Törpök

833 68 0
                                    

Lassan kezdett beesteledni. Sok idő elment azzal, hogy az eső végét várták.

Ezidáig szinte mindig a szabad ég alatt aludtak, de most, hogy még nedves a talaj, ez nem lenne túl kellemes.
Mephisto állt elő az ötlettel, hogy menjenek el a Törpékhez, és kérjék meg őket, hogy hadd töltsék nálunk az éjszakát. Ez megvalósíthatónak tűnt, a Törpék lakhelye ugyanis nem volt messze tőlük, még sötétedés előtt oda tudnak érni. Piroskának tetszett ez az ötlet.

Mephisto ezután Miára nézett. Mia bólintással jelezte, hogy neki is megfelel.

A Törpék, mint az erdő többi lakója, nem kifejezetten kedvelték sem a Farkasokat, sem a Rókákat. Mephisto és Mia tudták, hogy a Törpéknél számukra nem lesz éjszakai szállás. Csak azért mennek, mert abban reménykednek, hogy Piroskát szívélyesebben fogadják majd.

Valóban hamar odaértek a Törpék otthonához. Mohából és faágakból összeeszkábált kis házak tömkelege sorakozott fel.

A Törpék kinézete hasonló volt az emberekéhez, leszámítva a kis termetüket. Kinézetükben és életmódjukban is ők hasonlítottak leginkább az emberekhez.

Mephisto, Mia és Piroska megálltak, egyenlőre távolabb a házaktól. Piroska értetlenkedett, hogy miért nem mennek azonnal oda. Mephisto és Mia egymásra néztek. Mephisto tartott attól, hogy Piroska tiltakozni fog az ellen, hogy egyedül csak ő aludjon a Törpöknél, ezért eddig nem mondott semmit. Most viszont kénytelen lesz rábeszélni Piroskát a dologra. Ám mielőtt még belekezdett volna a magyarázkodásba, egy kiálltást hallottak:

-Megint itt a Farkas! -rikkantotta el magát az egyik Törpe, aki észrevette őket.

A megint szó meglepte Mephistot. Nem volt elég ideje elgondolkozni ezen, az események sorra követték egymást.

A kiálltást követően nagy mozgolódás tört ki. Végül négy Törpe indult el Piroskáék felé. Mephisto előrelépett.

A Törpék közül egy hosszú, ősz hajú és szakállú Törp szólalt meg. Mephisto úgy gondolta, ő valami törzsfőnök féle lehet.

-Nem látunk itt titeket szívesen, kérlek távozzatok! -mondta kimért hangon.

A másik három Törp pedig halkan pusmogott eközben:

-Hé! Te is látod? Az egy emberleány?

-A mindenit, igazad van. Vajon mit keres egy Farkas meg egy Róka társaságában?

-Fogva tartják?

-Szerintetek igazak a pletykák, hogy a Farkasoknak emberhúsra fáj a foga?

-Ezek szerint igen.

-Kiráz a hideg attól a Farkastól.. Látom a gonoszságot a szemében!!

Mephisto mindennek csak a töredékét hallotta meg. Nem tudott figyelni erre. Gondolatait lefoglalta, hogy hogyan is oldja meg a helyzetet. Nem rossz szándékkal jöttek, ezt valahogy meg kell értetni velük.

-Nézze...a világért sem akarunk gondot okozni. Csak egy szívességet szeretnénk kérni -Mephisto itt egy kis szünetet tartott. Az idős Törpe kivételével mind szemrehányó pillantásokat lövelltek felé. Mephisto a vállánál fogva magaelé tessékelte Piroskát majd így szólt: -Ennek a hölgynek szeretnénk éjszakai szállást kérni.

-Mi? -kérdezte Piroska döbbenten.

Mephisto nem törődve Piroska közbeszólásával folytatta:

-Csak engedjétek meg neki, hogy nálatok töltse csak ezt a mai éjszakát. Mi már itt sem vagyunk, tőlünk nem kell tartani -most Piroskára nézett. Tekintetével mintha azt sugallta volna "Csak jót akarunk neked".

Az ősz szakállú Törpe beleegyezően bólintott. Beszédre nyitotta a száját, ám ekkor újabb kiáltásokat lehetett hallani:

-Itt van! A rettentő Troll megint itt van!!

Mindanyian a hang irányába kapták a fejüket. Egy zöld, visszataszító Troll riogatta a Törpöket. Mephisto elindult felé.

Ahogy a Trollhoz ért, közelebbről is szemügyre vette. Közel ülő, gonosz kis szempár nézett vissza rá. Krumpliorra és förtelmes bűze csak még visszataszítobbá tette. Az erdőben a Farkasok után a leggyűlöltebb lények a Trollok voltak. Nem csak a Trollok csúf külseje volt ennek az oka, hanem a viselkedésük. Az erdő többi lakóját folyton megfosztották az élelmüktől, fedúltak mindent ami az útjukba került.

Amikor Mephisto odaért hozzá, kissé meghunyászkodott. A Troll termetre nem volt nagy. A Törpökhöz képest jóval magas volt, de Mephistohoz képest alacsonynak tűnt. Mephisto magassága tekintélyt parancsoló volt. A Troll tartott Mephistotól, de próbálta leplezni ezt, kevés sikerrel.

-Szervusz Farkas barátom! -szólt nyájasan Mephistohoz.

Mephisto már kevésbé udvariasan így szólt:

-Hord el magad innen, de tüstént! -eközben kezét ökölbe szorította és kiropogtatta ujjcsontjait.

Ez meghozta a kellő hatást. A Troll szó nélkül elinalt.

[Sziasztok! Nem feledkeztem meg a sztoriról. Most már sajnos nem fogok tudni olyan gyakran új részekkel szolgálni, de a történet továbbra is haladni fog. ☺]

Piroska és a FarkasWhere stories live. Discover now