Mephisto csak állt ott és Piroska hült helyét bámulta.
Lassan kisétált a házból, majd a ház falának vetette hátát és a földre rogyott.
Érzelmileg teljesen kimerült.Mi is történt az imént? Piroska most azt hiszi, hogy ő a felelős a nagymama meggyilkolásáért. Persze, ez érthető. Minden bizonyíték Mephisto ellen szól...
"Várjunk csak....itt valami nem stimmel -Mephisto próbálta összeszedni kusza gondolatait - Valaki megölte a nagymamát. (Persze nem én!) Meg sem próbálta eltűntetni a bizonyítékokat és még az ajtót is nyitva hagyta... Aztán én megéreztem a vérszagot és idejöttem. És érdekes módon Piroska is idetalált. Pontosan egy olyan szituációban látott, ami a bűnösségemre utal...
Ez az egész nem lehet pusztán a véletlen műve!
Valaki ezt eltervezte. A gyilkos szándékosan nem tűntette el a nyomokat. Direkt nyitva hagyta az ajtót, hogy idecsaljon! Na és a vér a kilincsen! Azért volt ott, hogy én hülye belenyúljak és ezzel is még inkább bűnösnek tűnjek... És Piroska sem véletlenül jött ide. Valami vagy valaki őt is ugyanúgy idevezette, akárcsak engem."Mephisto ostobának érezte magát. Az igazi gyilkos kezére játszott: pontosan minden úgy történt, ahogyan azt ő akarta. Na de mégis mire volt jó ez a közjáték?
"Azt akarja, hogy ne legyek Piroska közelében -nyilalt Mephistoba a felismerés -Így Piroska őrizetlenül marad, és az a szemét azt tehet vele amit csak akar."
Mephisto erre azonnal talpra ugrott. Fogalma sem volt, Piroska merre mehetett, de nem számított: megtalálja őt, mielőtt még késő lenne.
Mephisto biztosra vette, hogy emögött a terv mögött az a Farkas áll, aki idáig követte őket. Mephisto már szörnyen bánta, hogy legutóbbi találkozásuk alkalmával hagyta elmenni. Ha nem tesz így, ez a rémálom meg sem történt volna.
Az ellenszenves Farkas szavai újra eszébe jutottak és most már értelmet nyertek. Végig Piroska volt a célpontja.
Bele sem mert gondolni, mit akar tenni vele az az őrült. A nagymama meggyilkolása arra engedett következtetni, hogy egy számító és elvetemült alakkal van dolga.
Nem is pazarolta tovább az időt. Már hátat is fordított a faháznak, ám ekkor valaki váratlanul megszólalt mögötte.
-Micsoda felfordulás van itt.
Mephisto megpördült, és a már emlegetett Farkassal került szembe. A házikó ajtajában állt. Fejét a ház belseje felé fordította. Szeme sarkából Mephistot figyelte.
-Nem mondhatod, hogy nem szóltam - azzal Mephisto felé fordította fejét és apró mosolyra húzta száját.
~~~~~~~
Piroska futott, ahogy csak bírt. Könnyes szemei miatt alig látott, emiatt párszor majdnem nekiütődött egy-egy szembekerülő fának.
Mikor már teljesen kimerült, végre megállt. Könnyeit kitörölte szemeiből, azonban újak jöttek a helyükre. Piroska térdeire támaszkodva fújta ki magát, közben pedig figyelte, ahogy a kövér könycseppek megsötétítik a talaj színét.
-Mephisto.... -suttogta halkan, elfojtott hangon -Hogy tehetted..
Piroska egyszerre gyászolta nagymamája elvesztését és a Mephisto iránt érzett szerelmét.
Még mindig nem akarta elhinni a látottakat. Legbelül még mindig hitt Mephisto ártatlanságában.
"Nem...nem lehetett Mephisto. Ő sohasem tenne olyat, amivel fájdalmat okozna nekem. Ő kedves és gyengéd...nem egy vadállat. Egyszerűen lehetetlen, hogy ennyire félreismertem.."
Habár ilyen gondolatai támadtak, Mephisto ártatlanságát semmi sem bizonyította. Be kellett látnia, hogy csak azért hitegeti magát, mert szereti ezt a férfit.
Piroska felegyenesedett, kézfejével újra letörölte könnyeit.
A mozdulat végeztével megpillantott maga előtt valakit: a Vadász állt vele szemben.
-Valami baj van? Mi történt? -kérdezte a Vadász. Odalépett Piroskához, kedvesen a vállára helyezte kezét és bátorítóan Piroskára nézett.
Piroska a kedves gesztus hatására mindent elmesélt a Vadásznak. A Vadász türelmesen végighallgatta, még zsebkendőt is nyújtott a lánynak.
-Ez borzalmas! -mondta hitetlenkedve Piroska meséje végeztével -Micsoda szörnyű tett.
A Vadász egyik karjával átkarolta Piroskát, és mélyen a szemébe nézett.
-Ez a Mephisto meg az a másik Farkas megfizetnek ezért -mondta.
-Tessék? Másik Farkas? -kérdezett vissza Piroska szipogva.
-A tegnapi nap során én is elnéztem a fesztiválra. Az odafele úton pedig megláttam a te Farkasod egy másik Farkas társaságában. Akkor még nem tulajdonítottam neki különösebb jelentőséget. Nagyon valószínű, hogy akkor beszélték meg a gyilkossággal kapcsolatos terveiket.
Piroska megdöbbent.
"Ezek szerint Mephisto hazudott nekem. Találkozott azzal a Farkassal. És közösen elterveztek mindent"
Piroskát fizikai rosszullét fogta el. Lüktetni kezdett a feje. Rádöbbent: Mephisto és az a Farkas ismerték egymást. És kezdettől fogva átverték...megölték a nagymamáját és talán....őt is meg akarják ölni..
-Nem kell aggódnod -szólalt meg újra a Vadász -Nem fognak neked több fájdalmat okozni. Végzek velük.
Lekapta a hátáról puskáját, betárazta, és elindult egyenesen a nagymama háza felé.
YOU ARE READING
Piroska és a Farkas
RomanceAz eredeti történetettől eltérően Piroska és a Farkas, Mephisto egymásba szeret. A "gonosz Farkas" teória azonban kihívások elé állítja kapcsolatukat. Vajon sikerül leküzdeniük az akadályokat és az előítéleteket?