Féltékenység

1.3K 79 4
                                    

A Medvék Barlangja az erdő legmagasabb hegyének tövében található. Ez a rész magasabban fekszik, mint az erdő többi része. Melette húzódik a folyó, mely egy vízesés formájában esik le az erdő síkságára.

A Medve vezetésével meg is érkeztek erre a helyre. Rengeteg Medve gyülekezett itt. Mind érdeklődve fordultak az újonnan jöttek felé. Piroskát kíváncsisággal, Mephistot pedig rosszallóan szemlélték.

-Mindjárt vacsorázhatunk is -mondta a Medve - Engedjétek meg, hogy bemutatkozzam: Baltazár vagyok.

-Örvendek! Én Piroska vagyok, ő pedig itt Mephisto -mutatkozott be Piroska kettejük nevében.

-Milyen szép neved van -bókolt Baltazár.

Mephisto kezdte egyre jobban gyűlölni ezt az alakot.

-Úgy látom kész a vacsora. Menjünk -mondta Baltazár majd elindultak a barlang felé.

A barlangban tűz égett, ami melegséget és fényt árasztott. Egy hosszú ponyva volt leterítve a földre, ami roskadásig tele volt élelemmel.
Sok bogyós gyümölcs és mégtöbb nyers hal várta őket.

-Én elmegyek, keresek valami kaját -jelentette ki Mephisto, meg sem várva Piroska válaszát.

Piroska Mephisto után nézett.

-Hagyd rá. A magafajta Farkasok nem esznek mást, csak húst. A hal nekik nem elég laktató. Ne foglalkozz vele, gyere inkább, lássunk neki az ételnek -mondta Baltazár, egyik karjával átölelve Piroskát.

Mephisto elment vadászni. Sikerült is elfognia egy nyulat és egyből neki is látott.
Bosszantotta a gondolat, hogy Piroska azok között a Medvék között eszik eközben. Leginkább, hogy amellett a Baltazár mellett van.

Piroska végzet az étellel. A nyers halból nem evett persze, de a gyümölcsök finomak voltak.

Piroska kedvesnek találta Baltazárt. Ő olyan nyitott és közlékeny volt. Teljesen más volt, mint Mephisto. Nem csak személyiségileg, hanem testfelépítésileg is. Baltazár nagydarab volt. Egyáltalán nem abban az értelemben, hogy kövér lenne, hanem hogy nagyon izmos. Az arcvonásai sokkal markánsabbak, mint Mephistoé. Hosszú, barna haja, napbarnította bőre és persze macifülei voltak.

Baltazár megmutatta Piroskának, hol fog aludni. Jó éjszakát kívánt, majd elment.

Piroska nem tudott aludni. Kiment a barlangból, Mephistot kereste. Meg is találta. A barlang tettején ücsörgött és az eget kémlelte.

Piroska nagy nehezen felmászott a barlang tetejére és letelepedett Mephisto mellé.

-Találtál ennivalót? -kérdezte tőle.

-Igen -jött válaszul -Miért nem alszol még?

-Nem tudok aludni -válaszolta Piroska.

Így üldögéltek egy darabig egymás mellett. Mephisto egyszer csak arra lett figyelmes, hogy Piroska a vállára dönti a fejét. Nem szólt semmit. Kicsit később hallotta a szuszogását. Elaludt.

Mephisto a karjaiba vette Piroskát. Bevitte a barlangba, lefektette és betakarta egy takaróval.

~~~~~~~

Másnap reggel Piroska meglepődve tapasztalta, hogy a barlangban ébredt. Biztos volt benne, hogy Mephisto hozta ide. Erre a gondolatra melegség járta át, és akaratlanul elmosolyodott.

Baltazár ismételten kiadós reggelivel vendégelte meg Piroskát.

Reggeli után előbukkant Mephisto is, és csatlakozott a társaságukhoz.

-Mephisto, azt hiszem, lassan indulhatnánk -jelentette ki Piroska, majd Baltazár felé fordult -Nagyon szépen köszönjük a szívélyes vendéglátást.

-Igazán szóra sem érdemes. Ha bármikor újra erre járnál, a Medvék körében mindig szívesen látunk -Baltazár most már a látszatát sem tartotta fent annak, hogy Mephistora is vonatkozna ez.

-Köszönöm -válaszolta Piroska -Hozom a kosaram, aztán indulhatunk is -szólt Mephistonak, majd elindult a barlang szája felé.

-Milyen elbűvölően kedves lány -jegyezte meg Baltazár, még mindig Piroska után nézve és hozzátette -Nem is értem, mit keres egy ilyen vérszomjas és barátságtalan ordas társaságában, mint te.

-Na ide figyelj maci... -kezdte ingerülten Mephisto -Piroska választotta, hogy szeretne velem utazni. És ÉN el is kísérem az úticéljához. Te pedig el is felejtheted Piroskát, gondoskodom róla, hogy soha többé ne kelljen látnia a képedet.

-Nehezen hiszem, hogy pont veled szeretne utazni... -nézett Mephistora lenézően -Biztosan csak te voltál akkor az egyetlen a közelben. De most már én is itt vagyok. Majd elviszem inkább ÉN a nagymamához.

-Veled biztosan nem megy sehova -felelte Mephisto, most már dühösen -Különben is, kétlem, hogy te elég jól ismernéd az erdőt. Már a második fa után eltévednél.

-Hagyjuk inkább, hogy ezt Piroska döntse el, nem igaz? És nem is lenne olyan rossz Piroskával eltévedni -tette hozzá kaján vigyorral.

Mephisto most már végképp kijött a sodrából. Legszívesebben megfojtotta volna Baltazárt.

Piroska visszajött a fiúkhoz, most már a kosárral a kezében.

-Indulhatunk? -kérdezte Mephistotól kedvesen mosolyogva.

Baltazár nem hagyott időt Mephistonak a válaszadásra, rögtön elkezdte:

-Piroska, mit szólnál, ha innentől én mennék veled?

Piroska és a FarkasWhere stories live. Discover now