A Törpék körbevették Mephistot és szinte hősként néztek fel rá, amiért elüldözte a Trollt. Mephisto mozdulni sem tudott a köré gyűlt tömegtől. Kellemetlenül érezte magát. A Törpök lelkesedését az ősz szakállú Törpe csitította el.
-Köszönjük, hogy elkergetted azt a gaz Trollt. Az elmúlt időben sok bosszúságot okozott nekünk. Nyugodtan töltsétek nálunk az éjszakát.
Mephisto azonnal elfogadta ezt a felajánlást. A törzsfőnök a többi Törpe társaságában elkísérte Mephistoékat a falucska legnagyobb házába. Legalábbis a többi házhoz képest jóval nagyobb volt.
-Ezt a házat a vendégeknek tartjuk fenn -magyarázta az öreg törpe.
Ahhoz, hogy beléphessenek a házba, Mephistonak, Miának és Piroskának jól le kellett hajolnia. Bennt sem tudtak kiegyenesedni, ugyanis nem az ő méretükre volt szabva a belmagasság. A Törpék kényelmes ülőhelyet készítettek elő nekik. Leülve máris kényelmesebb volt. A Törpehölgyek sürögve ételt szolgáltak fel nekik. Mephisto és Mia, mint ahogy számítottak rá, nem volt semmi fogukra való. Végül a törzsfőnök és még egy fiatal Törpe maradt a házban a vendégekkel.
-Az én nevem Gerard, ő pedig itt a fiam, Cameron -kezdte az öreg.
Mephistoék is illedelmesen bemutatkoztak. -Még egyszer köszönöm, hogy segítettetek rajtunk. Sajnálom, hogy először gorombán viselkedtem. Tudjátok, rossz híre van a Farkasoknak és hát mi is tartunk tőlük...-Nincs ezzel semmi gond. Megértem -szakította félbe Mephisto -Szabad kérdeznem valamit?
-Csak egész nyugodtan.
-Nos, valamelyik Törp azt kiáltotta, amikor meglátott, hogy "megint itt a Farkas". Hogy értsem ezt?
Piroska és Mia is kíváncsian várta Gerard válaszát.
-Oh, igen. Talán tegnap járt itt az a szürke Farkas. Nagyon ellenszenves alak volt. Azért jött, mert egy embert keresett -itt mindenki Piroskára nézett. Az erdőbe nem igen járnak emberek, ezért hát nagyon valószínű, hogy Piroska az egyetlen ember, aki itt tartózkodik. Gerard folytatta:
-Igen csodálkoztunk ezen, hiszen hát nem sok ember fordul meg erre. Tehát megmondtuk neki, hogy nem láttunk és nem hallottunk semmit. Erre dühös lett. Azt mondta, hogy ha megpróbáljuk átverni, akkor annak következményei lesznek.. majd ezután elment... Talán ismeritek?
Mephisto, Mia és Piroska egymásra néztek. Ez az a Farkas lesz, aki azt ígérte, hogy még látni fogják egymást. Úgy tűnik, keresi őket. Pontosabban Piroskát keresi.
Mephisto ingerült lett. Sejtette ezt. Más Farkas nem tudhat arról, hogy egy ember van az erdőben.
-Egyszer összefutottunk vele. Nem volt egy kellemes találkozás -mondta Mephisto.
Gerard megértően biccentett.
Felállt, jó éjszakát kívánt nekik és fiával együtt kilépett a házból. Mephisto a ház előtt még gyorsan megállította.-Csak még egy szóra -kezdte -Tudom, hogy nagy kérés lenne, de ha esetleg az a Farkas ismét erre járna, nem mondaná azt, hogy nem jártunk itt? Lekötelezne vele.
Gerard egy pillanatra eltöprengett.
-Rendben van.
-Hálás köszönet -már Mephisto fordult is vissza, de az öreg utánaszólt.
-Várj még egy pillanatot. Hadd kérdezzek én is valamit. Mi a terved a lánnyal? -kérdezte aggódva.
Mephistonak rosszul esett a puszta gondolat is, hogy azt feltételezi, bántani akarja Piroskát.
-Elkísérem a nagymamájához. És közben vigyázok arra, hogy ne essen baja -válaszolta.
Gerard nem számított erre a válaszra. Látszott rajta a kétkedés, de beérte ezzel a válasszal. Mephisto visszament a házba a többiekhez.
-Mennyi probléma! Először a Madarak, most meg ez.. -fogadta ezzel Mephistot Mia, ahogy belépett az ajtón.
-De még mekkora probléma! Piroskát kipécézte magának, és nagyon úgy tűnik, hogy kitartóan üldözni is fogja! Most mit tegyünk? - Mephisto is leült a többiek mellé.
-Először is tisztázzuk...nem biztos, hogy Piroska a célpontja... -kezdte Mia.
-Hogy érted ezt? Dehát ŐT keresi, te is hallhattad! -szakította félbe idegesen Mephisto.
-Ha belegondolsz, Piroska a legfeltűnöbb közülünk. Elég csak az ő hollétét kiderítenie, és akkor már megtalált mindannyiunkat. Biztosan tudja, hogy mi még mindig együtt vagyunk. Szóval elég valószínű, hogy csak az egyszerűség kedvéért kérdezősködik Piroska után -magyarázta Mia.
-Rendben...tegyül fel, hogy ez a helyzet. És akkor ez min változtat?
-Most fel kell tennünk a kérdést, hogy miért üldöz minket. Mephisto, biztosan nem ismered ezt az alakot?
-Mondtam már, hogy nem! -felelte.
-Jó. Nem gyanusítgatni akarlak vagy hasonló, csak hát kell lennie egy indoknak, amiért utánunk koslat. Bosszú, vérszomj...
Mephisto nem akarta hangosan kimondani Piroska jelenlétében, de ő arra gondolt, hogy Piroskát akarja...megenni. A Farkasok alapból nem táplálkoznak emberekkel, de az egykori eltűnt emberek esete arra utal, hogy mégis erre vetemedtek. Kirázta a hideg ettől a gondolattol. Mia sem szólt semmit. Ő arra gondolt, hogy Mephiston akar bosszút állni a múltkori miatt.
Piroska eddig szótlanül ült. Rettentően elfáradt. Ez a Farkasos ügy őt is nagyon aggasztotta. De furcsa módon nem érzett félelmet. Mephisto és Mia itt voltak neki. Együtt biztosan kitalálnak majd valamit. De az nem ma lesz.
-Szerintem...-szólalt meg végül Piroska -ma mindannyian nagyon elfáradtunk. Most inkább pihenjünk és akkor holnap tiszta fejjel megbeszéljük a dolgokat.
Mephisto és Mia beleegyezett ebbe.
A Törpök álltal otthagyott pokrócokon kényelmesen elhelyezkedtek és próbáltak elaludtak.
Álmatlan éjszakának néztek elébe.
YOU ARE READING
Piroska és a Farkas
RomanceAz eredeti történetettől eltérően Piroska és a Farkas, Mephisto egymásba szeret. A "gonosz Farkas" teória azonban kihívások elé állítja kapcsolatukat. Vajon sikerül leküzdeniük az akadályokat és az előítéleteket?