldalról a másikra. Piroska ragyogó szemekkel figyelte a táncot.

A tánc hamarosan végetért. A lányok meghajoltak, majd távoztak. Piroska úgy sejtette, nem ez volt az utolsó alkalom, hogy fellépni látta őket. Biztosan lesz még késöbb is előadásuk.

Mephisto letette Piroskát.

-Ez nagyszerű volt!! Nagyon ügyesen táncoltak a lányok -lelkendezett Piroska.

Mephisto figyelmét elvonta valami. Meglátta, hogy a tömeg közepén néhány pár elkezdett táncolni. A zene is lelassult.

"Ez lesz az a pillanat"- gondolta.

Mephisto megköszörülte a torkát.
-Khm...van kedved esetleg...táncolni? -azzal kezét Piroska felé nyújtotta.

Piroska meglepetten nézett Mephistora. Elpirult. Elfogadta a felé nyújtott kezet. Mephisto kézen fogva vezette Piroskát a táncolók felé. Futólag még hátrapillantott. Mia mosolyogva integetett nekik. Mephisto viszonozta a mosolyát és magában még egyszer megköszönte Miának a segítséget. Most megmutathatja, mit tanult.

Ahogy odaértek, Mephisto jobb kezét Piroska derekára helyezte, bal kezének ujjait pedig összekulcsolta Piroskáéval. Közel húzta magához a lányt, majd elkezdtek táncolni.

Mephisto a legjobb tudása szerint táncolt, Piroskát pedig sikerült is lenyűgöznie.

-Nem is tudtam, hogy ilyen jól tudsz táncolni.. -jegyezte meg Piroska, még mindig zavarban.

-Csak azért, mert jó partnerem van -érkezett a válasz.

Mephisto mélyen Piroska szemébe nézett. Ez volt talán az első alkalom, hogy nem jött zavarba Piroska tekintetétől. Piroska azonban annyira zavarban volt, hogy nem tudta tartani a szemkontaktust. Nekidőlt Mephisto mellkasának. Mephisto szorosabban magához ölelte a lányt.

Így voltak egy darabig. Mindketten azt kívánták, bárcsak örökké tartana ez a pillanat.

Piroska végül elhúzódott egy kicsit Mephistotól. Felemelte a fejét és félénken rámosolygott. Mephisto ekkor Piroska arcához érintette a kezét. Bőrének puha tapintása volt. Piroska rátette a kezét Mephistoéra. Mephisto nagyot nyelt, majd lassan csökkentette az arcuk közötti távolságot. Egyre közelebb hajolt.
Piroska is hasonlóképpen tett.

Ám a csók előtt Mephisto valami furcsát vett észre a háttérben. A Piroska mögötti fák között meglátott egy alakot.

Megdöbbentő felismerést tett. Az a Farkas állt ott, akivel korábban már találkoztak és aki állítólag utánuk koslatott.

A Farkas képén gúnyos mosoly ült. Egyenesen Mephistora nézett. Majd megfordult, és eltűnt a sötetségben.

Piroska és a FarkasWhere stories live. Discover now